Hey tf leden,
ik ben mijn super dexta aan het restauren en ik ben begonnen met het motorblok te schuren.
Ik heb alleen een probleem, hoe kan ik het beste achter mijn brandstofpomp het blok schuren zonder dat ik hem eraf hoef te halen?
hebben jullie hier tips voor, of moet ik dit gewoon met een schuurpapiertje doen?
ik kan voor de rest wel overal goed bij omdat ik de radiator aansluitingen van het blok heb gehaald.
En hoe hebben jullie het met het spuiten gedaan van het motorblok, ik wil namelijk de brandstofpomp niet mee spuiten maar hebben jullie die gewoon met folie afgeplakt of zijn hier ook nog bepaalde handigheidjes voor?
Alvast bedankt, en een prettig weekend!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Super Dexta ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ik doe niet anders gewoon op de compressor alleen moet je wel een spuit er voor hebben en grof zand
de pomp zou je ook mischien met vaseline of iets anders vets in smeren zo dat de verf niet hecht
ik heb ook al aan zandstralen zitten denken idd, want kreeg al het aanbod om de spuit van mijn oom te lenen, alleen weet ik niet of ik dit aandurf op het motorgedeelte, (voor het geval er zand inkomt)
maar vaseline kan inderdaad wel helpen ja!
Ik denk dat stralen wel de mooiste oplossing is.
De pomp kun je of afplakken of invetten met bv vaseline zoals je zelf al zegt.
Groene zeep wil ook.
tractorfan.nl/album/106/
Ik vindt datr je jezelf best wel op de borst mag kloppen hoor
Niet op de borst maar op de schouder
dat heb je super mooi gedaan! heb ook al veel foto's bekeken van je
@jelledexta
ja, nouja ik wil als het kan natuurlijk wel verf achter hebben zitten, dat is gewoon het mooiste!
alleen het probleem is dat ik veel verhalen hoor van de problemen die het kunnen geven als je de startmotor eraf haald en hem niet goed "op tijd" terug zet.
@jd4020slepper
heb je idd helemaal gelijk in, ik ga het toch maar is overwegen om hem eraf te halen.
oo ik dacht brandstof pomp, dat is lastiger, ik heb gewoon de motor ge-stoomcleanerd, dan is al het vet enzo eraf, en dan schuren zover als dat het lukt, en dan kom je een heel end hoor. maar achteraf is het natuurlijk het netst als je gewoon de onderdelen van de motor haalt. op www.fordson-dexta.com staan bij downloads gebruiksaanwijzingen over het de(monteren) van de dexta
Voor bij de distributie het deksel verwijderen punten op de tandwielen laten corresponderen pomp eraf afplakken en schuren.
het klinkt niet moeilijk!
Is ook niet moeilijk. voor en op het vliegwiel op tijd zetten en er af halen. Bij montage ook weer op tijd zetten en monteren maar weer suc 6
dankjewel!