Hallo mensen
wij hebben altijd een dx 3.90 voor de voerwagen gehad.
altijd goed zijn best gedaan maar nu heeft hij vorige week de geest gegeven. de monteur dacht dat de lagers van de aandrijfstang gesneuveld waren wat zijn jullie tips en ervaringen
laten maken minimale kosten 4000 euro
of een nieuw blok
na die reperatie is het nog maar de vraag ofdat het dan goed blijft. maar verder moet het wel een betrouwbare trekker blijven want hij moet toch iedere dag 2 tot 4 vrachten voer mengen en iedere vracht omkoppelen met de andere trekker is ook niks ben je veel te lang bezig want je moet ook weer apart mengen enzo.
wat zijn jullie tips hierover.
of zoekt iemand nog zn trekker?\
veder is de trekker nog heel goed staat nog maar 6600 uur op als je nog zoon trekker zoekt of iemand weet die er nog een wil mag dit ok zeker gemeld worden.
als we deze trekker niet meer maken dan moet er wat anders komen miss willen we dan de mk3 85 voor de mengwagen zetten en in de buurt staat een ttv 1160 te koop en dan willen we daar ook steunen voor de voorlader op maken dat die trekker voer kan laden want dit is beter voor de 85 want die reed meer op zn voor wiellen dan op alle 4 zn wielen. alvast vriendenlijk bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 3.90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
\dx11 bedanktzulke reacties heb ik wat aan.
jaa zal het eens na vragen.
mr wat denk je wat zn treker nog opbrengt eigenlijk? of mag ik dit hier niet vragen? want hij is toch eigenlijk licht zat voor de mengwagen en er zou nu weer een cabine op kunnen omdat we de schuur vergroot hebben en er nu wel weer een trekker met cabine in kan en een 4 wd is ook wel prettig om de hoge schuur binnen te komen staat namenlijk 80 cm boven de straat. 'somers gaat dit wel maar in de herfst en winter is het drama,
schravenbv.com/sc-alg-body.php/…
Dit zal meer kosten als 4000, maar mischin is het het informeren waard. Maar ik denk dat dit erg duur wordt.
Is het een 2 wd?
ja wat is bijna niets een 2500 ofzo?
jaa dit zal wel wat te duur worden denk en dan moet die dr ook nog voor mr zal is ff beellen mis valt het me.
Wij hebben laatst ook een complete revisie gehad aan onze deutz, nieuwe cilinders+zuigers+toebehoren zoals zuigerveren etc. Waren we 60 euro per cilinder kwijt, wel namaak, maarja in principe kan dat nooit zo veel uitmaken, We hebben hem zelf compleet uit elkaar gehaald. Ook hebben we de kop laten vlakken, cilinders en zuigers door een mechanisatiebedrijf weer er op laten zetten, kleppen laten stellen enz. ook de olie laten vervangen, waren we volgens mij 3000 euro kwijt? Zo kan de trekker ook weer een aantal jaren mee, voor de rest heb ik bij deze trekkers nog nooit iets groots hoeven te vervangen, erg degelijke trekkers, en idd schadetrekkers krijg je zowat niks voor weer. Wel moet ik zeggen dat de hydroliekpomp een keer aan de beurt is bij ons.
Nee maakt niet uit maar sommige vragen hoe ze hem moeten maken / hoeveel die opbrengt / wat alternatief is en jij vraagt dat allemaal, vandaar!
160 bedoel je neem ik aan?
Klopt, kost het meeste niet. Maar krukas en dat spul is een ander verhaal.
bouw er anders gewoon een f5l912 voor, heb je wat speciaals
zoals ik het begrijp gaat het her juist om de krukas. welke aandrijfstang anders? Rare benaming, maar het enige wat in mij op komt.
je moet doen waar je goed in bent en als je dat niet bent door een ander laten doen.
dus een blok laten vervangen word ook erg dure hobby denk ik zo als we de uuren gaan rekenen mar ws is het de kruk as.
als hij stationaar draait is er weinig aan de hand maar als hij harder moet werken met meer toeren werd het een hels kabaal.
en vor onze mengwagen was dit blokk net voldoende om een volle kaar te trekken.
Hihi, zoiets grappigs heb ik al lang niet meer gehoord....
Als je dat originele spul der op wilt zetten ben je ook wel gek, trekker krijgt er niks geen meerwaarde van als je originele spullen erop zet hoor
Als je binnen 150 uur de boel weer kunt vervangen kies je waarschijnlijk wel voor origineel.
Namaak kan kwalitatief goed zijn, maar ook dikke rommel. En materiaalsoort, bewerkingstoleranties, en eventuele nabewerkingen zie jij er met het blote oog niet aan af. Bij origineel spul weet je zeker dat je goed zit.
Je bewering dat er geen kwaliteitsverschil in zit is gewoon dikke onzin!
Dat heb ik niet gezegd.
Maar een trekker van 25 jaar oud geef je geen originele cilinders en zuigers, heeft later niks geen meerwaarde!
gewoon het carterdeksel onderaan is losvijzen, dan zij je direct of er grote schade is of niet.
als je geluk hebt en de zuiger zit niet vast op je injecteur, en de losse onderdelen hebben geen schade gemaakt op je krukas, dan draait hij weer voor enkele 100 euros.
maak de carter is open en kijk eerst eens voor je grote kosten gaat doen van een nieuwe motor. mss heb je geluk en valt het nog goed mee