Hallo weet iemand of de aftakas rem uitteschakelen is?
deze gooit de rem er nogal heftig op als er mee draaiende machines achter hangen.
b.v.d.M de Visser
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan ben je van het probleem af.
Vrijloopkoppeling lijkt mij ook een goede optie, maar ik ben bang dat je die niet voor een paar tientjes hebt en dan past ie waarschijnlijk ook nog maar op één machine!
aftakasrem gebruiken??? je kan niet kiezen, als je de aftakas uitschakelt remt hij sowieso, als hij niet meer afremt of als de aftakas doordraait is de remband versleten.
Dus voor het uitschakelen eerst gas terug!
deksel eraf en klein beetje lossen
Valt toch niet af te stellen geloof ik? Ik heb het ook wel eens gehad met een zwadharker dat als je hem uitzet het een enorme klap geeft. Niet doordacht vind ik.
staat een regelvijs op de remband waar je hem agressief of zachtjes kunt laten gaan
Bij mijn voormalige 6710 kwam de aftakasrem er ook wel vrij abrupt in. Maar zoals @Valtra-Fordpower hierboven ook al aangeeft was hij bij mij wel enigzins doseerbaar door de aftakas hendel niet in één klap naar achteren te gooien maar dit met beleid te doen.
De remband is inderdaad wel instelbaar, maar daarvoor moet volgens mij het hefdeksel eraf en dan kun je er nog lastig bij komen want als ik me niet vergis moet je er dan van de onderkant bij zien te komen. Er zit een borgmoer op en als je die gelost hebt kun je de stelschroef één à twee slagen losser draaien.
Ik heb dat zelf nog nooit gedaan, maar dat is wat ik er op de tekeningen in het werkplaatshandboek van bekijken kan en hoe het ook omschreven wordt.
Zolang de motor loopt zal de rem altijd hydraulisch bekrachtigd worden. Zodra de motor gestopt wordt valt de druk op het systeem weg en kun je de aftafas met de hand draaien.
Draait hij niet doordat de olie in beweging is?
Wat ik bedoel: olie in de bak kan er voor zorgen, dat een uitgeschakelde aftakas juist gaat gaat draaien, door gebrek aan weerstand. Ik weet niet precies, hoe Ford dat heeft. De Deutz-Fahr van mijn oud-buurman heeft dat ook en ik heb het vaker gezien.
Dat is een kwestie van uitproberen. Je ziet wel vaker de aftakasstomp meedraaien terwijl de aftakas niet ingeschakeld is. Bij lichte belasting blijven ze wel stil staan.
Het 'probleem' van het niet aan kunnen koppelen van een machine-aftakas doordat de trekkeraftakasstomp doordraait is te omzeilen door dan de trekker uit te zetten. De aftakasstomp kan dan tevens met de hand in goede positie worden gedraaid.
het is dus oppassen geblazen voor handen en voeten. Ik kan niet begrijpen dat ford tractors de machienne zo onveilig heeft ontworpen. In elk geval wil ik u heel hartelijk bedanken voor de info, hier in Suriname kon ik de antwoorden niet vinden.
m.v.g
Glen