Illustratie van:

New Holland TS 100 A - Versnellingsbak

Bij het over- en terugschakelen van onze TS 100 A Schokt de trekker nogal. Een maand terug is de trekker terug geweest naar de Dealer waar ze hem gereset hebben en de versnellingsbak gekalibreerd hebben. Ook gaf de trekker toen een foutcode. Dat hij terug kwam bij de dealer is het probleem een week opgelost geweest en nu is het probleem er weer. Je kan alleen goed schakelen als je bij iedere versnelling de koppeling erbij pakt.

Heef iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Dat zou de dealer moeten weten.
Ronijn
Lijkt me dat dan de powershift niet helemaal goed op tijd staat ingesteld. Even terug naar de dealer dus 😉
international-633
Nog even een keer opnieuw calibreren, is heel simpel staat wel in het handboek...
casejxu
Hebben wij thuis ook gehad met vooruit/achteruit.. calibreren en dan was het ff goed en verliep ie weer.. nou bleek dat de Y ventielen voor de aansturing verkeerd waren
gprumo
Das zo jammer aan die versnellingsbakken van NH ze zijn niet echt goed:|
Jarno1h
Opnieuw calibreren, andere potmeters er in ga zo maar door kan van alles zijn. gewoon ff naar je dealer gaan!
marien jd fan
Gewoon een john deere kope dan heb je niks geen last meer(:
TLA-TSA
@gprumo

Onderbouw dat eens?

Schakelt hij altijd schokkerig, of alleen als de trekker nog koud is? Hier schokt hij namelijk wat bij schakelen van 10 naar 11, of van 13 naar 14, als de trekker koud is, later niet meer.
larsio1994
@TLA-TSA

Het is altijd schokkerig, heeft niks te maken met de groep overgang...
TLA-TSA
@larsio1994
Dan zou ik het zo niet weten, hoeveel uur heeft ie?
larsio1994
@TLA-TSA

Uuhm, vanmiddag weggezet met 2183 op de teller. Gekocht met 680uur, en word er niet beter op.
TLA-TSA
Oke dat zijn niet veel uren, als je nu al bakproblemen hebt. Denk dat je gewoon even naar de dealer moet gaan 😉
larsio1994
@TLA-TSA

We hebben een soortgelijke Ts 100 A te leen gehad, zelfde bouwjaar met ongeveer zelfde uren en die ging schokloos door de 16 versnellingen heen. Heel erg apart rijden dan opeens, maar wel stuk comfort wat je dan mist..
nhmonteur
@larsio1994

Ik zou toch weer even terug gaan naar je dealer met dit probleem. Het kunnen velen dingen zijn. het kan in de software zitten, in de kleppen in een sensor of in het allerergste geval in je koppelingen. Maar vaak is het met software en de juiste instellingen te verhelpen.Zo moet de achterbrugolie wel goed op bedrijfstemperatuur zijn (minimaal 60 graden) en dan je versnellingsbak calibreren.
Dit geeft het beste resultaat.
Maar je dealer zal hier best wel vanaf weten, dus ik zou er zeker mee terug gaan.
gprumo
@TLA-TSA
nou wat ik weet is dat de bakken van de ts en tl geen goeie bakken zijn. na 6000 uur gaan ze meestal kapot. het zijn de mooiste serie's maar wel slechte. zijn niet voor niets een paar keer onderhanden genomen. maar voor de rest weet ik het niet 1 keer op zo'n ding gereden, schokte helemaal niet.
international-633
Quote @gprumo:
maar voor de rest weet ik het niet 1 keer op zo'n ding gereden, schokte helemaal niet.

wat zeur je dan over iets wat je dus toevallig een keer hebt gehoord?
Sanderzz
TSA 100 bokt altijd met schakelen, vind t helemaal een hopeloos type, zuipen, roken, trekken als een natte krant, kopppeling niet te dozeren, nee doe mij maar een 40 serie of een ts dan. trouwens bij ons nog nooit problemen met de bak gehad hoor
larsio1994
@Sanderzz

Dat ben ik helemaal met je eens, alles wat je zegt kan ik onderbouwen!
Puma cvx power
Heej als je een trekker met powershift vind schokken kun je beter een cvt kopen en wat dat kalibreren betreft ik zou de trekker warm stoken tot ongeveer 80 graden dat isie op zn best al verloopt de schakelklwaliteit weer zou ik maar eens druk gaan meten aan de stikstof bol volgens mij moet die konstant ongeveer 17/19 BAr wezen
nhmonteur
Zoals Puma cvx power zegt kan het hem ook in je stikstofbal zitten.

En waarom een tl en ts bakken afkraken terwijl je er bijna niks van weet. Het zijn 2 heel verschillende bakken en deze zijn echt niet slecht.
Het Juiste gebruik van de bakken kan soms een hele hoop ellende schelen, maar sommige mensen denken dat je er alles mee moet kunnen.
Tuurlijk zijn er altijd trekkers die niet lekker schakelen en die dit op een 1 of andere manier ook altijd blijven doen.
Ik heb vaak zat klanten geholpen die hun trekker niet meer terug kende nadat ik de bak helemaal opnieuw heb afgesteld doormiddel van software en dergelijke.
Maar er zitten er idd ook wel eens tussen die je nooit helemaal lekker schakelend krijgt, en waar hem dat nu in zit is vaak niet te achterhalen.
driessie
Probleem van de koppeling van de TS-A T6000 serie is op te lossen door speciale pwm kleppen te monteren zijn enkel alleen te verkrijgen bij één new holland dealer wil je de naam weten? : pb. Dit is de oplossing voor een goed doserende koppeling.
Vendel
Speciale PWM kleppen bij NH dealer pb, vertel? Ik los deze problemen bij het rode en rood witte kamp op met nieuwste software, hier en daar een modificatie (koppelingspedaal) en aparte calibratiemethode op meest gebruikte bedrijfstemperatuur, is dus klantafhankelijk.
gprumo
@international-633
niet toevallig dit is gewoon een serie die niet goed is in de bak. dat is een FEIT
driessie
Pb=persoonlijk bericht. Ja wel bekend probleem werkt echt super geen wiplash meer meer weten? Vraag.
TLA-TSA
@Sanderzz

Wat voor type TSA is het? Met een Gen 2 of 3 motor? Hoor hier namelijk veel vaker over het slecht trekken bij een TSA, vooral bij de gen 3's.
TLA-TSA
@gprumo
oke 6000 uur kan ik niks over zeggen, want zoveel uur heeft die van m'n oom nog niet.
Sanderzz
@tla-tsa

K heb geen idee welke serie het is. zo uit mn hoofd gezegd issie van eind 2006

@driessie

Een T6050 is ook bij ons aanwezig hierbij helemaal geen problemen met koppeling
Sjoske
Wij hebben 2 TSA's, 100 met ca. 4000 uur en 110 met ca. 3000 uur. Schakelen soepel, nog geen enkel probleem met de bak gehad. Eigenlijk sowieso geen noemenswaardige problemen gehad dus niet zomaar roepen dat dit een slechte serie is aub.
TLA-TSA
@Sanderzz
Oke dat is er waarschijnlijk 1 met een gen 3 motor, die schijnen inderdaad niet al te zuinig te zijn.
Gen 2 daarentegen is erg sterk en zuinig bij weinig toeren, doen bijna alles op de spaaraftakas, en ploegen of cultiveren ook gewoon met 15-1600 toeren.
@Sjoske
+1
driessie
De tractoren waar de koppeling soms niet zo goed te doseren is zijn 4cil met mechanische motor voornamelijk beetje delta, plus
driessie
@sjoske +2
Klopt helemaal zijn super trekkers op volgers van jullie ts_a hebben dit probleem zo nu en dan
Sanderzz
@driessie

Klopt helemaal. mechanische motor en gewone brandstofpomp ( ook aan yoghurt met 5000 uur...) en is een plus uitvoering
malcon
Calibreren als de achterbrugolie temp koud is. Niks andere kleppen. Schakelt daarna super
malcon
En op de juiste manier calibreren anders werkt het ook niet.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS 100 A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
34
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
22