Bij het over- en terugschakelen van onze TS 100 A Schokt de trekker nogal. Een maand terug is de trekker terug geweest naar de Dealer waar ze hem gereset hebben en de versnellingsbak gekalibreerd hebben. Ook gaf de trekker toen een foutcode. Dat hij terug kwam bij de dealer is het probleem een week opgelost geweest en nu is het probleem er weer. Je kan alleen goed schakelen als je bij iedere versnelling de koppeling erbij pakt.
Heef iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de New Holland TS 100 A ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Onderbouw dat eens?
Schakelt hij altijd schokkerig, of alleen als de trekker nog koud is? Hier schokt hij namelijk wat bij schakelen van 10 naar 11, of van 13 naar 14, als de trekker koud is, later niet meer.
Het is altijd schokkerig, heeft niks te maken met de groep overgang...
Dan zou ik het zo niet weten, hoeveel uur heeft ie?
Uuhm, vanmiddag weggezet met 2183 op de teller. Gekocht met 680uur, en word er niet beter op.
We hebben een soortgelijke Ts 100 A te leen gehad, zelfde bouwjaar met ongeveer zelfde uren en die ging schokloos door de 16 versnellingen heen. Heel erg apart rijden dan opeens, maar wel stuk comfort wat je dan mist..
Ik zou toch weer even terug gaan naar je dealer met dit probleem. Het kunnen velen dingen zijn. het kan in de software zitten, in de kleppen in een sensor of in het allerergste geval in je koppelingen. Maar vaak is het met software en de juiste instellingen te verhelpen.Zo moet de achterbrugolie wel goed op bedrijfstemperatuur zijn (minimaal 60 graden) en dan je versnellingsbak calibreren.
Dit geeft het beste resultaat.
Maar je dealer zal hier best wel vanaf weten, dus ik zou er zeker mee terug gaan.
nou wat ik weet is dat de bakken van de ts en tl geen goeie bakken zijn. na 6000 uur gaan ze meestal kapot. het zijn de mooiste serie's maar wel slechte. zijn niet voor niets een paar keer onderhanden genomen. maar voor de rest weet ik het niet 1 keer op zo'n ding gereden, schokte helemaal niet.
wat zeur je dan over iets wat je dus toevallig een keer hebt gehoord?
Dat ben ik helemaal met je eens, alles wat je zegt kan ik onderbouwen!
En waarom een tl en ts bakken afkraken terwijl je er bijna niks van weet. Het zijn 2 heel verschillende bakken en deze zijn echt niet slecht.
Het Juiste gebruik van de bakken kan soms een hele hoop ellende schelen, maar sommige mensen denken dat je er alles mee moet kunnen.
Tuurlijk zijn er altijd trekkers die niet lekker schakelen en die dit op een 1 of andere manier ook altijd blijven doen.
Ik heb vaak zat klanten geholpen die hun trekker niet meer terug kende nadat ik de bak helemaal opnieuw heb afgesteld doormiddel van software en dergelijke.
Maar er zitten er idd ook wel eens tussen die je nooit helemaal lekker schakelend krijgt, en waar hem dat nu in zit is vaak niet te achterhalen.
niet toevallig dit is gewoon een serie die niet goed is in de bak. dat is een FEIT
Wat voor type TSA is het? Met een Gen 2 of 3 motor? Hoor hier namelijk veel vaker over het slecht trekken bij een TSA, vooral bij de gen 3's.
oke 6000 uur kan ik niks over zeggen, want zoveel uur heeft die van m'n oom nog niet.
K heb geen idee welke serie het is. zo uit mn hoofd gezegd issie van eind 2006
@driessie
Een T6050 is ook bij ons aanwezig hierbij helemaal geen problemen met koppeling
Oke dat is er waarschijnlijk 1 met een gen 3 motor, die schijnen inderdaad niet al te zuinig te zijn.
Gen 2 daarentegen is erg sterk en zuinig bij weinig toeren, doen bijna alles op de spaaraftakas, en ploegen of cultiveren ook gewoon met 15-1600 toeren.
@Sjoske
+1
Klopt helemaal zijn super trekkers op volgers van jullie ts_a hebben dit probleem zo nu en dan
Klopt helemaal. mechanische motor en gewone brandstofpomp ( ook aan yoghurt met 5000 uur...) en is een plus uitvoering