Case 845 XL - vierwiel aandrijving blijft erophangen

Hallo,

Ik heb de pomp van de vierwielaandrijving vervangen die in de versnellingsbak zit om dat de vierwielaandrijving erop bleef hangen nu zit hij weer helemaal in elkaar en doet hij het nog steeds niet hij krijgt gewoon stroom zekeringen zijn niet kapot.

weet iemand wat de oorzaak is?

Deel dit topic

Reacties

Remi_91
Schuift je stuurschuif ook daadwerkelijk? Wil vaak vuil tussen komen bij deze trekkers.
dx11
Bij ons was het toen een probleem met de remverlichting. Een kaal gesleten kabel onder de cabine maakte contact met de trekker.

Klink wellicht wat dom, maar als je remt schakelt de 4wd in op met 4 wielen te remmen. Ook gaan dan je remlichten branden, dus als er ergens iets met het remlicht is dan kan dat invloed hebben op je 4wd.
inter-Eric
Bovenop je filter van de versnelingsbak zit een stuurventiel met een magneetschakelaartje,deze willen wel eens een betje roesten en dan blijft je 4wd aanstaan,ding er uithalen en met fijn schuurpafier met een betje olie opschuuren schoonmaken en weer terugzetten
fridzie
Kan zijn dat door inschakelen met zware belasting dat er een braam op de rail zit. waardoor de huls die om de aandrijving heen zit die de wielen koppeld (onder de trekker in het midden ongeveer) teveel weerstand heeft om er af te schuiven.
DaanHaar
Pomp druk even meten, electrische stuurschuif (zit met imbus bouten vast) even schoonmaken en als dat allemaal ok is en het werkt nog niet heb je de aandrijving onder aan de bak versleten. Dure hobby, die ellende kan beginnen vanaf 9500 uur, afhankelijk van het verleden van de trekker natuurlijk. Bij lage oliedruk en nieuw pompje heb je te maken met drukverlies in de aandrijfpot, dus vervangen. Wel meten bij bedrijfstemparatuur.
case845xlfan
Kan iemand iets specifieker zeggen waar de elektrische stuurschuif zit
inter-Eric
Boven op het filter ,dit zit links onder de trap tegen de versnelingsbak,even met filter en al der afschroeven 3 bouten meen in,en dan de inbusboutjes even losdraaien dan komt het los
case845xlfan
Ja dat filter weet ik wel te vinden maar wat moet ik dan precies schoon maken
case845xlfan
Ja dat filter weet ik wel te vinden maar wat moet ik dan precies schoon maken
inter-Eric
Daarbovenop zit een magneetschakelaardje,die moet je er afschroeven ,hier zit een klein plunjertje in,die wil wel eens vuil zijn of een heel klein betje roesten,dan blijft de 4wd aanstaan
Vendel
Heb je een 40 of een 30 km bak?
Bij een 40bak is het namelijk knap ingewikkeld (electrisch) 30 is simpel rechtoerechtaan.
Als je het electrische deel goed is kan de spoel kapot zijn of door vervuiling of slijtage de schuif blijven hangen. Filterhuisje er compleet af halen en alles uit elkaar helen en goed schoonmaken of gangbaar maken is vaak voldoende.
Bij een 40 bak is het met name electrisch maar ook hydraulisch ff lastiger, dan kan je beter bij een specialist langsgaan...
case845xlfan
Ja die schuif die zit scheef zeggen ze maar waar zit die schuif kan iemand dat ff specifiek uitleggen?
ikkehebhonger
Hallo

is de 845 xl 4wd al klaar
ikkehebhonger
Filterbuis onder linkertrap-trede eraf draaien ,en met een magneetpen in het dunne buisje drukken,zodat je een pennetje 1 centimeter naar beneden trekt... dan trek je hem uit de 4x4

nu is hij uit de 4x4 als het probleem weer begint als je hem inschakelt , dan moet je de olie verversen (30 of 40 liter)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
5