Illustratie van:

Deutz D4006 - Onderdelen

Ik ben nieuw hier op het forum en momenteel een D 4006 aan het opknappen. Motorkap en verdere opbouw zijn verwijderd en worden bewerkt. Het is de bedoeling dat alles weer in de orginele staat terug komt. De tractor is nu gifgroen gespoten en onderbouw oijfgroen. Kleuren zijn gevonden dus dat komt goed. Voor de restauratie ben ik nog op zoek naar:
- naar de metalen roosters die aan de binnenkant van de motorkap zitten. Er zat er helaas nog maar 1 in de rechterzijkant. Zijn deze nog ergens te krijgen ??? of wordt het namaken.
Voor de rest wil ik graag een tankmeter plaatsen. Hoe bouw ik de vlotter in????

De hef heeft de neiging geeft regelmatig een tik omhoog, wat kan het probleem zijn???

Deel dit topic

Reacties

David512c
Dat de hef omhoog tikt hebben wij ook vaak bij onze renault, maar dat is dan alleen als er wat zwaars in hangt, en als de hef dan iets zakt corigeerd ie dat 😉 kan mis. ook wel iets te maken hebben met de diepteregeling...
pino
Kijk is op www.oldtimer-trekker.nl Heel veel Deutz onderdelen !
RobDeutz104
Als de hef tikt, komt omdat er dan inwendig lekkage inzit, dan zakt de hef langzaam, en regelt die hem steeds bij, kan ook ruimte op de regelstangen zijn
cremie
De nerveuze hef is een kwaaltje van die modellen deutz.. als hij dit vaak doet ook met lichtere werktuigen kan het 2 oorzaken hebben, de manchet van de inwendige hefcillinder, of het regelventiel van de hef...
Rozema
Ik heb ervaring met de tankmeters, eerder heb ik er twee topics overs gemaakt. Over de inbouw van een tankmeter weet ik niet precies hoe dat zit. Bij mij zat de originele tankvlotter er nog in. Het is een draaiconstructie.

Het is belangrijk dat de tankmeter 12V is en in de boring van je dashboard past. Het belangrijkste dat je tankmeter in overeenstemming is met je vlotter. De weerstand waarden moet correct zijn. In praktijk betekend dit dat wanneer je tank vol is, de meter ook op vol staat en niet op half. Mijn advies is om een tankmeter en vlotter bij KRAMP. te kopen, te bestellen via elke mechanisatie bedrijf. Zoek maar in google. Vermoeden is dat de kosten 130 euro zijn.

Voor het rooster kun je terecht bij veel andere ijzer waren winkels, orgineel zul je ze niet vinden, doe je dat wel dan zijn ze roestig. Laatste rooster er af halen en eens bij een locale ijzerwaren winkel vragen of ze zo iets hebben in die richting.

Als je nog vragen heb over de tankmeter ben je van harte welkom! Lees mijn topics op mijn account maar een keer door dan krijg je een beeld van hoe het zit. Hier is ook informatie te vinden over aansluitingen etc. Het kan namelijk flink wat irritatie geven wanneer het niet aansluit. Bij vragen dus altijd welkom door een berichtje naar mijn profiel.

Mvg,

Rozema
jonhdeerefan102
@RobDeutz104 ja veel o ringen vervangen lekt inwendig maar soms is het ook niet weg te krijgen heb ik ook megemakt met bm 430 volvo doet het nog steeds
samd4005
Het kan je manchet zijn maar ook en ventiel en die rooster kan je zelf heel makkelijk maken

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D4006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
7
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
31