Beste tf-ers,
Ik wil mijn ford met twee weken ofso gaan spuiten dus ben ik nu onder anderen achter de orignele kleur blauw en grijs aan. Nu kan ik deze kleuren op koopvanderwalparts.com kopen. Ik wou graag weten of dit nou ook de echte orginele kleur is als ik kies voor Paint 1 Ltr. ford tractor blue en voor Paint 1 Ltr. ford grey en of dit niet een naamaak iets is zegmaar? Dan nog de grondverf, zal ik het in de menie spuiten? (dit is donker en word de kleur misschien ook meer als orgineel) Of is het beste gewoon inde grijze grondverf? En kan ik de motor ook gewoon in het blauw spuiten of gaat dit niet ivm de warmte?
Weet er toevallig ook iemand hoe ik aan orginle stickers van een ford 5095 kan komen?
Mvg Deutz-5006
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Mij lijkt t wel, maar zeker weten doe ik het niet...
Nu de verf of de motor hangt er nog steeds op en dat van de uitlaat is eraf( wat logisch is maar ik zeg dit om aan te tonen dat hij toch al de nodige uren heeft gedraait)
Je kunt toch bij Weststrate de ralnr vragen en dan kun je de verf ook nog laten menegn bij een goed bedrijf en niet bij de GAMMA
In Bergen op Zoom heb je ACB autolakken die doet veel voor spuiterijen verf mengen!!
Daar komt de verf van mijn Fordson ook vandaan
Je hebt een PB
maar de verf waar je de rest ook mee spuit kan ook wel op het blok hoor. als het blok zo warm zou worden dat de verf er af bladert zou dat betekene datje o ringen en keeringen er ook allemaal uitgaan.
Daar heb je een punt! Ik denk dat het ook moest gaan maar misschien dat er iemand slechte ervaringen me had vandaar.. dankjewel
Blauw is geen transparante kleur zoals rood enzo.
Zoals @malcon ook al aangeeft gewoon de originele verf van de dealer gebruiken.
Goed en goedkoop.
Menie op het blok zou ik ook niet doen, al kan het natuurlijk wel.
De primer van de NH dealer is echt perfect spul hiervoor en kost exact hetzelfde als een liter verf.
De Primer en verf zijn hittebestendig genoeg om op het blok te spuiten.
De nuvolgende nummers moet je hebben:
Primer: 9973454 Grey primer T816631
Blauw: 9973439 Ford blue T329TB8
Grijs: 9973416 Ford tractor grey M-T329FG6-Q
Deze heb ik zelf ook gebruikt voor mijn 5000, en heb er goede ervaringen mee.
Stickers voor de EVA conversies heb ik helaas nog niet weten te achterhalen, maar er moeten haast wel mensen in Belgie zijn die weten waar ze te krijgen zijn.
De NH dealers hebben ze in ieder geval niet, en ik heb ze op het internet ook nog nergens kunnen vinden.
Voor alle andere oude Ford types en County's heb ik ze inmiddels wel weten te vinden, maar net voor deze nog niet.
Ik zal de komende dagen nog wel eens even weer een paar mailtjes versturen om te zien of ik ze ergens vinden kan, en als ik wat tegenkom ben je de eerste die het hoort.
Kijk naar dit antwoord was ik opzoek bert! Aha dat ga ik volgendeweeek gewoon naar de NH dealer en neem ik je nummers ook maar voor de zekerheid mee. Kosten vind ik sowieso geen probleem als het maar goed is. Dan ga ik wel gewoon achter die grijze primer aan als grond laag! Wat de stickers betreft, als je dat zou willen doen geweldig. dan hoor ik nog wel van je, TF-er steffluyx ofzo is er ook aan gekomen dus die zal ik ok nog wel even een pb sturen.
Dank jullie wel!
Hou het maar eens op 2 of 3 liter primer
3 fo 4 liter blauw, en een paar liter grijs.
Jouw motor is langer dus ik weet zeker dat je meer blauw nodig zult hebben als ik.
Ik heb 2 lagen primer gespoten en 3 lagen lak.
Alleen op het plaatwerk heb ik 4 lagen gespoten, maar dat had ook deels te maken met de pech dat ik bij de derde laag net na het spuiten de wind door de garage kreeg en er dus veel stof opgekomen was. Deze laag heb ik toen met een korrel 600 schuurpapier weer opgeschuurd en vervolgens nog een keer gespoten.
Dat licht opschuren van de voorlaatste laag zou ik sowieso even doen, en daarna even lekker uit laten harden.
Met de huidige temperaturen zeker een kleine week.
Is trouwens niet erg om hem na een dag of 2 buiten te zetten en er een bui water overheen valt. Spoelt mooi het fijnstof eraf, en staat ie vervolgens mooi te blinken.