Zetor 11441 - Koppeling
Hallo ik heb in dec2011 een Zetor forterra 114.41 gekocht . Tractor heeft 1500 uur gelopen maar heeft nu al wel heel wat meegemaakt . Niewe accu gekregen ,alle gloeispiralen kapot ook vernieuwd daarna omdat het starten nog niet optimaal was ook nog een nieuwe ( snellopende ) startmotor gekregen. Nu staat de trekker weer bij de dealer omdat er olie lekkage bij de koppeling in de buurt was , schakelen werd steeds moeilijker en was afgelopen week helemaal onmogelijk, Koppeling doet nu niets meer .Mijn vraag is nu wat moet ik met deze ( verder toch wel fijne ) trekker aan . Redeneren dat ik nu mooi wat nieuwe onderdelen aan de trekker heb of toch maar uitzien naar wat anders ? Trekker heeft voorlader,airco en weinig uren ( voor een trekker uit 2004 ) Wie weet raad ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zetor Forterra 11441 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
flauw hoor .........
om goed advies te krijgen
onze super doet al meer dan 10 jaar met bijna alle onderdelen nog orgineel! als je 3000 uur met slippende koppeling rijdt is dat logisch
Ga maar eens kijken bij 6321 foto's.
En de 11 serie staat volgens mij wel een beetje bekend om zijnn koppeling.
pffff weer een .....
heb zelf een John Deere 6620 gehad , maar die is na 3000 totaal kapot , maar nu is het Zetor .........
sjonge jonge
mijn buurman heeft een NH TL 85 en heeft 4000 uur
met 3 nieuwe koppelingen
maar ja dat is NH dan maakt het niet uit , kan gebeuren
maar bij Zetor .........
Als men een trekker met relatief weinig uren inruilt, dan vraag ik me altijd af wat er precies aan de hand is. Dit is overigens niet merkafhankelijk...
De Forterra heeft niet een hele degelijke koppeling, dat is eigenlijk het enige zwakke punt in de techniek van deze trekker. Zetor is daar achter, en tegenwoordig wordt er een ander type koppelingsplaten geleverd. Gewoon even informeren bij de dealer.
Het is lastig oordelen vanachter een scherm, maar naar mijn idee gewoon verder blijven rijden! Weet ook niet onder welke voorwaarden je hem gekocht hebt, en waar? Als het bij de dealer is, en hij zou goed zijn, dan kun je daar in overleg vast wel uit komen, en maken ze hem netjes in orde.
Ja inderdaad! Onze Super was ook in iens stuk, nieuwe koppelingcilinder bij de pedaal erop en hij deed het weer.
onze zetor proxima 9541 had na 1100 uur de koppeling er al uit.
Hoe kun je dat nou weten ?!
Maar punt van afweging om te ruilen voor een andere trekker is natuurlijk welke kosten je hebt of er aan krijgt(voor reparatie)
misschien heeft je dealer een andere trekker staan , wat qua prijs misschien in jouw prijs klassen komt , met evt minder kosten of reparaties.
Maar wat je in de toekomst krijgt met een trekker is toch koffie dik kijken
Of maandagmorgen trekker.
Elk merk heeft ze inderdaad wel.
Verder kan ik maar één ding zeggen....de 11441 is een leuke trekker om mee te rijden. De onze heeft nu ook iets van een 1500 uur en veel is daar nog niet aangeweest. Natuurlijk heb je wel niet de luxe van een fendt, maar daar kies je voor bij de aankoop natuurlijk.
zetor kocht ik zowiezo al niet, al kreeg ik er 6 miljoen bij.
want het eerste jaar ben je die toch al kwijt aan onkosten
weer een .....
als je niks zinnigs te melden hebt , graag dan GEEN reactie .
daarom dat je NH koopt zeker
ik koop ze niet!
werk ermee, en waar ik mee werk heb ik geen problemen, daar zorg ik wel voor.
Zetor is niet meer zo goedkoop als voorheen, een simpele Claas is bijv. al goedkoper.