Illustratie van:

Zetor 11441 - Koppeling

Hallo ik heb in dec2011 een Zetor forterra 114.41 gekocht . Tractor heeft 1500 uur gelopen maar heeft nu al wel heel wat meegemaakt . Niewe accu gekregen ,alle gloeispiralen kapot ook vernieuwd daarna omdat het starten nog niet optimaal was ook nog een nieuwe ( snellopende ) startmotor gekregen. Nu staat de trekker weer bij de dealer omdat er olie lekkage bij de koppeling in de buurt was , schakelen werd steeds moeilijker en was afgelopen week helemaal onmogelijk, Koppeling doet nu niets meer .Mijn vraag is nu wat moet ik met deze ( verder toch wel fijne ) trekker aan . Redeneren dat ik nu mooi wat nieuwe onderdelen aan de trekker heb of toch maar uitzien naar wat anders ? Trekker heeft voorlader,airco en weinig uren ( voor een trekker uit 2004 ) Wie weet raad ?

Deel dit topic

Reacties

zetordrivertimo
Misschien is dat (letterlijk) nieuwigheid toen onze 11441 nieuw was had hij af en toe ook wel een lekkage nu is hij een paar jaartjes oud en nu hebben we niet veel last meer.
fendt-vario
Direct inruilen!!! vind dit tochwel beedje teveel van het goede. dan had ik toch liever een wat oudere maar toch van een goed merk trekker.
zetordrivertimo
Licht er ook aan hoe je er mee omgaat natuurlijk 😛
Valtra-Fordpower
Onze Super moest met 3000 uur. weg, werdt niet wat.. Zetor heeft iets met koppelingen, onze 7211 heeft er 3 versleten in jawel, 3000 uur tijd
Zetor-Musil
Quote @fendt-vario:
dan had ik toch liever een wat oudere maar toch van een goed merk trekker.

flauw hoor .........
Zetor-Musil
Het beste is toch om weer naar de dealer te gaan ........
om goed advies te krijgen
Boemrang
Gelijk de deur uitschoppen, je kunt dan misschien eens kijken voor een echte tractor, als deze er zijn!!!
zetordrivertimo
@Valtra-Fordpower

onze super doet al meer dan 10 jaar met bijna alle onderdelen nog orgineel! als je 3000 uur met slippende koppeling rijdt is dat logisch 😛
Valtra-Fordpower
@zetordrivertimo

Ga maar eens kijken bij 6321 foto's. 😛

En de 11 serie staat volgens mij wel een beetje bekend om zijnn koppeling.
Zetor-Musil
Quote @Boemrang:
kijken voor een echte tractor

pffff weer een .....

heb zelf een John Deere 6620 gehad , maar die is na 3000 totaal kapot , maar nu is het Zetor .........
sjonge jonge
Zetor-Musil
Zetor blijft een mechanische trekker , en ja de koppeling kan en gaat een keer kapot

mijn buurman heeft een NH TL 85 en heeft 4000 uur
met 3 nieuwe koppelingen
maar ja dat is NH dan maakt het niet uit , kan gebeuren
maar bij Zetor .........
Joop3
Motorisch hoef je echt niet meer bang te zijn. Die motoren zijn praktisch onverwoestbaar! Als je hem nu weer bij de tijd hebt, en gewoon netjes onderhoudt, dan gaat dat wel goed.

Als men een trekker met relatief weinig uren inruilt, dan vraag ik me altijd af wat er precies aan de hand is. Dit is overigens niet merkafhankelijk...

De Forterra heeft niet een hele degelijke koppeling, dat is eigenlijk het enige zwakke punt in de techniek van deze trekker. Zetor is daar achter, en tegenwoordig wordt er een ander type koppelingsplaten geleverd. Gewoon even informeren bij de dealer.

Het is lastig oordelen vanachter een scherm, maar naar mijn idee gewoon verder blijven rijden! Weet ook niet onder welke voorwaarden je hem gekocht hebt, en waar? Als het bij de dealer is, en hij zou goed zijn, dan kun je daar in overleg vast wel uit komen, en maken ze hem netjes in orde.
CVT6230
Als ik je verhaal zo lees dan lijkt me de koppeling goed, maar moet je het zoeken in de hydraulische bediening.
Valtra-Fordpower
@CVT6230

Ja inderdaad! Onze Super was ook in iens stuk, nieuwe koppelingcilinder bij de pedaal erop en hij deed het weer.
riessie
Ik denk toch dat je op dit punt een afweging moet gaan maken. Kijk naar de kosten die je hebt gehad, en welke zekerheid je hebt met deze koppelingen en andere dingen die kapot gaan in de toekomst. Als je vooraf al weet dat de trekker waarschijnlijk meer dan gemiddeld naar de dealer zal moeten, zou ik toch aan inruilen gaan denken. Niet alleen voor de kosten maar ook omdat een trekker gewoon moet werken en niet constant kapot kan staan.
janPaParazie
Zo dan heeft die met meer dan 1500 uur het nog lang uitgehouden met die koppeling.
onze zetor proxima 9541 had na 1100 uur de koppeling er al uit.
Zetor-Musil
Quote @riessie:
Als je vooraf al weet dat de trekker waarschijnlijk meer dan gemiddeld naar de dealer zal moeten, zou ik toch aan inruilen gaan denken

Hoe kun je dat nou weten ?!
+1
CVT6230
Een traditionele koppeling blijft altijd een kwetsbaar ding, los van Zetor, de persoon die hem bedient, maakt of breekt hem.
Favorit614
Elk merk heeft z'n vrijdag middag trekker.

Maar punt van afweging om te ruilen voor een andere trekker is natuurlijk welke kosten je hebt of er aan krijgt(voor reparatie)
misschien heeft je dealer een andere trekker staan , wat qua prijs misschien in jouw prijs klassen komt , met evt minder kosten of reparaties.
Maar wat je in de toekomst krijgt met een trekker is toch koffie dik kijken
Fast Eddy
@Favorit614

Of maandagmorgen trekker.
Elk merk heeft ze inderdaad wel.
Dirk10641
Olielekkage....dat is waarschijnlijk het pistonnetje dat de koppeling moet bedienen of het pistonnetje dat aan je koppelingspedaal zit dat kapot is. Hebben wij aan onze 11441 ook al is voorgehad en dat zijn geen grote kosten. Gewoon vervangen....
Verder kan ik maar één ding zeggen....de 11441 is een leuke trekker om mee te rijden. De onze heeft nu ook iets van een 1500 uur en veel is daar nog niet aangeweest. Natuurlijk heb je wel niet de luxe van een fendt, maar daar kies je voor bij de aankoop natuurlijk.
optimel
Het zijn fijne trekkers, wij hebben er ook 1. af en toe wel wat gehad, maar dat heeft idd elke trekker. en je kan van te voren niet weten wat er kapot gaat aan een trekker .
Jefrovers
@fendt-vario

zetor kocht ik zowiezo al niet, al kreeg ik er 6 miljoen bij.
want het eerste jaar ben je die toch al kwijt aan onkosten 😂
Zetor-Musil
@Jefrovers

weer een .....
als je niks zinnigs te melden hebt , graag dan GEEN reactie .
CVT6230
@Zetor-Musil mee eens
Fendttrisixfan
Quote @Jefrovers:
want het eerste jaar ben je die toch al kwijt aan onkosten :')

daarom dat je NH koopt zeker 😃
Jefrovers
@Fendttrisixfan

ik koop ze niet!
werk ermee, en waar ik mee werk heb ik geen problemen, daar zorg ik wel voor.
Mengeledriver
Koppelingen zijn idd slijtdelen, maar ook hier merken Zetor rjders wel op dat de koppeling zeer snel versleten is. Gewoon elk jaar of 2 jaar een nieuwe rijkoppeling en doorrijden. Wat je hebt uitgespaard bij de aanschaf van een nieuwe Zetor zorgt er toch voor dat je wat reserves hebt voor reparatie?
Valtra-Fordpower
@Mengeledriver

Zetor is niet meer zo goedkoop als voorheen, een simpele Claas is bijv. al goedkoper.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor Forterra 11441 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
14