Hallo TF-ers,
De laatste tijd, valt het mij op, dat er olie uit uitlaatspruitstuk komt van de 624. Dit vooral als hij veel lui werk heeft gedaan, bijvoorbeeld voor de houtklover of voor de landbouwkraan. Ook als hij een tijdje stationair staat te draaien.
Bij het starten komt er dan ook even wat rook onder de motorkap vandaan, doordat de olie rondom het uitlaatspruitstuk zit. Verder start en loopt hij prima en trekt hij prima. Ook heeft de motor weinig carterontluchting.
Volgens mij zijn de kleprubbers versleten, omdat er olie op de zuigers komt, met de aanwijzing lui werk. Hoe moeilijk is het om de kleprubbers te vervangen? Moet de kop er af? Moeten de klepstoters los?
Qua onderdelen ben je niets kwijt (8 rubbers en klepdekselpakking).
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De klep zal iets kunnen zakken ; maar niet meer dan een centimetertje denk ik ; wel eerst een tik met hamer op klepschotel geven om klepspietjes te "lossen" .
Met cil 2 en 3 hetzelfde ook een van beide op tuimelen zetten ; dan weet je dat de zuigers in hoogste punt staan .
Voor het indrukken van de klepveer kun je het beste een hevel maken om de klepspietjes te verwijderen .
Sucses !
Waarom moet de kop dan gevlakt worden?? is lang niet altijd nodig hoor alleen word vaak gedaan omdat dat tussen de oren zit maar is vaak overbodig.
Het makkelijkste is om de kop te laten zitten om de seals te vervangen, je moet alleen even wat hulp gereedschap nodig om de klepveren in te kunen drukken. als je de zuiger in het bdp zet dan zal de klep hooguit een paar mm zakken.
aluminium kop trekt bij heet loper krom maar een giet ijzeren niet
of zie ik dat verkeerd
Een gietijzeren kop kan wel degelijk kromtrekker als je eer warmloper hebt. Maar als er weinig geks is gebeurd met de motor zou ik hem niet persé laten vlakken.
Het zo dermate jammers wezen als je alles gemonteerd hebt en de kop blijft lekken. Dus alleen al uit voorzorg.
waarom luchtdruk erop zetten?
de klep zakt maar een paar milimeten zodra je de klepveer indrukt dus is het niet nodig er luchtdruk ero te zetten.
precies... alleen veel gasten hier denken veel te moeilijk en zien overal leeuwen en beren in voor ze ergens aan durven beginnen.