International 856 XL - hoeveel vermogen is hier uit te halen?

Hoe doen de ih 856ers het met trekkertrek? hoeveel vermogen is hier maximaal uit te halen als je de pomp open zet? ik neem aan meer dan 100 vanwege de turbo?
ben benieuwd
JCB 1115

Reacties

steyr 8100
Ik ken een 856 die er 135 pk aan de testbank doet
SJB533
Pk'tje of 135@PTO moet kunnen dacht ik... Weet niet wat je dan allemaal moet wijzigen...
Remi_91
856 is niet ideaal voor trekkertrek vergeleken met een 845..
steyr 8100
135 pk aan de aftekas gewoon de pomp open zetten
JCB 1115
Wij mogen niks aan de trekker motorisch veranderen dan behalve de pomp open, en heb nu een 844-s die is standaard gelijk aan een 856 maar als je ze beide open draait heeft de 856 wel meer dus? alleen is de D268 motor van de 844 wel eem taaier denk ik:P

Maar zou een 856 een 844-s kunnen vervangen?
stevenpaas
844-s met turbo zou ik proberen
SJB533
@JCB 1115
Een 844S is standaard totaal NIET gelijk aan een 856XL! Scheelt 5 pk, een windmolen, en de achterbrug is iets zwaarder! Of je winst hebt aan dat gepiel met boutjes? Betwijfel t lichtelijk...
Remi_91
Als je de 856 op toeren kan houden zal het beter gaan, inderdaad onderin is een 844 veel taaier ivm een langere slag dan een 856
Remi_91
@stevenpaas Mag alleen aan de pomp stellen zegt hij
wvdh
@stevenpaas

14 blok dr ik zetten
stevenpaas
@Remi_91 ik zei dat omdat:Een 844S is standaard totaal NIET gelijk aan een 856XL
stevenpaas
@wvdh zoiets, 😃
JCB 1115
Jaa turbo op de 844 was het mooist maar dat mag niet. en nouja dan zijn ze bijna gelijk aan elkaar, maar kwa motor vermogen scheelt het niet veel... maar als je beide trekkers in dezelfde klasse zet en beide pomp open beide zelfde banden en bandenspanning, wie denken jullie wie het meeste kans maakt?
RobertR
@JCB 1115 Als jij er een turbo op zet en 5.5 ton gaat rijden mag dat volgens mij wel hoor? Jij doet toch altijd mee in omgeving gieten zuidlaren enz? Lopen wel meer trekkers daar met opgebouwde turbo!
Joop3
Quote @SJB533:
Een 844S is standaard totaal NIET gelijk aan een 856XL! Scheelt 5 pk, een windmolen,

Hele blok is anders, Spiekker! 844S heeft meer inhoud.
SJB533
@Joop3
Ach dat halve litertje 😃 Maar idd, dat is ook nog zo iets 😄
johndeere6100
@RobertR

maar inverband met de competitie die er nu word gehouden tussen een 6tal verschillende wedstrijden zal er waarschijnlijk streng worden gecontroleerd, als je aan de buitenkant niets kan zien ishet goed dus turbo zal niet zo'n super idee zijn
SJB533
@johndeere6100
Als je t aan de buitenkant niet kunt zien? Dan moet je eens een originele brandstofpomp en een opgevoerde bekijken 😃
johndeere6100
@SJB533

ja ik snap jou maar het gaat enkel om de binnenkant he, ze hebben geen bevoegtheid om zo'n brandstofpomp te openen, als je bijvoorbeeld; de black deere (staan wel foto's op tf is een john deer 3650 met tegen de 180 pk) heeft een turbo (geen orginele) maar het gaat erom dat er is aan de buitenkan niet te zien wat er allemaal aan gebeurt is, als dat klepje nou los is geweest of neit dat maakt niet uit.
Ander voorbeeld bouw je op een Fiat 1300 dt een turbo is dat neit toegestaan omdat de trekker niet orgineel is geleverd met turbo of de orginele brandstofpomp weg is geweest dat doet er neit toe
SJB533
Verbreek je geen zegel :? Originele trekkers vind ik toch t eerlijkst. En de vermogens zeggen lang niet alles...
maartendankers
@johndeere6100 je hebt geluk Jeroen, onze 6510 weegt 5700 kg dus dat word geen 5.5t voor mij 😞
SJB533
@maartendankers
Sloop eerst de onnodige rommel dr s af 😃
monteurtje
Neem een case ih 4240...
heeft standaard een d268 motor met turbo (zelfde blok als een 844-s)

maar 135pk uit een standaard 856 is idd gewoon mogelijk door enkel de pomp max open te zetten.
SJB533
@monteurtje
Wel ff de achterbrug wisselen, neem ik aan? Wat lukt je met een 844S/845 dan?
monteurtje
@SJB533

daar kun je max 95pk aan de pto uit krijgen.
SJB533
@monteurtje
Moet je niet willen, als je m anders ook nog wil gebruiken, zeker?
monteurtje
Een 856 op 135 pk zou ik idd geen zwaar werk laten doen vind ie uiteindelijk toch niet zo fijn, een 844s op 95 pk tja is niet optimaal maar kun je wel gewoon mee werken.
Fast Eddy
Volgens mij heeft een 1455 dezelfde slag als een 856.
SJB533
@Fast Eddy
Nope, de 1255 heeft dat wel.
johndeere6100
@maartendankers

hahhaha dat is nou jammer, maar in gieten toch een paar tegenstanders waar ik toch mijn best moet doen, met een standaart trekker (niet bij de pomp wezen klooien) alleen 200 toeren meer
inter-Eric
@Fast Eddy 844 heeft dezelfde slag als een 1455
845,dingen zijn der zat die aan de 100 pk komen,als je ze maar laat werken op zen tijd,scheelt o zo veel bij die trekkers,hier in de buurt loopt een 856,ding heeft op zijn goeie dagen STANDAARD 114 pk gedraaid!
SJB533
@inter-Eric
844 heeft de slag van de 856, en de boring van de 844S 😉
inter-Eric
@SJB533 weet wel zeker van nietslag en boring is helemaal anders
844/45 d-268 booring slag 100 x 139,7 mm
856 dt-239 booring slag 98,4 x 128,5 mm
1455 dt-402 booring slag 100 x 139,7 mm
SJB533
@inter-Eric
Dan heb jij niet opgelet. De 844 heeft een D246!
IHC-power
844: D246
844S + XL: D268 zelfde slag dan 1455 (XL) = 139.7
RuudBus
De 856 waar ik mee reed heb ik ook eens voor de waterrem gehad. bij 128 pk slipte de koppeling dus was het gebeurd met meten. maar veel meer zat er denk ik ook niet in. het enigste wat ik gedaan heb is de pomp los zetten. maar als je een trekker wilt hebben voor trekkertrek kun je beter een 6 cilinder zonder turbo kopen. waarom?? die hebben meer koppel met minder pk. als je dan voor de waterrem moet gaan die nooit nat als je een vermogenslimiet hebt van 110 pk
RuudBus
...
RuudBus
...
caseke
@JCB 1115
het is heel simpel je draait aan de bout van de diesel tot hij net niet ophol slaat dan moet je achter de pomp de toeren terug draaien en zo blijf je verder doen tot uwe bout van de diesel uitgedraait en dan komen er 135 pktjes er uit
RobertR
@johndeere6100 Staan een 3350 en een 3340 in de 5.5 ton.
Hebben allebei een turbo volgens mij!!
johndeere6100
@RobertR

ja die 3350 standaart al die 3340 is officieel een 3130 ( nieuw model ) naja poot ik erook een turbo op en maak er een 3650 van 😛 en heb er ook nog zo'n woeste volvo bm 810 bij in zitten. conclusie word een zware wedstrijd 😃
RobertR
@johndeere6100 Ja loopt die volvo zo mooi ja? die jongen reed eerst altijd met 3130 ofnie? Ik doe mee in 4.5 ton startlijstvulling haha
johndeere6100
@RobertR
joa ik vind van wel ja:P
jongen is het ook al niet meer 😛 iets over de 40 ofzo ( niet beledigend voor de tfers die over de 40 zijn en nog jonger voelen hoor 😛 ) ah als 6e?
RobertR
@johndeere6100 Ja klopt uit exloo
johndeere6100
@RobertR

kijk aan goed bezug 😃
JCB 1115
Ins ons regelement staat dat de trekker zo moet zijn zoals hij uit de fabriek gerold is en de aanslagen op de brandstofpomp zijn toegestaan. dus niet een dikkere turbo erop als er een kleinere origineel op zit. en ook niet de pomp eraf halen en weg brengen. Ik vind dat je volgens het regelement moet trekken. zo blijft de hobby (want dat vergeten mensen, dat het maar een hobby is) spannend en gelijk voor iedereen. als je wel onder en boven het regelement door gaat moet je niet in alle trots en blijdschap je beker in ontvangst nemen want daar hoef je dan niet van opkijken ja.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!