Illustratie van:

Massey Ferguson 135 - startprobleem

Ik heb hier een MF 135 en deze is uit elkaar geweest om een nieuwe krukas in te leggen. Nu deze weer samen is wil deze niet meer starten. we hadden brandstof tot aan de injectoren maar hij deed niets, dus wij de injectoren testen en deze waren niet meer goed.
Na nieuwe injectoren gestoken te hebben doet hij nog niets.
Wie kan mij helpen?

Mvg
Jonas

Deel dit topic

Reacties

Wimsumar
Beste Fiat1000DTSuper: Is het inspuitmoment wel goed of is deze nu, door 'verkeerde' montage (distributie) 1 krukasomwenteling te laat?
deeremeneer
@Wimsumar Haha ik zei in zijn andere topic hetzelfde!
Wimsumar
@Beste Deeremeneer: Nietwaar! Je zei (schreef) wat anders maar bedoelt hetzelfde 😄
deeremeneer
@Wimsumar Klopt ja.
fiat1000DTsuper
@Wimsumar en @deeremeneer
De pomp is er niet afgeweest, en bij het monteren stonden alle merktekens terug zoals deze stonden.
deeremeneer
@fiat1000DTsuper Je kunt voor de zekerheid even je kleppendeksel eraf halen en de eerste verstuiverleiding los en controleren of hij ook echt op tijd staat.
Wimsumar
@Beste Fiat1000DTsuper: Je kunt de krukas 180 graden gedraaid hebben ten opzichte van de stand waarbij je 'm gedemonteerd hebben.
M.A.W., de drijfstangen "aan de verkeerde kant" van de krukas hebben gemonteerd.
deeremeneer
@Wimsumar Huh hoe zeg je dat? 180 graden begrijp ik dan staan kruktappen omhoog ipv omlaag bedoel je dat?
fiat1000DTsuper
@Wimsumar
dit kan toch niet anders staan mijn merktekens toch niet juist?
Wimsumar
@Beste Deeremeneer:Ik geloof dat we hetzelfde bedoelen. 😄

IK ga eerst melken.
deeremeneer
Gaf hij eigenlijk rook met starten?
deeremeneer
jordi 1455
Accu leeg?
fiat 666
Zit de motor los ? kun je draaien aan het vliegwiel met de hand?
jammermaarhelaas
@fiat1000DTsuper

Je zegt dat de brandstofpomp er niet af is geweest, maar zitten niet toch toevallig de verstuiverleidingen in andere volgorde op de pomp gemonteerd omdat deze er in tegenstelling tot de pomp zelf, misschien wel af zijn geweest (weleens zien gebeuren).

Persoonlijk zou ik ook zeker doen wat @deeremeneer en @wimsumar zeggen, controleren van inspuit-tijdstip op eerste cylinder.
ford5000
@jammermaarhelaas Sluit ik me ook volledig bij aan.
Tom VB
Kijken,zien en meten doet meesal dagen, zo niet, dan pas vragen.
ford5000
@jammermaarhelaas Weet niet precies hoe die blokken technisch in elkaar zitten want ik heb er nooit eentje los gehad, maar het is wel een Perkins A3.152 blok wat er in de 135 ligt.
jammermaarhelaas
@ford5000 Oke, dank voor het antwoord. Had mijn vraag maar even verwijderd, omdat het zover off topic is, sorry

Ben benieuwd wat @fiat1000DTsuper vind als oorzaak.
fiat1000DTsuper
Uuuhm de motor draait mooi rond daar ligt het niet aan.
de verstuiverleidingen zitten zeker niet in een andere volgorde want deze zijn elk met een andere buiging.
deeremeneer
@fiat1000DTsuper Nou dan maar weer even opnieuw. Rookte hij met starten?
fiat1000DTsuper
Ja in begin wel maar dan valt het weg.
deeremeneer
Geen rook betekent geen diesel. Ook als hij niet op tijd zou staan zou hij toch iets moeten roken. Als je de verstuiverleiding losdraait komt er dan veel diesel?
ramrod
@ford5000
Een 135 heeft een AD3.152
ramrod
@fiat1000DTsuper

Zoals deeremeneer zegt is er geen diesel als er geen rook is. De stopzetter heb je zeker weten goed aangesloten? Ik heb een keer gezien dat het heveltje verkeerd om gemonteerd was, zodat de pomp in de 'aan'stand op 'uit' stond. Er komt dan wel wat diesel, wat erg bedriegelijk is.
fiat1000DTsuper
Ja stopzetter zit zeker juist, en er komt diesel tot aan de injectoren, ik heb zelf retour..
HanomagR228
Hoeveel dieselolie heb je in de tank zitten?
Wij hebben ongeveer hetzelfde gehad, bij het starten eerst wel rook en daarna houd het op. Ik kreg toen het advies om de tank helemaal vol te doen zodat hij beter druk hield.
Ik moest er eerst zelf ook een beetje om lachen maar toch maar geprobeerd en na hem weer goed ontlucht te hebben starte hij perfect. Het kan natuurlijk helemaal wat anders zijn maar soms moet je gewoon wat proberen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 135 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
2