Illustratie van:

Case International 1056xl - turbo??

Kun je op een Case inter 1056xl een turbo bouwen?

Heeft iemand een 1056 met een turbo of kent iemand zo'n trekker?

De 1056 heeft namelijk de zelfde motor als een 1255, dus praktisch gezien moet 't kunnen toch?

Maar past dat ook onder de kap??

blokje met turbo(1255): ihace.de/02_motor/dt-358/…
blokje zonder turbo(1056): ihace.de/02_motor/d-358/…

Aardig hoog he, die trubo 😉

Deel dit topic

Reacties

FENDTfarmer
Jah kan. oud stageboer van mij had het ook in denemarken. uitlaat werd wat opgeschoven meen ik
MaartenMandemaker
Er lopen wel 9 en 1056's met turbo jah. dan zit je zo op 125/130 pk
Fendttrisixfan
Moet kunnen en kun je hem niet ergens langs de zijkant half/half wegsteken ofzo
heb niet echt ervaring met cas/inter
HaraldCASE-IHfan
Hihi, mooi man 😃
Lijkt me wel wat voor de toekomst 😃
caseih1056xl
Moet kunnen. zolang het maar een case turbo blijft of een turbo die hetzelfde capaciteit heeft.
HekmanCase
TF'er janhenk heeft een turbo op zn 956
😉
HaraldCASE-IHfan
tractorfan.nl/picture/131469/
Is dat 'm Ronald?

Hekman danku,
Dan ga ik eem met JanHenk babbelen 😛
Siebenga
Hoe zit het met de achterbrug van de 1056? kan die het ook aan de 130 pk
HaraldCASE-IHfan
Jah das ook nog een punt Siebenga..
FENDTfarmer
Jah dat is um harald. alleen het klinkt nergens na 😉 achterbrug kan het wel hebben. alleen koeling durf ik niet te zeggen wanneer de trekker ergens echt voor moet werken
HaraldCASE-IHfan
Oow oke, haha eem zo'n 1255 rooster bovenop de motorkap maken, dan is 't net echt, haha 😛
FENDTfarmer
Nou dat bedoel ik eigenlijk niet. maar bedoel meer de koeiling van de radiator. heb namelijk zlef wel is gemerkt en gehoord dat de koeiling van een 1056 niet altijd te wensen over laat als die echt moet werken
HaraldCASE-IHfan
Jah precies, had de 856xl waar ik op reed ook wel es last van..
CoenNijenhuis
Als die niet te wensen over laat is t toch goed?! 😃
FENDTfarmer
Je snapt het wel 😉
CoenNijenhuis
Ik snap t wel moar begriep t niet haha
FENDTfarmer
Je boekt al vooruitgang
Wardcase
Nee klopt niet helemaal en een 845 motor zijn er wel standaart met turbo maar niet die van een 14 als je die motor met turbo hebt is het een type case ih 4240
redpower
Interresant topic harald!
ik zit er ook aan te denken voor mn 956, en weet een turbo setje te koop bij een tf'er
die zegt dat het een halve middag schroeven is en je er maar 1 gaatje voor hoeft te boren...

maar nu zij iemand anders dat het helemaal neit kan, omdat je ook een ander mengsel moet hebben, de pomp anders moet zetten, en je anders moet koelen oid.. dus ik weet het niet, lijkt me wel woest
Deutz-Agrotron
Ik zou zeggen vraag het aan Ruupie die heb toch een turbo op zn 1046 gebouwt. hij zal wel weten, wat je allemaal aan moet passen en opnieuw af moet stellen
MaartenMandemaker
Je moet de brandstofpomp wel af stellen jah
Inter724
Kan heel eenvoudig ja! het makkelijkste is gewoon t complete spuitstuk met turbo van 1455 eraan draaien. Wel komt je uitlaad dan z'n 25cm dichter bij de vooruit. Met de zelfde brandstofpomp haal je dan denk ik z'n goeie 140 pk. Kheb dit zelf gedaan bij mn 1055 en die blaaste met brandstofpomp van 1455 200pk aan de aftakas. (kan het hebben) Nu tegenwoordig met andere turbo en aanpassing pomp gaat ie bij 215 pk door de aftakaskoppeling.
nh remco
tractorfan.nl/movie/2171/ dit is een filmpje van die 1056xl met turbo van fendtfarmer
FENDTfarmer
Kan het spruitstuk van een 14 op een 1056? 14 heeft ja een ander blok
johnd-ts
Ja kan zeker!
loonwerker in de buurt had een 1056xl met turbo, had rond de 130 pk, maar stopte nergens voor.

staat geloof ik ook nog wel een foto van op TF.
Deze dus: tractorfan.nl/picture/109202/

heeft de ladewagen geloof ik nog een keer kapot gedraait.. 😃
magerehein
DT blokken van IH zijn anders dan de gewone gezogen blokken zo zijn de turbo blokken allemaal van binnen olie gekoeld en zit er zo uit het hoofd ook verschil in zuigers en de dikte van de pistonpen.Dus trammelant met temperatuur ligt wel int verschiet.Zover zit je zonder turbo ook niet van de 130 pk af.
Gewoon een 1255 kopen.
MartijndenBoer
Er zijn af fabriek 1056xl trekkers geleverd met turbo dit kwam omdat een 1255 veel groter is dan een 1056 en relatief weinig vermogen voor zo een grote trekker . Deze turbo sets zijn niet het zelfde als bij een 1255 . Deze ombouw sets kun je zo monteren en blijft je uitlaat op dezelfde plek ruupie heeft namelijk ook zo een set dat is van Stadegaard . De koeling laat wel is te wensen over als er een accu voor in de neus staat later zijn die verplaatst staan ze niet meer voor de radiateur . Voor de achterbrug hoef je niet bang te zijn met 140 pk das geen probleem zolang je dr normaal mee omgaat . Wat idd wel het wezelijke verschil is dat er zuigerkoeling op een turbo motor zit en dat de zuigers iets taps gedraaid zijn aan de bovenkant dat ze meer uit kunnen zetten , en de pistonpen is idd dikker . Persoonlijk zou ik niet alle moeite nemen om een turbo dr op te zetten kost aardig geld en wat berijk je er meer mee op het land . Iets met turbo is niet altijd beter .
@ johnd-ts, die 1056 heb ik vorig jaar m helemaal los zien staan.. nieuwe koppeling en iets met aftakas meende ik 😉
redpower
Wijze woorden magere hein en martijndenboer!!

daar heb je nog is wat aan... en het lijkt me wel woest om zoeits te hebben, tis toch wel apart he, en t fluit zo mooi....
als warmte het engiste nadeel is,,,, zou het wel een gokje waard kunnen zijn, achterbrug kan het wel hebben ja
Inter724
Fendtfarmer@ Jazeker past dat! kheb t zelf toch ook op mn 1055.
casepuma
Bij ons op het werk hadden we ook 4 keer case 1056 met turbo maar daar hadden ze er wel een extra olie koeler opzitten.
Inter724
Is misschien ook wel beter hoor! Maar hebben kan het, het zo ook wel. (tis wel fijn als je blokje dan ook gezond is)
FENDTfarmer
Ik weet toch niet wat jij allemaal hebt jorin
Machineman
Alsof een inter standaard niet trekt ???????? 😃 Ik denk dat er praktisch geen 1056 is die (standaard, zo uit het werk )minder vermogen levert dan de 105 pk
FENDTfarmer
Nou... 😃
HaraldCASE-IHfan
Jah t zijn van zich zelf al beren van trekker's 😃,
maar zo'n turbo d'r bij op is net wat Redpower zegt, dat heeft gewoon iets.
Misschien moet ik later maar zo'n 1056 met turbo af fabriek zien op te scharelen, maar die zullen wel zeldzaam zijn :?

Maare tot zo ver ( of verder :D) bedankt jonges!

IK laat 't topic nog wle eem open voor 't geval er nog wat info bij komt 😄
Inter724
Gewoon n turbo setje kopen zouk zeggen..
DaanHaar
Zelf jaren een 1056 gehad met turbo. De laatsten van deze 1056 serie (bj. 90 t/m 92) hadden al een T-motor echter zonder turbo. Wanneer je hier een turbo opbouwt geeft dit zeker geen problemen. Koeling kan eenvoudig opgelost worden door in de zijpanelen extra roosters in te bouwen waardoor de radiator meer lucht krijgt om te koelen. Enkel bij het grasmaaien met de frontmaaier gaf dit soms problemen, verder zeker niet. We hebben denk ik 15 jaar met deze trekker gedraaid zonder problemen. Pakket kwam van Staadegaard, aanpassing brandstofpomp was niet nodig wel andere nozzle's in de verstuivers en een verhoogde inspuitdruk (van 200 naar ca. 225 bar). In het pakket van Staadegaard zaten alle onderdelen bijgeleverd, een aanrader.
redpower
Ik ben er nu een op het spoor, denk dat dat hem gaa tworden, ook een met std opbouwset
collega hobbyboer
Bij mijn zwager hadden ze een 1056, daar reed zijn vader altijd op, was ook al in de 60, dat was wel makkelijk voor hem, dan hoefde hij niet zoveel te schakelen, kon gewoon met een volle kieper optrekken in zijn 2, toch een keertje voor de waterrem gehad, had hij 145 pk aan de aftakas, toch maar iets terug geschroefd..
dit is hem, wel beetje slechte kwaliteit foto
tractorfan.nl/picture/362771/
janhenk
tractorfan.nl/picture/311450/ bedoel je zo'n eentje redpower ?? 😃
jordi 1455
Turbo was een optie, ik heb gehoord dat er weinig met turbo zijn.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
42
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
49