Fendt 310 LSA

Waar moet ik op letten bij aanschaf gebruikte Fendt 310 LSA.

alvast bedankt voor jullie reactie

Deel dit topic

Reacties

fendt716driver
Of synchromessen nog goed zijn. geen lekkages, of alles werkt, geen onderdruk. pijlstok er even uit trekken. even proberen in een versnelling koppeling op laten komen en rem vast houden motor mag dan niet boven de 1100 motortoeren uitkomen (vloeistofkoppeling) en of ie er beetje netjes uitziet;)
keizer
@fendt716driver

of die er netjes uitziet maakt niet uit, dat kun je zelf nog wel.
Kukel
@fendt716driver

Als hij dan wel boven de 1100 toeren komt, wat is er dan mee aan de hand?
ADB996
@kukel dan denk ik dat dat je vloeistofkoppeling naar de malenmoeren is
Kukel
@ADB996

wanneer je de brandstofpomp open zet krijg je ook meer toeren toch?
ADB996
@kunel dan heb je meer vermogen maar dat wil niet niet zeggen dat hij door de vloeistofkoppeling heen kan komen
hier een site hoe het werk
tractorfan.nl/topic/21674/
Meneer Kool
@ADB996 Het kan ook zijn dat er teveel olie in de vloeistofkoppeling zit. Er zijn van die barbaren die dat doen.

Maar normaal is inderdaad de regel dat de vloeistofkoppeling tot 1100 toeren zou moeten kunnen 'slippen'
Favorit614
Koelwater en motorolie controleren op vervuiling, dit kan vermengen( lekke O ringen) als ie een keer of wat veel te warm is geweest.
ADB996
Heb even na gevragen, als hij boven de 1100 toeren komt dan zijn er 2 mogenlijkheiden. 1 teweinig olie in de vloeistofkoppeling. of er is te veel speling tussen de schoepen
jd user
Dus ik moet eigenlijk goed in de gaten houden of de vloeistofkoppeling goed werkt.

Maar euh....nu hoorde ik een schurend geluid in de koppeling .Het is maar eventjes....en dan trekt ie goed.Wat kan dat dan zijn?...Ik kon niet goed horen of het de vloeistofkoppeling was of de gewone koppeling.
keeko
Let op of er geen olie in koelvloeistof resevoir zit en of de olievuldop van motor aan binnenzijde vrij is van gele of grijze smurrie. Deze zaken duiden op een nodige motor revisie.
Valtra-Fordpower
@jd user Dat schurende geluid kan duiden op een droog/ versleten druklager.
Favorit614
@jd user vloeistof koppeling schuurt niet, dat zal de gewone koppeling zijn .
En je hoort het wel vaker , ook bij andere merken
jd user
Kan ik dat druklager ook via de zijkant (deksel) vervangen ,of moet ie in tweeen?...Want ik meende dat je de koppeling via dat deksel kunt vervangen.
Wimsumar
@Beste J.D. user
Voor het vervangen van de rijkoppeling (of druklager) zal een trekker altijd in tweëen moeten.
Via het deksel kan wel de aftakaskoppeling vervangen worden (al ben ik daar trouwens niet zeker van).
jd user
Bedankt voor jullie reacties!

groeten jd user

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
5