Illustratie van:

Ford 8200 - hydraulika omleiden.

Beste tf-ers,

omdat de hydraulikablok dik in de weg hangt bij gewichten hangen aan mijn gewichtendrager wil ik deze weghalen. als ik nu de gewoon de toevoer slang verbind met de afvoer slang. kan ik dan gewoon de blok weghalen?

Deel dit topic

Reacties

boerekebart
Ronijn
Kzou em afdoppen. Anders blijft je olie onder druk rondstromen. Wordt ie zo warm van.
boerekebart
@Ronijn
dus gewoon de passende moer erop zetten?
want blijft hij anders gewoon geen olie pompen naar de aansluiting waar de moer dan zit?
Valtra-Fordpower
@Ronijn

Afdoppen?? Alle olie gonst normaliter daar langs, afdoppen zou betekenen dat ie elders in zijn overdruk schiet, dáár wordt olie pas warm van. Wil je het goed doen kun je ook de pomp eraf halen.
boerekebart
@Valtra-Fordpower
maar zou het gewoon niet goedkomen als ik deze 2 leidingen aan elkaar koppel?
Valtra-Fordpower
Als het goed is wel, zal alleen iets werk zijn, omdat het wel 2 verschillende koppelingen zijn.
boerekebart
@Valtra-Fordpower

ja dat wel. maar men neef werkt bij een bedrijf die hydraulische koppelingen maakt. hij kan er zo aan geraken
case inter kracht
@boerekebart kan je dat niet gewoon verplaatsen met een stuk hydroliek slang er tussen oofzoo dat het op een anderen plek zit
boerekebart
@case inter kracht
zat ik ook aan te denken, maar ik wil de pomp er later wel terug op 😉
ford5000
@Ronijn Afdoppen? Het is geen load sensing systeem hoor.
Gewoon vanaf de persleiding rechstreeks via een drukloze retour de achterbrug weer in laten stromen.
boerekebart
@ford5000
als ik nou gewoon 1 leiding van de aanvoer doortrek naar de afvoer, dan komt het goed?
Valtra-Fordpower
Ja, dan komt het goed.
ford5000
Ja hoor. Dat kan ook. Het gaat er alleen om dat de olie mett zo min mogelijk weerstand rondpompt.
jcb416s
Als je de slangen aan elkaar verbind heeft hij al minder weerstand als door het ventielenblok heen
Kukel
Stroomt er dan constant olie door het ventiel blok heen, er zitten toch ook nog hydrauliek hendels tussen?
bert8210
Oliepomp wegdoen betekent ook geen dual power meer
bert8210
@Kukel ja, olie stroomt er constant door, met de hendel bedien je de schuif die de olie naar buiten toe stuurt
boerekebart
@bert8210
ja, de pomp zelf niet. maar dat "ventielenblok" achteraan kan toch weg zonder hindernis van de dual?
bert8210
Idd, maar wat valtra-fordpower zegt gaat niet
Valtra-Fordpower
Was meer een hardop denker! Gaat inderdaad niet op bij deze trekkers. Voorheen, werden er ook Fords geleverd zonder de extra pomp. Bij die types ken het wel. 😛
boerekebart
@bert8210
jaja, ok. tis maar dat ik hieraan morge kan beginnen. want deze blok staat echt wel in de weg voor de gewichtendrager, vooral voor de gewichten die er dan komen tegen te kloppen.
dennis fordson
Ga je diet trekker nou voor tt gebruiken ?
boerekebart
@dennis fordson
dat weet heel TF nu ondertusse al dat er een turbo en intercooler opkomt. maar achteraf weer afgaat voor verkoop!
dennis fordson
Dus eerst gebruik je hem voor tt en daarna verkoop je hem ?
en laat je die cabine ook zitten ?
boerekebart
@dennis fordson
natuurlijk blijft de kabine. helemaal ombouwen die ik niet hoor! hij kan zo al in de 4,5ton. dus binnekort gaat dat met ong 200pk zijn in de 4,5t standaard en 5,5 😉
bert8210
@Valtra-Fordpowerbedoel jij die pomp die op het vliegwiel draait? Die heb ik nl ook niet op de 8210, dan is er nog enkel de hoofdpomp en als die niet pompt heb ik dan toch geen dual power??
Valtra-Fordpower
Ja die pomp bedoel ik ja. Heb jij die niet?? Apart.

Nee, als de hoofdpomp er ligt werkt de DP ook niet. Weet alleen niet in welke stand ie dan staat. Ik vermoed de lage. Maar dat maakt trouwens niet uit, de bak wordt niet gesmeerd ook dan.
Wimsumar
Beste Boerkebart: Je kan natuurlijk ook (met minder werk!) de gewichtendrager dusdanig aanpassen dat de gewichten er zo (fatsoenlijk) aan komen te hangen dat het ventielenblok niet in de weg zit.
(Pas desnoods een paar gewichten aan door er een hoekje uit te snijden).
boerekebart
@Wimsumar
ik zou niet graag gewichten willen gaan doorsnijden. en dat door een pomp die ik eig niet nodig heb. maar komen binnenkort ford gewichten aan. deze hangen al een stuk rechter. das al beter al deze intergewichten maar dan staat de pomp nog in de weg.
goeiedag eem
@boerekebart, ben het helmaal met wimsumar eens, je kunt heel eenvoudig de gewichten zo krijgen dat het ventielenblok kan blijven zitten, als je een dikkere strip op de drager last zodat de gewichten er strakker aan gaan hangen en dat hoekstaal even los halen en dan net zover voorover zetten dat je de gewichten niet meer raakt, ben je het snelst klaar en geen gepruts met hydrauliek en zo
boerekebart
@goeiedag eem ja maar het ventielenblok heb ik eig ni nodig. en met ford-gewichten moet je geen strip lassen omdat deze een veel smallere bek hebben 😉
en nog meer naar achter doe ik echt niet, want dan zouden men gewichten achter de banden uitkomen en dat mag namelijk niet 😉
goeiedag eem
Nou dan haal je hem er maar mooi af, kweet zeker dat het kan want zo heb ik het ook met fiat gewichten gedaan aan mijn eigen trekker, en zoals ik het zeg komt alleen de onderkant maar iets naar achteren en meer niet,want zat met het zelfde alleen kwamen ze dan tegen de stoel aan en tja een stoel eraf halen????
boerekebart
@goeiedag eem
ja, ind daar heb je gelijk van. maar ik vind het gewoon zonde om gewichten uit te slijpen, begrijp je?
maar eig is de hydraulika hier niet zo moeilijk en er komt nog een u-profiel aan maar nu net boven de trekhaak 😉
goeiedag eem
Zoals ik het zeg hoef je helemaal niets uit de gewichten te slijpen of wat dan ook, gewoon simpel de speling die er nu is opvullen net zoals hij origineel mooi opgesloten zit aan het moederblok en klaar ben je, als ik het moest maken binnen een half uurtje ben je klaar
Ares RZ
Boerkebart, waarom maak je de gewichtendragen niet aan weerskanten van de trekhaaksteun. Een kokervanaf de achteras, daaraan de strip waaraan de gewichten hangen en het geheel afsteunen aan de trekhaaksteun. Of, m.i. nog beter, zie dat je die gewichten net voor de achterwielen ophangt. Een balk onder de trekker door en dan aan weerskanten een gewichtenrek. Is denk ik veel effectiever omdat je ook nog meer druk op je voorwielen houdt.
boerekebart
Ok, jongens bedankt!

ik zal rekening houden met al jullie stellingen over gewichtsverdeling 😄 ik moet natuurlijk nog gewichten hangen bij de ford, omdat ik een ton moet gaan laden. mss doe ik wel meer dan een ton aan, als de trekker blijft gaan, natuurlijk. alvast bedankt, jullie zien later wel het resultaat 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8200 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0