Kubota jaagt op trekkerfabrikanten
Kubota gaat meer de Europese of Amerikaanse fabrikanten kopen of ermee samen werken.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Claas zou het wel niet worden, dit familiebedrijf verkopen ze niet.
klingt ook niet echt. wat heb je van hakselaar een kubota 940 haha
fabrieken verkopen van de EU.
-Ik geloof eerder dat Kubota ten prooi valt bij AGCO of CNH
-Als Kubota slim is koopt Kubota gewoon deutz motoren, ZF bakken en Siac cabines in en dan heb je snel een sterke trekker.
-Als kubota zonodig zijn eigen sterke trekkers moet hebben neem dan maar een aziatische fabrikant zoals YTO over die hebben tractoren tot 180pk.
ja alles beter dan tractoren uit japan of china.
als Kubota Claas overneemt dan wordt het vertrouwen flink geschaad worden net als bij andere merken.
Pas op wat je zegt.
SDF is in handen van de schoonfamillie van F. Cassani en je weet dat italianen trots zijn die laten zich niet overnemen.
Dat denk ik niet want de omzet van Agco is lager
En ze wilden tractoren boven de 200 PK
- kans is aanwezig, net als bijv Case Corp en New Holland dat moesten
- Kubota ten prooi vallen aan een concullega? Goa toch astebleeft hen fietsen! Jij weet echt niet wat je zegt...
- waarom zou Kubota spul inkopen, als ze zelf dat spul allang hebben?
- Als Kubota een Chinees overneemt, lijkt het me verstandiger dat ze een Westers bedrijf overnemen, zoals SDF...
Je haalt de woorden uit de mond.
Je hebt dan ook de kans dat merken verdwijnen bijv de 4 merken strategie van SDF.
Weet je wel watvoor bedrijf kubota is. Die jappen zijn echt niet eerste klas heikneuters die wat inelkaar bakken en braden. Zijn misschien op het gebied van elektronica nog wel verder dan europese merken.
Welke strategie?
Op dat gebied zal het mij inderdaad niet verbazen dat ze voorop lopen maar qua degelijkheid van de trekkers zijn over het algemeen de duitse merken enzo beter, oftewel hebben een beter imago.
Volgens mij valt eerder Argo (Landini en Mc-Cormick) ten prooi want alleen om de naam Mc-Cormick.
Als je naar Takeuchi kijkt, die hebben zich wel bewezen met de kranen.
Dat laatste zou ik maar loskoppelen. Het imago hoeft echt niet parralel te lopen met de werkelijke degelijkheid. Duits materiaal staat wel goed aangeschreven, maar ik weet niet watvoor beeld je bij die jappen hebt. Maar het is niet te vergelijken met chinese prul. Het is misschien minder bekend in NL, maar wil nog niet zeggen dat je door een minder imago mindere kwaliteit levert. Joep van 't hek kan zo een bedrijf een slecht imago aanpraten :lol:
Kijk eens naar hitachi, ook een japans bedrijf. Is een van de beste kranenbouwers en elektronica fabrikant. Zijn ook nog wel wat koreanse merken die echt wel kwalitatief goed materiaal maken. Zoals Doosan, daarbij is het maken van kranen maar hobby, maken ook allerlei materiaal voor kernreactors en hebben eigen scheepswerven. Zou ze echt niet onderschatten wat zij in hun macht hebben.
Bedoel ik ook los van elkaar .
hebben geen/amper trekkers boven de 200pk. En dat willen ze nu net binnen slepen.
Bewezen techniek bij Kubota, maken al vanaf 1922 motoren.
kubota-global.net/c-data/history.html/
Kubota heeft weinig bijgedragen aan de ontwikkeling van tractoren, het bedrijf begon met het nabouwen van fiat tractoren.
mischien is de directeur van Kubota net zo'n blaaskaak als die directeur van AGCO.
oke, maar dan klopt die conclusie niet helemaal als ik het zo door lees.
"oftewel hebben een beter imago" Hieruit kun je opmaken dat dit het resultaat is van betere kwaliteit. En of dat nou altijd zo is. Zijn ook zat "duitse" of west europese merken die in azie gemaakt worden. Denk maar niet dat volvo kranen nog volledig in zweden gemaakt worden. Zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden wat ik niet, en vele mensen met mij nog niet weten.
dan moet kubota zichzelf wel meerdere keren zichzelf verkopen.
Denk inderdaad dat je er bang van wordt als je hoord hoeveel motoren zij al gemaakt hebben. Kan geen Agco, Fiat of Deere aan tippen denk ik.
Pas op wat je zegt.
SDF is in handen van de schoonfamillie van F. Cassani en je weet dat italianen trots zijn die laten zich niet overnemen.
Zo is dat, SDF is in handen van een trotse familie, dus ik neem de geruchten over dat Kubota SDF over gaat nemen totaal niet serieus. Maak je maar geen zorgen over Claas, Marco, die word ook niet overgenomen. Agco aast al jaren op Claas, en die heeft tot nu toe ook nog alleen bot gevangen. En ook Claas is van een trotse familie. Ik denk eerder dat ARGO ten prooi valt aan de overname lust van Kubota. Want de prestaties van Argo zijn de afgelopen jaren nou niet echt om over naar huis te schrijven.
En nee daar bij Kubota zijn ze geen hei kneuters, zoals sommige hier zeggen. Japanners zijn een slim volk! Mensen zijn daar nog hoger op geleid dan hier. Besef je dat heel goed.
Kubota bouwt veel meer dan tuinbouw trekkertjes, waarvan wij ze kennen, in Amerika zijn ze ook groot in de landbouw trekkers. Bouwmachines zijn ook onderdeel van hun programma. Het is een enorm concern.
Door het verschrikkelijke grote begroting tekort van Japan, en de atoom ramp, is de Yen ook geen ruk meer waard, dus daar gaat het niet om.
Kubota? Scherpe prijs? enorm duur ja, ofwel gaat de dealer met een groot pak lopen!
En anders kopen ze ARGO, maar ik zou niet weten wat dat toevoegd. Blinken nergens in uit.
Of misschien wel Zetor, die doet het ook wel redelijk de laatste tijd. Alleen heeft niet meer kennis dan Kubokus ik weet niet of dat wat wordt.
Ik blijf bij MF.
MF zit Agco idd in de weg, ze draaien al tien tallen jaren verlies, bij MF!
Beste SJB, de topman van Agco, heeft een keer letterlijk in een interview gezegd, dat Agco Kubota wel wil over overnemen.
Daar past volgens mij geen smiley bij...
We hebben der ook goeie ervaringen mee, maar hadden laatst prijs gevraagd voor Kubota trekker, lag een pak hoger dan de cuncurrent merken, daar waren we van geschrokken. Dat wou i bedoelen
Sorry, je hebt helemaal gelijk, zal het ff weg halen.
Maak je niet druk. Je denkt toch niet dat Deere & Co zich over laat nemen? Das hetzelfde vehraal als met Claas, alleen zit bij Deere de familie er niet zo dicht meer op denk.
Volgens mij heeft de familie Deere helemaal niets meer met Deere en company te maken, het is een volleig beursgenoteerd bedrijf. Dus de kans dat het ooit nog eens over word genomen is een stuk groter, dan bij een familie bedrijf ! Bij de Amerikanen gaat het alleen maar om keiharde winst, om de aandeel houders zoveel mogelijk uit te kunnen betalen, bij de Duitsers (Claas) en Italianen gaat het om traditie en overleven. Daarom koop ik liever een trekker bij een familie bedrijf . Ook al zullen er wel weer mensen zijn die over mijn principes heen vallen, ik zeg het gewoon.
Dat bedoel ik, volgensmij is de familie er enkele tientalle jaren wel uit gegaan, ik denk dat de laatste generatie int bedrijf iets van de klein zoon of dochter van de kleinzoon of dochter van John Deere is geweest, maar dat weet ik zo niet, heb wel eens heel wat geschiedenisstukken over de familie en het bedrijf gelezen op internet. Maar als je ziet hoe groot het is, en wat er buiten fabrieken ook nog allemaal in bezit is van Deere & Co, dan ga je er niet vanuit dat zo'n bedrijf zich makkelijk laat overnemen. En zeker niet door die Jappanertjes.
Hoe dan ook, als ze een fabrikant overnemen als Fendt etc. hoop ik wel dat het merk blijft bestaan, zou sund zijn als zo'n merken verloren zouden gaan door een overname door wat Jappaners met een kooptik.
Die woorden kan ik mij ook nog ergens herinneren. Richenhagen zei dat toch? Nu zie ik dat niet gebeuren, daar Agco waarschijnlijk niet groot genoeg is, om t te kunnen financieren. De economie laat dat momenteel niet toe, vermoed ik.
Dat Agco een los merk zou kunnen verkopen, zou kunnen, maar t idee van @Kareltje kan ik me niet indenken. Agco heeft in Frankrijk een fabriek, waar 4 merken van de band rollen (Valtra, Challenger, Agco en MF). Wanneer Kubota MF zou kunnen kopen, is dat waarschijnlijk ook de doodsteek voor de andere merken mn Agco. Dit omdat onze gebogen vrienden uit de Orient meer willen: het palet trekkers en een productielocatie!
Wat de reactie over Kubota, of Japanse merken in t algemene, aangaat: @jordi 1455 (en anderen) als je t merk niet kent, plaats dan niet van die achterlijke opmerkingen!
Alles is te koop, en als die familie een goeie zak geld krijgt aangeboden en dat ze nog voor zoveel jaar in de directie of bestuur kunnen zitten met dik salaris en bonussen dan willen ze best wel Claas of SDH verkopen.
@KHD Deutz-Fahr
Mf bij AGco in de weg? Laat me niet lachen, er is meer of europa he! Mf staat heel sterk in Zuid-Amerika, ook in zuid-afrika staan ze sterk! En 10 jaar verlieslatend waar heb je dat gelezen?
Het blijft een spannend verhaal!
Alleen de tijd zal wijsheid brengen!
Beste redpride
In het financieel dagblad. Ooit wel eens van gehoord? Mijn oom werkt bij de ABN-Amro, en is helemaal op de hoogte van de financiële ontwikkelingen rondom de mechanisatie industrie, omdat hij van huis uit ook van de boerderij komt. En hij knipt die stukjes voor mij uit, MF is al meer dan tien jaar verlies gevend.
En ik was het niet die zei dat MF mogelijk overgenomen zou worden, dat was @kareltje, oftewel lees AUB ff beter voor je de verkeerde conclusies trekt.
Beste Walker
Het is trouwens SDF geen SDH . Wil alleen maar zeggen dat een beursgenoteerd bedrijf eerder word overgenomen dan een familie bedrijf.
En je rijdt wel een auto die wordt geproduceerd door een beursgenoteerd bedrijf die op 1 na de meeste auto's afzet? Daarbij ook nog torenhoge bonussen uitkeert aan de directie en verder een ontzettend agressief overname beleid voeren?
Met alle respect, maar wat je nu beweerd vind ik dan hypocriet. Het ene wel en het andere niet? Zet dan ook niet zulke stellige beweringen neer die onhoudbaar zijn! Begrijp me goed; principes zijn goed, maar dit vind ik echt een reden van niks!
Ook al zal jij wel weer over mijn principes heen vallen, ik zeg het gewoon.
Moet je maar eens een kopie'tje van die cijfers op tractorfan plaatsen, mf is het enig merk van AGco die in alle continenten al langere tijd verkocht wordt.
Wie is de grote winstgeven van Agco dan? Ze moeten het van ergens halen.
Je moet je niet direct aangevallen voelen
Dat laatste is de vraag. Kubota kan zo een nieuwe fabriek uit de grond stampen. maar een merknaam en techniek ontwikkelen kost iets meer tijd. Ze willen alleen een merknaam, met daarbij behorende technieken. Kubota wil een wereldspeler worden, maar voordat die naam gevestigd is, zijn we tientallen jaren verder. Met de aankoop van MF hebben ze in een keer een sterk merk, met westerse design en veel techniek. Die fabriek kunnen ze zelf wel bouwen!
Ja dat is misschien wel hypocriet, dat ik in Skoda rij, heb je helemaal gelijk in, maar wat moet ik anders gaan rijden, PSA, of Fiat, dat zijn niet echt de fabrikanten die in degelijkheid uitblinken en ook niet in klant tevredenheid, blijkt uit het autoweek tevredenheid onderzoek. PSA en Fiat zijn familie bedrijven. Slechte auto's worden er niet meer gemaakt, maar verschil is er nog wel. Maar ja ik heb niet zoveel met auto's wel met trekkers. Als ik moet kiezen tussen een Deutz of een JD, en het prijs verschil is niet al te groot, en de trekkers zijn ongeveer gelijk waardig, dan kies ik voor de Deutz, heb liever dat mijn geld bij een familie terecht komt, die vecht voor zijn bestaan.
Sorry, daar heb je helemaal gelijk in. Mijn excuses!
Het is jou goed recht om daarin te rijden. Wat je rijdt maakt me verder niet uit. Het gaat erom dat ik het een reden van niks vindt. Dat je principes hebt is fantastisch, die heb ik ook, maar als je daar niet zo consequent in bent, zet dan niet zo'n stelling neer.
Wat je anders moet rijden? Er zijn wel meer fabrikanten dan VAG, PSA of Fiat. Zoals Ford, Toyota(en alle andere Jappen), Opel, DaimlerBenz, BMW enzovoort! Alleen de spoeling wat betreft familiebedrijf is wat dun, daar heb je gelijk in!
Maar dit is een trekkersite, het ging mij even om het principe.
Wellicht zal de productielocatie dan nog niet eens het grootste probleem zijn. Maar koop jij de bestaande techniek, zal nodig zijn, daar een compleet palet zelf ontwikkelen tijd kost, en Agco niet blijft bouwen, dan is t gebeurd met de overige trekkers uit Beauvais.
Met MF zou Kubota inderdaad een qua naam sterk merk in huis halen, en ook beproefde techniek voor de klasse 130-400 pk. Kubota mag dan in Nederland geen naam hebben (ik doel op de landbouw), in de USA hebben ze toch een aardige naam. (Als ik de Trekker mag geloven)
Ik koop wel meer producten omdat ze van een familie bedrijf af komen, of omdat het een Nederlands product is. Je mag me hypocriet vinden, dat is je goed recht.
Mijn TV is een Philips, mijn navigatie systeem een Tom Tom (Nederlandse Producten), en mijn telefoon een Nokia (Europees product).
Wacht is even @Kareltje ik rij wel in auto die gemaakt is door een familie bedrijf. Skoda is van de Volkswagen Audi group, en de families Porsche en Piech (weer familie van elkaar), hebben 81 procent van de aandelen.
Dan is waarschijnlijk ook je computer, telefoon, printer en alle apparatuur in je huis van Samsung? Ik heb nog het een en ander opgezocht. Ook Ford(2e grootste familiebedrijf ter wereld) is een familiebedrijf en BMW ook, dus er zijn best alternatieven. haha . En je zou zelfs Jaguar en land Rover kunnen rijden, aangezien die onderdeel zijn van Tata.
Maar ik zal erover op houden!
Jij mag me best hypocriet noemen, ik weet wie het zegt, @kareltje is de slechtste niet .
Officieel is het geen familiebedrijf
Gelukkig dat je door mijn (soms harde) reacties ook nog een mens ziet
Dat sterke merk betreft volgens mij ook alleen de laagste pk klasses. In het midden en zware segment is het Deere, CNH en een verdwaald Agco product wat de klok slaat.
Waarom is dat zo? Ik bedoel, dat t toch ergens een oorzaak vindt...
Wat je ziet bij SDF en een aantal andere merken, is dat ze hun hoofddoel, voor dit moment puur op de europese markt gericht hebben. Zoals je al zei, elke trekker daarbuiten is mooi meegenomen. Zoals Amerikanen zeggen, de trekkers die John Deere in Europa heeft lopen is peanuts bij wat ze in eigenland hebben. Kubota zou met een dergelijk merk een heel sterke combinatie kunnen vormen om zo ook in Europa meer voet aan wal te kunnen krijgen. Dit hoeft dus niet direct in de merknaam, maar al zou Kubota aandelen kopen, kunnen ze investeren, dat is het enigste wat ze willen, het oogsten komt later wel.
Ik vind namelijk, dat er, op uitzonderingen na, volwassen gereageerd wordt! Deze discussie heeft namelijk inhoudelijk gewoon een hoog niveau, met goede beargumentering!
Beste Rosco
Onzin, SDF breid sterk uit naar het Oosten. Ze hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in fabrieken, in Kroatië, India, China en Rusland.
Op die manier bedoel je. Ja, daar zit wat in. Mannheim is trouwens niet onbelangrijk voor D&C. Vergeet niet dat veel spul, dat daarginds loopt, Mannheim-built is. Ik weet niet precies wat ze met de 6R willen, maar ik vermoed dat ze die gewoon in Mannheim bouwen willen...
Merkfanatisme misschien.
Maar wat bedoel precies? Ik snap de vraagstelling niet helemaal!
Iedereen is bij deze discussie 20 jaar of ouder, dat zal wel de reden zijn .
Dit klopt volledig, alleen dit lijkt mij ook een verhaal van eerst zaaien, dan pas oogsten, voor zolang de grotere oogst nog niet gedaan kan worden, zal het hoofddoel, en ook de basis in Europa blijven, wat overigens ook een breed begrip is. Zodoende denk ik dat SDF oa die basis niet kwijt wil.
@SJB533
Wat je zegt klopt geheel, al moet ik zeggen, heb op het moment een Amerikaan en Canadees naast me zitten, welke beiden aangeven dat de europatak volledig losstaat in het bedrijf van Amerika, hoe dit precies zit, vraag het me niet. Terugkomend op de Hoofdvraag, ik zie deze merken zelf als een mogelijk sterk team, maar lees: Ik denk.
Waarom zijn Case, New Holland en John Deere zoveel sterkere merken, dan Massey Ferguson? Zijn die merken daadwerkelijk zoveel beter?
Ik blijf erbij: het enigste wat ik kan bedenken is dat AGCO MF verkoopt. Als Kubota uberhaupt de gelegenheid krijgt om een merk te kopen, want dat is ook nog een vraag apart.
Misschien moeten we meer aan samenwerking denken en dan is opeens Claas wel een optie, of SDF.
Ja daar heb je wel gelijk in. Maar het oogsten duurt niet lang meer, India en China zijn in opkomst, mensen gaan daar duurdere producten gebruiken.
@Rosco91
Volledig los staat Mannheim niet, maar inderdaad, Mannheim en Waterloo zijn op zichzelfstaande fabrieken binnen D&C. Mannheim produceert volgens mij wel voor Waterloo. Hierbij doel ik dus op bepaalde modellen, die een andere sticker hebben dan hier. Vb: 6830 met steekassen, schrale bak etc=7230 (uit mn hoofd)
Dat klopt, ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Ik weet zeker dat we niet bang hoeven te zijn dat de kwaliteit, van welk merk dan ook achteruit gaat, die Japanners hebben een goed beetje verstand meegekregen. Zoals Kareltje ook aangeeft, een samenwerking, daar zijn best kansen in..
Die vraag is simpel, maar het antwoord is niet zo simpel
Er zit een groot stuk merkfanatisme tussen. Maar ik zou die merken tekort doen als ik dat alleen zou zeggen. Het heeft te maken met een goed marketingbeleid, maar ook zeker met de kwaliteit van de machines. En ik zeg niet dat ze beter zijn, maar bijvoorbeeld ergonomisch is JD heel sterk en CNH is sterk in prijs/kwaliteit verhouding.
Ik denk dat MF een beetje een identiteitscrisis heeft. De perkins motoren worden weggedaan en verder houden ze een beetje het midden tussen een Fendt en een Valtra. Niet echt ergens heel sterk op een punt.
Daarnaast is Het een stukje ondernemerschap.
Want waarom blijft de ene boer altijd keutelen op 50 hectare, terwijl sommige ondernemers groeien tot 500 hectare. Dat heeft te maken met ondernemerschap.
Dit zijn zomaar wat gedachtes, je kan er anders overdenken!
Ik maak me ook helemaal niet druk over de kwaliteit, die Japanners zijn een slim volk, dat komt wel goed!
Je hebt gelijk. Het is namelijk een fout die veel gemaakt wordt: die Jappanners zijn niet zo dom als veel mensen hier denken. Ze kunnen wel wat en het zijn ontzettend harde werkers, die niet snel opgeven. Als het niet in een keer goed kan, dan in twee keer, maar ze zullen door doen.
Maar, hoe dan ook, speculeren blijft leuk, al blijft de toekomst iets wat zichzelf moet bewijzen! Zoals ik al zei, Ik ben benieuwd wat we te zien gaan krijgen, en ik denk dat we allemaal nog wel eens versteld gaan staan van wat we met zijn allen tegen gaan komen!
Ik kan me vinden in wat jij zegt over merkfanatisme. MF heeft ooit al eens problemen gehad, waar ze nu nog op worden aangekeken (vermoed ik) Over de huidige trekkers durf ik niets zinnigs te zeggen buiten: ik heb er nooit mee gewerkt, wie ben ik om er wat over te zeggen? Enige materiaal van nu dat ik een beetje fatsoenlijk ken, is JD. Marketing hou ike niet zo zeer mee bezig.
Identiteitscrisis? Weet ik niet! Ik vat t op als toepassen van de juiste componenten voor datgene wat je al in huis hebt. En inderdaad, Sisu komt ook uit huize Allis-Gleaner.
Die vergelijking tussen die boeren is te beantwoorden: omdat de ene boer t met 50ha tevreden is, het wel redt en de ander niet genoeg kan krijgen om rustig te worden. Wellicht wordt die pas rustig, als de 'strijkijzers' ook niet meer helpt...
Volgens onderstaand bericht zou Kubota interesse hebben in de naam Lamborghini. SDF ontkent in alle toonaarden, maarrr waar rook is, is vuur...
businessweek.com/news/2012-03-12/…
Interessante link, maar het volgende viel mij op:
Kubota, Japan’s largest tractor maker, hasn’t found any suitable foreign company ready to sell all or part of its operations, Masumoto said.
Oftewel niemand lijkt bereid om te verkopen.
En van mij mogen ze Lamborghini hebben, zolang ze maar met hun poten van Deutz-Fahr af blijven!!
Beste Danny, wat een onzin, MF draait al meer dan tien jaar verlies ! Waarom denk je dat de fabriek in Coventry dicht is gegaan, omdat het allemaal zo goed loopt .
Als het gaat om omzet zal MF best veel geld binnen brengen, maar dat is natuurlijk wat anders dan winst. Het financieel dagblad spreekt jouw bevinding toch echt tegen. En ik denk ook niet dat Agco graag zijn vuile was buiten hangt.
Kan mij iemand bevestigen dat in de hogere kringen binnen Claas wat onenigheid tussen het bestuur en Katrina Claas?
Met Claas halen ze wel een full liner in huis.
Uit China komt wel matige kwaliteit, maar dat is totaal niet te vegelijken met Japanse merken.
Maar alles is te koop, ook Claas.