Fordson Major - brandstofpomp
Ik heb een bosch pomp op mijn fordson major gezet maar hij start niet. links heb je nrlm je toevoer en rechts je retour is het van belang dat deze juist aangesloten zijn en wrm?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
waarom start hij dan niet????????????
inspuitmoment niet goed afgesteld of zoiets
haha jij was eerder.
jaja of 720 graden
woow grapjas
dat zou ook nog best eens kunnen
@ford5000 ?
Dan zou ik daar eerst maar naar kijken. Zonder goede oliedruk zou ik hem niet starten.
Wat betreft je brandstofpomp: Staat alleen je pomp op de merktekens, of staat het inspuitmoment ook wel op 18 graden voor BDP op je vliegwiel?
En staat je pomp wel op de merktekens maar staat de motor zelf één krukasomwenteling verkeerd misschien?
Of leg ik het nu verkeerd uit @deeremeneer?
Wat voor Major heb je trouwens precies, want voor de verschillende Majors gelden ook nog verschillende inspuitmomenten. De Mk.ll bv heeft een inspuitmoment van 19 graden voor BDP, en een Mk.l afhankelijk van het motornummer 26 of 27 graden voor BDP.
Gaat het hier trouwens om een 4 cilinder of een 6 cilinder?
6cil cargo motor
Weet je ook welk type?
Er zitten nl kleine verschillen in de timing.
Bv een 2715E moet op 20 graden voor BDP staan en een 2704E Turbo op 23 graden.
De oude 590E heb ik zo geen gegevens van, maar jij weet vast wel op hoeveel graden die van jou staat.
Anders kan misschien @Robert87, @fordmajor, of @manus hier enig licht op werpen?
van die van mij weet ik het niet en van mathias is het een 27 enzoveel zou moeten kijken maar heb effe geen tijd; grtz
en ik zou ook nog willen een turbo monteren en intercooler hoeveel graden voor bdp moet ik dan nemen?
een 2713E normaal
In dat geval zou hij op 23 graden voor BDP moeten staan.
Maar check, zoals gezegd, aub eerst dat oliedrukprobleem voordat je die motor aan gaat slingeren. Als je straks stukken hebt ben je nog veel verder van huis.
Als je zoals gezegd ook een turbo en intercooler op wilt bouwen zul je de pomp misschien nog een paar graden eerder moeten zetten om het optimale eruit te halen, maar voor een standraadafstelling van de pomp kun je die 23 graden voor BDP aanhouden.
Klik even op onderstaande link, en scroll naar beneden naar pagina 18:
bf494.co.uk/assets/Ford_Lehman.pdf/
Ja, daar twijfel ik niet aan. Maar als bij het monteren de spie er per ongeluk uitgevallen is, is mogelijkerwijze de as toch t.o.v. het inspuitmoment verkeerd komen staan.
Net onder de chassis balk.
We bekijken dat dan eens op die van mij en ik vind dat ook niet hoor, zal morgen eens opnieuw kijken.
Ik zal even in het fotoalbum mapje kijken of er toevallig een foto van gemaakt is, zojah post ik die even!
0,30 uitlaat en 0,40 uitlaat
Wij hebben wel een cargo carter he, denk niet dat het luikje daar in zit.
Klepspeling is zeer belangrijk! Wanneer je te weinig klepspeling hebt kunnen je kleppen verbranden. Wanneer je teveel klepspeling hebt kunnen de stoterstangen inslaan of de nokvolgers boven de nokkenas. Tevens heeft het in beide gevallen nadelige gevolgen voor de motor.
Gewoon goed opletten met kleppen stellen en zorg voor de juiste klepspeling bij het juiste type motor!
Wees verstandig en hou 0,30mm aan voor de inlaatkleppen en 0,40mm voor de uitlaatkleppen.
Ze geven die waardes echt niet voor de flauwekul op.
Bedankt