Illustratie van:

International 1255 XL - hollepijp slecht?

Is het slecht voor de turbo om een hollepijp er op te zetten? er is al 1 tubo stuk kan dat daar door zijn?

Deel dit topic

Reacties

wvdh
Nee, is juist goed kan die zijn druk lekker kwijt
deeremeneer
Ik ga heel hard huilen ZOEKFUNCTIE!!
renault551s
Ik heb ergens gelezen dat dat slecht is
hier op tf.
caseih1056xl
Holle pijp is niet verkeerd 😛 Zolang ie maar niet massief is 😛
inter-Eric
@caseih1056xl ja ja een masieve holle pijp,staat naast de plinteladder zeker?
1046
@renault551s roken is slecht voor je
wvdh
@renault551s

ik heb er hier geen pijp op zitten

tractorfan.nl/movie/25437/
1046
@wvdh das een 1246 en geen 1255
caseih1056xl
@inter-Eric hahahaha mij hoor je niet over een massieve holle pijp. Wel over een massief stuk rond
wvdh
@1046

en???????????????????????? is toch de zelfde motor
1046
wvdh
@1046

en dat wis jij niet, ik denk dat je met je hoofd tegen een balk ben gelopen. tijdens je verbouwing 😃
1046
@wvdh wie ben jij????
selten
@wvdh
is zijn korsakoff, hij hangt vort te vaak int cafe...
wvdh
@1046

dat bedoel ik
boerekebart
Holle pijp is allen slecht bij 2-takt motoren 😉
heeft niks met de turbo te maken!!!
wvdh
@boerekebart

slecht niet maar veel vermogen verlies
boerekebart
@wvdh
ja, heeft met tegendrukken te maken, met hoole pijp heb je dat niet meer maar wie wil er nu ook holle pijp op 2-takt?!
wvdh
@boerekebart

ik nie dat is katte gejank
1046
@boerekebart wie heeft er nog 2 takt??????
selten
@wvdh
boerekebart heeft volgens mij gelijk. Een tweetakt heeft eigenlijk tegendruk nodig. En zal nooit goed lopen zodra je er geen/een holle pijp opzet. Daarom zijn ze ook makkelijk heel goed op te voeren omdat je met de tegendruk kunt spelen.
boerekebart
@1046
kzie van tijd tot tijd hier op de site van die zitmaaiertjes met open pijpen. maar zijn zitmaaiers ook niet 4takt?
ih 856
dit is ook een 2 takt als ik me niet vergis op zijn profiel staan ook filmpjes
selten
@ih 856
Ja maar wel een 2 takt diesel. Is wa anders als gangbare 2takts.
wvdh
@selten

dat zeg ik toch, het kan wel bij 2 tak maar veel vermogen verlies door geen tegendruk
wvdh
@boerekebart

zitmaaiers zijn meestal 4 takt
selten
@wvdh
Ligt eraan. Bij mijn brom kan t nie zonder uitlaat. En bij mijn broer z'n brom ook nie. Komt ook door de afstelling en dat beide machines erg hoogtoerig zijn.
dx11
@ih 856 Dat is wel 2takt, maar dat is een ingespoten diesel. ben je geen expansie uitlaat nodig. Heeft dan zelfs totaal geen nut 😉
remco1234
Quote @boerekebart:
ja, heeft met tegendrukken te maken, met hoole pijp heb je dat niet meer maar wie wil er nu ook holle pijp op 2-takt?!

maar kan je dat niet compenseren door een kleinere pijp te nemen of er een paar bochten in te maken of een paar deuken in te slaan??
dx11
Quote @1046:
wie heeft er nog 2 takt??????

Ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke, ikke!!
1046
@dx11 gek
boerekebart
@remco1234
dan krijg je etzelfde als demper he 😉
dx11
@remco1234 nee, heeft er mee te maken dat het verbrande gas de uitlaat ingezongen wordt, samen met nog onverbrand gas. Het is de bedoeling dat er dan een drukgolf komt welke het onverbrande gas terug de cilinder in stuwt.
remco1234
@boerekebart

ja oke maar met een ander geluit en bij holle pijp gaat het daar om
dx11
@1046Neen. Mooi!

1046
@dx11 tis maar wat je mooi vind, hahaha
dx11
@1046 Nou nou Hommering, zo kanie wel weer! 😃
de yanmarman
Quote @boerekebart:
holle pijp is allen slecht bij 2-takt motoren
heeft niks met de turbo te maken!!!

Sportuitlaat bij een brommer is ook gewoon hol
selten
@de yanmarman
Een turbo uitlaat bij een brommer is berekend. Nooit hol zit altijd verdikkingen in. Dat is waar het omgaat.
de yanmarman
@selten

Idd da wel .
Heb bij mijn brommert gewoon alles uit de orginele demper gehaald, lijkt die ook nog standaard voor de flikke
selten
@de yanmarman
pff ik moes mijn brommert afvoeren. Toen liep die nog maar 95 😛
old man jose
Dit heeft geen enkele f.ck meer met tractoren te maken, elke onbenul schreeuwt hier over bromfietsen en zitmaaiers geef het maar een naam .
Er is altijd wel een betweter die iets krijst of gilt wat nergens op slaat.
En daarvoor hebben ze admins ( whatever it means) aangesteld .
Flikker op de hele site is een grote farce geworden, het gaat nergens meer over, radio stations, cafe tf (whatever it means}.
En als je dan eens durft te zeggen dat je iets te koop hebt dan blééééééért de hele meute "het is hier geen verkoopsite".
laten we wel bij de les blijven en laten we er met zijn allen er een gezellige tractorsite van maken zoals deze enkele jaren geleden was.
Want kinder opvang levert helemaal geen rooie cent op.
johnd-ts
@old man jose

druk maken is voor compressors, dat weet je toch wel?

of om met Herman Finkers te spreken; kalm aan, en rap een beetje 😄
Wimsumar
Quote @Beste Old man Jose:
Want kinder opvang levert helemaal geen rooie cent op

Zeg, het is hier geen Marktplaats, of reclame-site of zo hoor!
Het gaat hier bij voorkeur over trekkers.

😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃 😃

On topic:
Beste Renault551S: "Een turbo met open pijp" kan door het ontbreken van tegendruk (van de uitlaat) sneller draaien. Hierdoor kan de turbo een hogere inlaatluchtdruk gaan geven waardoor de compressie in de motor (te) hoog/hoger wordt. Voor de turbo zelf zal het niks uitmaken.
guy s
Op een 1255 zal een holle pijp niets uitmaken , maakt ie alleen wat meer lawaai. de turbo kan miss ietsje sneller draaien en daardoor wat meer druk geven maar dat zal niet echt veel zijn. bij een 2 takt diesel kan het ook niet zoveel kwaad al kan het wel zijn dat de vorm en diameter van de uitlaat ervoor zorgt dat de uitlaatgassen sneller afgevoerd worden ( venturi- effect) . bij een 2 takt benzine kan het wel zijn dat een open ( of geen )uitlaat de oorzaak kan zijn dat hij " valse " lucht aanzuigt en daardoor slechter of niet draaid...
guy s
Ik denk niet dat de turbo daardoor stuk gaat. alles kan natuurlijk altijd stuk ... maar turbo 's gaan meestal stuk door de motor dadelijk stil te leggen en niet een paar minuten stationair te laten draaien .
de yanmarman
@old man jose

En jij maakt wel zinnige topics aan dan ?
deeremeneer
@old man jose Nou nou last van een paasborreltje of zo?
B - W
Enigste waar het echt slecht voor is zijn je oren...
Wimsumar
Quote @Beste de Yanmarman & Deeremeneer:
zinnige topics

Je/we kunnen l@llen wat we willen over Old man Jose, maar hij geeft vaak verbluffend goede antwoorden/oplossingen in de topics en als het 'moet' zelfs bij de topicvraagsteller thuis op locatie.
case inter kracht
@B - W juist tis aleen slegt voor je oren veder nergens mis zelfs wel beter voor eeen fractie van een pk der bij

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1255 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
51
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
7