Rijkspolitie in noord-holand gaat gronddumpers wegen inclusief de tractor

De rijkspolitie in noord-holland speciaal onder het noord zee kanaal gaat met verplaatsbare weegschalen tractoren met grond dumpers wegen . Er waren zelfs tractoren die te zwaar waren op de vooras, en moesten de frond gewichten laten staan ,ook waren de drie assers dumpers te zwaar beladen, er werden meer dan 23 proces verbaal uitgereikt op gewicht en snel heids over treedings. Wat is nu de wet eigelijk is mijn vraag???

Deel dit topic

Reacties

Fast Eddy
Dat je de asdruk en het totaal gewicht goed in de gaten moet houden.
mark1997-De meije
Nou als ze dat bij mij in het dorp gaan doen dan kan 80% van het verkeer wel zijn lading van de wagen laaien want je mag maar 4.0 ton asdruk in de meije en een totaal gewicht van 10ton
NHSanderJD
Maximaal 50 ton en 1/5 gewicht van de trekker moet op de vooras drukken
Fendt926Driver
En volgens de wegenverkeers wet mag je maximaal 10 ton per as hebben. totaal trein gewicht 50 ton. maximale lengte 18.25m. scherpe delen tot 2m hoogte afschermen.
leo en irm
Ik vind dit een hele goede zaak hier gebeuren de meeste ongelukken door te zwaar beladen en verkeerd beladen

eindelijk doet de politie iets goed
marien jd fan
Maar je moet minimaal 20% op de vooras en wat is het maximale dan?
Johan-L
Of je laat de politie: boeven vangen!!!?
hier misschien dat je er wat aan hebt? een site met wetten:
st-ab.nl/wettenoverige.htm/#v
Snaky Bill
Om maar niet van de brandstof overtredingen te spreken, bijna iedereen viel daarmee in de prijzen op enkele uitzonderingen na .
B - W
Wie heeft er voor gezorgt?

hoogstwaarschijnlijk de TLN...
bedankt jongens...
maarhet is oo zo dat je gewoon de wetten niet mag ovetreden,dusja, aan de andere kant is het wel goed dat ze het controleren...
Vroem Vroem
Het is juist goed dat ze eens controleren. Het klinkt allemaal heel onschuldig een beetje zand teveel erop, maar wat als jouw kind/ of oma onder die te zware dumper ligt. Vinden we het dan nog allemaal zo onschuldig.
caseih1455xl
@Snaky Bill
Je mag in nederland gewoon op rode diesel rijden in het grondverzet

@B - W
Denk ik ook.. lullig..

@Vroem Vroem
Die paar kilo meer zal zoveel niet uitmaken, groter gevaar is het verliezen van lading
Vroem Vroem
@caseih1455xl Ik heb het niet over een paar kilo maar over een paar ton. Moet jij eens kijken wat dat doet met de remweg als je een noodstop moet maken.
SJB533
@caseih1455xl
Te zwaar en op rode diesel rijden valt voor zover ik weet gewoon onder economische delicten!
Adri-JD850
Geen wegenbelasting betalen, rode diesel erin maar wel de wegen naar de kl**ten rijden met al dat gewicht, een jonge snuiter er op als een kip zonder kop en gassen maar, wachten tot er grote ongelukken gebeuren met dodelijke afloop.Iedereen moet zich aan de wegenverkeers wetgeving houden dus ook loonwerkers en zandboeren.
Loonwerker_Erwin
Stelletje pennenlikkers bij TLN, laat ze eerst hun eigen problemen in de transportwereld maar is oplossen
Clear-up
@Adri-JD850 Ik neem aan dat jij bij de controle stond? Of is dat maar gewoon een gokje dat er jonge jongens op zitten? Sommige loonwerkers willen dat juist helemaal niet.
930triplemaaier
@Loonwerker_Erwin zullen we dan beginnen over de tachograaf fraude?
Johan-L
Je moet je gewoon aan de regels houde! dan krijg je dit soort gezeur niet van politie. die doen het voor onze veiligheid denk daar ook eens aan.
newholland6640
@SJB533

Trekkers mogen toch op rode diesel 😛 ?
Dan zou ik niet weten wat ze fout doen.
newholland6640
@930triplemaaier

kan haast niet meer. Je kunt de magneet niet meer op de bak gooien. Zou niet weten hoe je dan fraude kunt plegen.
B - W
@newholland6640
twee pasjes bij de hand, en rijden maar...
newholland6640
@B - W

Hoe kom je aan 2 pasje? moet je er 1 van andere vrachtauto halen.
En als ze je logboek inkijken en vergelijken met de pas klopt het niet.
B - W
En toch gebeurt het, pasje mee van iemand die niet rijdt, en rijde maar...
@B - W

klopt idd 😉.s
SJB533
@newholland6640
Als landbouwvoertuig...
newholland6640
@SJB533

Zijn toch alle trekkers wel of niet?
newholland6640
@B - W

maar als de politie alles echt doorzoekt komen ze er wel achter.
930triplemaaier
@newholland6640Het gebeurt nog genoeg hoor. Bij de nieuwste digitale systemen is het haast onmogelijk omdat er een 2e signaalgever gebruikt wordt maar bij de oudere digitale tachograafsystemen is het wel mogelijk. Ze kunnen als ze een vermoeden hebben dat er gesjoemeld is met de oudere digitale tachograaf wel achter komen. Dan nemen ze je mee naar de plaatselijke dealer en vragen ze of die het storingsgeheugen uit wil lezen. Als de tijdstippen van de storing van de snelheidssensor overeenkomen met de rust periodes kun je er vanuit gaan dat er gesjoemeld is.
Maar denk je dat de politie zich hiervoor uit gaat sloven? nee dit kost ze veel te veel tijd.....
newholland6640
@930triplemaaier

Bij de oude kon je gewoon de magneet op de bak gooien. Dan registreerde hij geen tijd. Maar als je nu de magneet erop gooit heeft hij foutmelding. En die kunnen ze zelf uitlezen heb ik me laten vertellen.
Boemrang
@B - W

Die pasjes zijn op naam gesteld en gekoppeld aan je rijbewijs nummer, dus maak nu je conclusie.
En verder vind ik het een zeer goede zaak dat ze nu eens strenger gaan controleren op het landbouw verkeer.
In feite is het gewoon concurrentie vervalsing.
Nou zal er wel gezegd worden, dit is niet waar, toch is het wel degelijk zo.
Het wordt gewoon eens tijd dat de regels in de landbouw nog strenger worden.
Ook een apk keuring zal geen overbodige luxe zijn, en alle landbouw wagens, dumpers, silage wagens en ga zo maar door, overal luchtremmen er op.
En zo kunnen we nog wel een tijdje door gaan.
B - W
@Boemrang
ik zei ook dat het wel goed is dat ze meer controleren, dusja,
maar als jij sóchtends om 4 uur wegrijdt en je rijdt tot 7 uur op een pasje van iemand anders en dan doe je die van jezelf erin?
930triplemaaier
@newholland6640 dat is het verschil tussen de oude en de nieuwe digitale tachograaf. De oude digitale tachgraaf had maar 1 signaalgever en de nieuwe digitale tachograaf heeft er 2 en daardoor heeft een magneet geen zin meer want het zou toch wel gek zijn als er 2 sensoren tegelijkertijd kapot gaan?
newholland6640
@930triplemaaier

Douw je er 2 magneten op 😛
Of kan dat niet 😃
930triplemaaier
@Boemrang concurrentievervalsing? tachograaffraude is toch ook concurrentievervalsing en er is een keer een onderzoek geweest en daar kwam uit dat 30% van de chauffeurs wel eens een magneet gebruikte als ze niet uit kwamen met de rijtijden.

Als landbouwverkeer uit kon hadden volgensmij al veel meer transportbedrijven landbouwtrekkers gekocht. Maar veel mensen vergissen zich in de aanschaf verbruik en de onderhoudskosten van een trekker. Die zijn nogal wat hoger als bij een vrachtwagen.
Waarom worden er dan toch nog landbouwtractoren ingezet? Omdat deze makkelijker het veld in kunnen als een vrachtwagen.
newholland6640
@930triplemaaier

Heb verschillende chauffeurs in de familie, Hun gebruiken ze alleen als ze aan het lossen zijn geweest, En weer andere vrachtauto staat. Dan zetten ze hem even 50 meter verderop neer. Dan gaat hij er weer af. Anders komen ze er toch wel achter.
Boemrang
@B - W

Dat moest kunnen, maar zo werkt het toch niet.
Bij een echte controle val je zo door de mand, ze kunnen alles achter halen.
Enne die magneten, bij de oudere versnellings bakken kon en gaat het wel, maar bij de nieuwe is dit ook al niet meer mogelijk.
Tegen woordig kunnen ze zelfs de taco al van afstand uit lezen.
930triplemaaier
@newholland6640zelfs daarachter kunnen ze wel komen
newholland6640
@930triplemaaier

Bij de nieuwe ja, maar dan mag je geloof ik ook 30 seconden ofzoiets rijden. ook alweer zoiets doms. Doen dan 2 minuten ofzo. daar heb je nog wat aan.
930triplemaaier
@newholland6640 of doe een bepaalde afstand
B - W
Quote @930triplemaaier:
Als landbouwverkeer uit kon hadden volgensmij al veel meer transportbedrijven landbouwtrekkers gekocht. Maar veel mensen vergissen zich in de aanschaf verbruik en de onderhoudskosten van een trekker. Die zijn nogal wat hoger als bij een vrachtwagen.
Waarom worden er dan toch nog landbouwtractoren ingezet? Omdat deze makkelijker het veld in kunnen als een vrachtwagen.

inderdaad, maar kijk eens wat een fendt 900 met een drieassige haakarm of een drieassige dumper kost, en kijk dan eens wat een 8x8 of een 10x8 kost.. denk dat het "landbouwverkeer" duurder is in de aanschaf
newholland6640
@B - W

Maar verbruikt wel minder 😛
930triplemaaier
@newholland6640 verbruik is hoger hoor

@B - W als ik als uitvoerder moest kiezen tussen 8x8 vrachtenwagens met een platenbaan van een halve km of tussen landbouwtrekker met dumper dan is het voor mij ook niet zo moeilijk als het een klus is van van 1 of 2 dagen
newholland6640
@930triplemaaier

Is dat zo?
Volgens mij rijdt n vrachtauto altijd nog 1 op 2
Denk dat een trekker bij lange na niet haalt.
930triplemaaier
@newholland6640 verbruik bij een trekker is hoger
newholland6640
@930triplemaaier

Wat hoeveel km doet n trekker op 1 liter dan?
Lijkt me sterk dat die ook 1 op 2 rijdt.
fendt-412
@newholland6640

als je korte ritjes hebt en flink op moet trekken en een stukje over zandbanen moet zit je al gauw op de 1 op 1, 1 op 1,5. Heb het dan wel over trekkers van 300pk en 30ton lading. Vergelijkbaar met een vrachtwagen dus.
newholland6640
@fendt-412

maar met gewoon wegtransport dan?
Want vrachtwagens kunnen helemaal niet over zandbaan!
930triplemaaier
@newholland6640 200pk trekker met 20 tons dumper heeft op de weg wel een gemiddeld verbruik van 25/30 liter per uur. dan moet je al gemiddeld 50km/h rijden wat nooit kan.
en vergis je ook niet in de rolweerstand door de grotere banden.
newholland6640
@930triplemaaier

okey, valt me wel tegen 😛
fendt-412
@newholland6640

duurt met een trekker veel langer dat je op gang bent. En dan rij je nog maar 50 met redelijk verbruik. Vrachtwagens hebben veel minder rolweerstand. Op het werk hadden ze dumpers en vrachtwagencombinaties. Boven de 15km was het met een vrachtwagen al gauw voordeliger, de grote wegen hier in de buurt mogen de meeste trekkers niet over. MOet je door de dorpen en dat duurt vreselijk lang. Ligt er soms ook maar net aan wat er vrij is, en hoe er geladen en gestort moet worden.
newholland6640
@fendt-412

Komt door de pk he!
vrachtauto`s hebben tegenwoordig al wel 600 pk.
Als je trekker van 600 ervoor zou zetten vraag ik me af wie sneller is.
930triplemaaier
@fendt-412 zie mij voorbeeld op de vorige pagina
930triplemaaier
@newholland6640 dus jij wou een kniktrekker voor de dumper zetten? doe maar duur........
newholland6640
@930triplemaaier

Nee tuurlijk niet:P
Vrachtauto trekt alleen sneller op omdat hij meer pk`s heeft. Ben je dat niet met mij eens dan 😛 ?
JJ96
@newholland6640
wat dacht je van de banden, trekker trekt veel zwaarder door de grote rolweerstand.
En een vrachtwagen kan sws sneller rijden dan een trekker.
Boemrang
@newholland6640

Nee, dat ben ik niet met je eens.
Het heeft in feiten niks met de pk's te maken, de overbrenging dat is een zeer belangrijke factor.
caseih1455xl
@Vroem Vroem
Dan is de bak van je kipper te groot als je een paar ton teveel laad
leo en irm
Het is simpel zat een ieder dient zig aan de wet te houden en geloof mij maar zolang er nog steeds teveel zware ongelukken gebeuren met ernstige afloop door dit vervoer worden de controlles alleen maar scherper en mijn zegen hebben ze voor de veiligheid dan
ik rijd als servicemonteur 800000km per jaar door de benelux en duitsland en dit kan ik je vertellen rij liever in belgie en duitsland met landbouw voertuigen met kenteken en rijbewijs als hier waar niks geregeld is
newholland6640
@Boemrang

Ja, dat klopt.
Maar als je evenveel pk`s als vrachtauto hebt maakt het qua verbruik en optreksnelheid denk ik niks uit.
930triplemaaier
Ik ga geen namen noemen maar er kwam bij mn ouders een keer een vrachtwagen mais brengen die had bijna 50 ton mais erop........
B - W
Quote @newholland6640:
Maar als je evenveel pk`s als vrachtauto hebt maakt het qua verbruik en optreksnelheid denk ik niks uit.

zeer zeker wel.
er is al een paar keer gezegt dat een tractor een grotere rolweerstand heeft!
kijken en lezen voordat je blijft schreewen, en neem eens iets aan van een ander!
Boemrang
@newholland6640 Denk het toch wel.
Maar de meeste geven toch te veel gas, laat de motor maar van onderuit werken, scheelt zeer veel brandstof.
B - W
@930triplemaaier
ik zal ook geen namen noemen, mar ze kwamen weleens bij mij met kieptrailers lossen en die kregen de bak niet eens fantsoenlijk omhoog, waren totaal ruim 70 ton!
krijg je als ze per kuub/ton gaan rijden...
newholland6640
@B - W

Ja, dat weet ik wel. Maar vrachauto en trekker is gewoon niet te vergelijken met aantal pk`s
caseih1455xl
@newholland6640

Een trekker verbruikt gewoon veel meer per ton dan een vrachtwagen
newholland6640
@caseih1455xl

Dat zal dan wel kloppen. Maar heeft vooral met rolweerstand en pk te mkaen.
930triplemaaier
@newholland6640 een trekker is kwa verbruik altijd in het nadeel door de grote soepele zachte banden....

@Boemrangmaar als de kosten van een platenbaan de extra kosten van een trekker met dumper ten opzichte van een vrachtwagen niet goed maakt zal iedere kostenbewuste grondverzetbedrijf voor een trekker met dumper kiezen. Als je dat niet doet ben je dief van je eigen portemonee...
Boemrang
@leo en irm Heb je niet een beetje verteld, 800000km per jaar, is toch wel erg veel, zijn meer dan 15000 km per week.
En anders ben je echt super goed.
SJB533
@newholland6640
Neem nou van die jongens eens wat aan...

@ B - W@930triplemaaier
Ik hoef natuurlijk geen namen te noemen, als ik zeg dat ii ook wel s iemand richting Berlijn heb zien gaan met een totale massa a 70 ton...
leo en irm
80.000km
930triplemaaier
@SJB533 als het nu zwaar/speciaal transport is maar anders geen haar op mn hoofd die er aan denkt om dat te doen. Je wordt er echt als crimineel behandeld als je gepakt wordt en met 75% overbelading zeg ik tegen mn baas zoek maar een ander slachtoffer...
SJB533
@930triplemaaier
Geen convoi exceptionel ofzo, gewoon goed gevulde walkingfloors...
Heb zelf met max 35t totaal massa gewerkt, Beco 180 achter een JD 6910. Mooi zat 😄
930triplemaaier
@SJB533ik heb in duitsland bij een loonwerker geholpen met mais hakselens maar daar knepen de trekkerchauffeurs heb behoorlijk als ze riching de 50ton kwamen. in de deelstaat waar ik zat is het namelijk zo dat bij meer dan 10ton overbelading de weegbrugamtenaar de politie moet bellen. Als die dat niet doet is die nog mede verantwoordelijk bij een ongeval
B - W
Quote @SJB533:
Ik hoef natuurlijk geen namen te noemen, als ik zeg dat ii ook wel s iemand richting Berlijn heb zien gaan met een totale massa a 70 ton...

dan heb je lef in je donder :lol:

Quote:
Heb zelf met max 35t totaal massa gewerkt, Beco 180 achter een JD 6910. Mooi zat

inderdaad, ik hetzelfde, alleen gelukkig met andere merken haha
SJB533
@B - W
Merk interesseert mij weinig. Was gelukkig nog gewoon een ouderwetse Powrquad 😄

Denk dat de meelezers wel weten, wie een potentiele kandidaat is 😃
B - W
@SJB533

haha, grapje man
newholland6640
@SJB533

Ik geloof het ook wel hoor
kasper844s
Het verhaal van concurentieschade is één grote lariekoek, het is voor transport bedrijven toch niet verboden om een trekker+dumper te kopen?! Dus als ze willen concurenen met een loonbedrijf kopen ze toch zelf zon combinatie? Al vraag ik me ook af of het echt uit kan om een trekker voor alleen wegtransport te gebruiken, zoals hiervoor ook al gezegd is is het wel makkelijk voor relatief korte afstanden en bouwterreienen ed. Maar als je als loon/grondverzetbedrijf toch al een combie hebt staan, kan ik me voorstellen dat je hem ook voor wegtransport inzet.
Ik geloof echter niet dat een trekker langzamer optrekt dan een zandauto.
tractorquintentje
Jullie hebben dan nog niet eens nummerplaten. In België doen ze regelmatig controles ivm gewicht en maximale aslast. Per kg teveel, kan je 1 euro gaan betalen. Dan ben je het gauw afgeleerd met enkele tonnen teveel. 😉
Trekkers rijden hier evengoed met grond, maar hier zijn ook aangepaste regels voor. De chauffeur moet in bezit zijn van een C+E rijbewijs (vrachtwagen met aanhanger).

Op de koop toe vinden ze dit nog niet genoeg, omdat de transportbedrijven zeggen, dat dit nog steeds oneerlijke concurrentie is. Dikke zever is het eigenlijk: laat ze zelf een tractor kopen, als het toch zoveel voordeliger is 😉 .
De overheden zijn nu bezig met het invoeren van een nummerplaat, speciaal voor tractoren in het grondverzet.
De gevolgen hiervan: Een tractor zal nog ofwel voor grondverzet ofwel voor loonwerk kunnen ingezet. Zijn niet veel loonwerkers die ermee kunnen lachen.
Ook boeren kunnen er niet mee lachen, want de prijs van de loonwerker zal hierdoor dubbel en dik stijgen...

Meer weten: vilt.be/Loonwerker_en_boer_de_dupe_van_kentekenpla…
newholland6640
@tractorquintentje

Misschien lopen wij met nummerplaten achter 😛
maar met de rest lopen jullie achter 😃
GROENEDEERE
Quote @caseih1455xl:
Je mag in nederland gewoon op rode diesel rijden in het grondverzet

Fout..... rode diesel is alleen bestemd voor de landbouw en scheepsavaart dus niet voor de wegenbouw.....
Snaky Bill
@ GROENEDEERE,
heeft 100% gelijk vandaar ook de Dauane het zo druk hadden met brandstof monsters te nemen en overtredingen te bekeuren, vind het er niet leuker op worden in nederland je ken niets meer, om nog wat bij te verdienen als jonge ondernemer
SJB533
@GROENEDEERE
En bosbouw 😉
GROENEDEERE
@Snaky Bill
Als je de spulletjes goed voor elkaar hebt dan heb je niets te vrezen. sommigen zetten zoveel gewichten voorop de trekkers dat het gewoon gevaarlijk kan zijn. Dat de tln er achter zit verbaasd me niet zoveel hiermee bewijzen ze wel dat het niet overal deugt.ook al zitten er in de transport sector ook genoeg rotte appels peren en bananen.de strijd tegen de polen en andere oostblokkers kunnen ze niet aan dus nu zijn wij weer aan de beurt. Org dat je kipper goed afgedekt is. je niet over het gewicht zit. en ja snelheid. een babbeltje kan vaak helpen. en de rode gasolie??? zolang de duane er niet bij is heb je weinig te vrezen veel agenten kennen die regel niet.
GROENEDEERE
@SJB533

idd ook de bosbouw
SJB533
@GROENEDEERE
Is de poltie uberhaupt gemachtigd, om een dieselcheck uit te voeren?
GROENEDEERE
@SJB533

Pfoeeee daar vraag je me wat. weet wel dat ze ooit eens bij een bedrijf in de buurt dat ze niet vertrouwden ze de douane hebben latn komen. maar dat is al meer dan 12-13 jaar geleden
SJB533
@GROENEDEERE
Dat bedoel ik! Kijk maar bij algehele controles. Dat zijn niet alleen maar politiepoppetjes, maar ook douaniers en nVWA-personeel bijvoorbeeld
RobDeutz104
Blijf het ook altijd apart vinden, van de overbelading dan, hoor je wel eens gewichten van grote Fendts met 70 ton totaal gewicht, bij een vrachtwagen wordt het gewicht beter verdeeld over de 5 assen, maar bij een trekkerkiepercombinatie is dat niet evenredig, dus heb je bijna 100% overbelading op de assen van de kieper, en als je met de vrachtwagen 10% overbelading per as hebt, dat hakt er al flink in
930triplemaaier
Grondverzet/bouw mag ook op rode diesel rijden zolang er maar geen gebruik gemaakt wordt van de openbare weg. hijskranen rijden op blanke diesel en hijsen op rode diesel. betonpompen net zo.
rene-fendtfan
@RobDeutz104 of dat er nou Fendt voor staat of een deutz of new holland dat maakt natuurlijk geen reet uit ! Rijde ook zat grote deutze met 3assers erachter precies t zelfde liedje ....
RobDeutz104
@rene-fendtfan dat maakt ook niet uit, maar in het grote zware grondverzet, zie ik eigenlijk alleen maar van die 9 serie Fendt rijden, en daar is een X720 toch echt te klein voor, en het gaat niet om de Fendt, maar die staan er wel altijd voor!
rene-fendtfan
@GROENEDEERE warneer trek je de lijn dat er rode gasolie in de trekker zit ? Stel jij koopt als aannemers bedrijf een jong gebruike trekker bijv vN een akkerbouwer geweest? Die heefd altijd rode gasolie gerede... En jij koopt hem op en rijd ermee .... Ik heb gehoord dat rode gasolie nooit meer uit je trekker en leidingen te krijge is ....
SJB533
@rene-fendtfan
Gaat om je tank 😉
rene-fendtfan
@RobDeutz104 ja zijn gewilde trekkers voor dat werk .... Goeie comfort en ze hebbe toch betere soort remee als die kleinere serie,s je staat zo stil met vracht ... Heb nou paar keer mee gerede maar remd beter als trekker met 2 asssr vind ik
rene-fendtfan
@SJB533 blijf je het ook altijd in vinde .....
Valtra-Fordpower
@SJB533

Ik ken verhalen dat iemand een werkbus had gekocht, netjes witte diesel tankt en na een paar maanden een algemene controle aantreft. Zijn tank wordt gesampeld en er zijn resten van rode diesel aangetroffen. Ja meneer kon betalen.....
Dirkisboertjee
Ja Fendts zijn inderdaad gewilde trekkers daarvoor. Omdat die nog 67 km/u kunnen rijden ook, om het nog even veiliger te maken en nog beter te kunnen concureren...
930triplemaaier
@Dirkisboertjee er zijn ook zat loonwerkers die de snelheid later terug laten zetten naar 55km/h omdat het veel ste veel brandstof en bandenslijtage kost
Dirkisboertjee
@930triplemaaier

Nou mooi dan toch?
956xlpower
@leo en irm , ken er wel mee container wagen mee aanhangen apart gewogen moesten worden op 70tons weegbrug. Kan je wel kenteken en keuring hebben, maar die rijd de weg meer kapot mee banden die op 8 bar staan dan, landbouwverkeer mee brede band en op 3 a 4 bar van kipper ofzo. Op rijks en snelwegen wara geen trekkers rijden, zie je vaak genoeg de sporen staan van vrachtwagens.\
tom 53
@956xlpower Voor vrachtwagens betalen ze dan ook wegentaks.
newholland6640
En wat dachten jullie van het voordeel dat je je niet eerst voor 6000 euro je vrachtauto rijbewijs heoft te halen!
Snaky Bill
@ newholland .6640(goede tractor type)
Dat heb je goed gezien , dat is om het kaf van het koren te scheiden , je vrachtwagen rijbewijs halen .
caseih1455xl
@GROENEDEERE

waarom draaien heikranen dan op rode diesel?
SJB533
@caseih1455xl
Telekranen ook 😉

Zij maken geen gebruik van de openbare infrastructuur. Dan mag t, dacht ik...
caseih1455xl
@SJB533

Precies, en daarom mag ik men mn trekker ook gewoon op rode diesel rijden (op het bouwterrein)
GROENEDEERE
@SJB533

toch staat het zo in de boeken landbouw en scheepsvaart zijn vrij voor rode gasolie. alleen het wordt gedoogd dat de bouw ook op rood draaid
JOHNDEEREBOERTJE
@SJB533
Plus dat op de bouw toch nooit gecontroleerd wordt!
Snaky Bill
Je moet niet raar staan te kijken dat de Douane zomaar een bouw terrein
op rijd en de machines controleerd op gasolie kleur, maar daar komt ook een einde maan als de rode gasolie verdwijnd

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
110
DEELNEMERS
31
WEERGAVES
6