Rijkspolitie in noord-holand gaat gronddumpers wegen inclusief de tractor
De rijkspolitie in noord-holland speciaal onder het noord zee kanaal gaat met verplaatsbare weegschalen tractoren met grond dumpers wegen . Er waren zelfs tractoren die te zwaar waren op de vooras, en moesten de frond gewichten laten staan ,ook waren de drie assers dumpers te zwaar beladen, er werden meer dan 23 proces verbaal uitgereikt op gewicht en snel heids over treedings. Wat is nu de wet eigelijk is mijn vraag???
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
eindelijk doet de politie iets goed
hier misschien dat je er wat aan hebt? een site met wetten:
st-ab.nl/wettenoverige.htm/#v
hoogstwaarschijnlijk de TLN...
bedankt jongens...
maarhet is oo zo dat je gewoon de wetten niet mag ovetreden,dusja, aan de andere kant is het wel goed dat ze het controleren...
Je mag in nederland gewoon op rode diesel rijden in het grondverzet
@B - W
Denk ik ook.. lullig..
@Vroem Vroem
Die paar kilo meer zal zoveel niet uitmaken, groter gevaar is het verliezen van lading
Te zwaar en op rode diesel rijden valt voor zover ik weet gewoon onder economische delicten!
Trekkers mogen toch op rode diesel ?
Dan zou ik niet weten wat ze fout doen.
kan haast niet meer. Je kunt de magneet niet meer op de bak gooien. Zou niet weten hoe je dan fraude kunt plegen.
twee pasjes bij de hand, en rijden maar...
Hoe kom je aan 2 pasje? moet je er 1 van andere vrachtauto halen.
En als ze je logboek inkijken en vergelijken met de pas klopt het niet.
klopt idd .s
Als landbouwvoertuig...
Zijn toch alle trekkers wel of niet?
maar als de politie alles echt doorzoekt komen ze er wel achter.
Maar denk je dat de politie zich hiervoor uit gaat sloven? nee dit kost ze veel te veel tijd.....
Bij de oude kon je gewoon de magneet op de bak gooien. Dan registreerde hij geen tijd. Maar als je nu de magneet erop gooit heeft hij foutmelding. En die kunnen ze zelf uitlezen heb ik me laten vertellen.
Die pasjes zijn op naam gesteld en gekoppeld aan je rijbewijs nummer, dus maak nu je conclusie.
En verder vind ik het een zeer goede zaak dat ze nu eens strenger gaan controleren op het landbouw verkeer.
In feite is het gewoon concurrentie vervalsing.
Nou zal er wel gezegd worden, dit is niet waar, toch is het wel degelijk zo.
Het wordt gewoon eens tijd dat de regels in de landbouw nog strenger worden.
Ook een apk keuring zal geen overbodige luxe zijn, en alle landbouw wagens, dumpers, silage wagens en ga zo maar door, overal luchtremmen er op.
En zo kunnen we nog wel een tijdje door gaan.
ik zei ook dat het wel goed is dat ze meer controleren, dusja,
maar als jij sóchtends om 4 uur wegrijdt en je rijdt tot 7 uur op een pasje van iemand anders en dan doe je die van jezelf erin?
Douw je er 2 magneten op
Of kan dat niet
Als landbouwverkeer uit kon hadden volgensmij al veel meer transportbedrijven landbouwtrekkers gekocht. Maar veel mensen vergissen zich in de aanschaf verbruik en de onderhoudskosten van een trekker. Die zijn nogal wat hoger als bij een vrachtwagen.
Waarom worden er dan toch nog landbouwtractoren ingezet? Omdat deze makkelijker het veld in kunnen als een vrachtwagen.
Heb verschillende chauffeurs in de familie, Hun gebruiken ze alleen als ze aan het lossen zijn geweest, En weer andere vrachtauto staat. Dan zetten ze hem even 50 meter verderop neer. Dan gaat hij er weer af. Anders komen ze er toch wel achter.
Dat moest kunnen, maar zo werkt het toch niet.
Bij een echte controle val je zo door de mand, ze kunnen alles achter halen.
Enne die magneten, bij de oudere versnellings bakken kon en gaat het wel, maar bij de nieuwe is dit ook al niet meer mogelijk.
Tegen woordig kunnen ze zelfs de taco al van afstand uit lezen.
Bij de nieuwe ja, maar dan mag je geloof ik ook 30 seconden ofzoiets rijden. ook alweer zoiets doms. Doen dan 2 minuten ofzo. daar heb je nog wat aan.
Waarom worden er dan toch nog landbouwtractoren ingezet? Omdat deze makkelijker het veld in kunnen als een vrachtwagen.
inderdaad, maar kijk eens wat een fendt 900 met een drieassige haakarm of een drieassige dumper kost, en kijk dan eens wat een 8x8 of een 10x8 kost.. denk dat het "landbouwverkeer" duurder is in de aanschaf
Maar verbruikt wel minder
@B - W als ik als uitvoerder moest kiezen tussen 8x8 vrachtenwagens met een platenbaan van een halve km of tussen landbouwtrekker met dumper dan is het voor mij ook niet zo moeilijk als het een klus is van van 1 of 2 dagen
Is dat zo?
Volgens mij rijdt n vrachtauto altijd nog 1 op 2
Denk dat een trekker bij lange na niet haalt.
Wat hoeveel km doet n trekker op 1 liter dan?
Lijkt me sterk dat die ook 1 op 2 rijdt.
als je korte ritjes hebt en flink op moet trekken en een stukje over zandbanen moet zit je al gauw op de 1 op 1, 1 op 1,5. Heb het dan wel over trekkers van 300pk en 30ton lading. Vergelijkbaar met een vrachtwagen dus.
maar met gewoon wegtransport dan?
Want vrachtwagens kunnen helemaal niet over zandbaan!
en vergis je ook niet in de rolweerstand door de grotere banden.
okey, valt me wel tegen
duurt met een trekker veel langer dat je op gang bent. En dan rij je nog maar 50 met redelijk verbruik. Vrachtwagens hebben veel minder rolweerstand. Op het werk hadden ze dumpers en vrachtwagencombinaties. Boven de 15km was het met een vrachtwagen al gauw voordeliger, de grote wegen hier in de buurt mogen de meeste trekkers niet over. MOet je door de dorpen en dat duurt vreselijk lang. Ligt er soms ook maar net aan wat er vrij is, en hoe er geladen en gestort moet worden.
Komt door de pk he!
vrachtauto`s hebben tegenwoordig al wel 600 pk.
Als je trekker van 600 ervoor zou zetten vraag ik me af wie sneller is.
Nee tuurlijk niet:P
Vrachtauto trekt alleen sneller op omdat hij meer pk`s heeft. Ben je dat niet met mij eens dan ?
wat dacht je van de banden, trekker trekt veel zwaarder door de grote rolweerstand.
En een vrachtwagen kan sws sneller rijden dan een trekker.
Nee, dat ben ik niet met je eens.
Het heeft in feiten niks met de pk's te maken, de overbrenging dat is een zeer belangrijke factor.
Dan is de bak van je kipper te groot als je een paar ton teveel laad
ik rijd als servicemonteur 800000km per jaar door de benelux en duitsland en dit kan ik je vertellen rij liever in belgie en duitsland met landbouw voertuigen met kenteken en rijbewijs als hier waar niks geregeld is
Ja, dat klopt.
Maar als je evenveel pk`s als vrachtauto hebt maakt het qua verbruik en optreksnelheid denk ik niks uit.
zeer zeker wel.
er is al een paar keer gezegt dat een tractor een grotere rolweerstand heeft!
kijken en lezen voordat je blijft schreewen, en neem eens iets aan van een ander!
Maar de meeste geven toch te veel gas, laat de motor maar van onderuit werken, scheelt zeer veel brandstof.
ik zal ook geen namen noemen, mar ze kwamen weleens bij mij met kieptrailers lossen en die kregen de bak niet eens fantsoenlijk omhoog, waren totaal ruim 70 ton!
krijg je als ze per kuub/ton gaan rijden...
Ja, dat weet ik wel. Maar vrachauto en trekker is gewoon niet te vergelijken met aantal pk`s
Een trekker verbruikt gewoon veel meer per ton dan een vrachtwagen
Dat zal dan wel kloppen. Maar heeft vooral met rolweerstand en pk te mkaen.
@Boemrangmaar als de kosten van een platenbaan de extra kosten van een trekker met dumper ten opzichte van een vrachtwagen niet goed maakt zal iedere kostenbewuste grondverzetbedrijf voor een trekker met dumper kiezen. Als je dat niet doet ben je dief van je eigen portemonee...
En anders ben je echt super goed.
Neem nou van die jongens eens wat aan...
@ B - W@930triplemaaier
Ik hoef natuurlijk geen namen te noemen, als ik zeg dat ii ook wel s iemand richting Berlijn heb zien gaan met een totale massa a 70 ton...
Geen convoi exceptionel ofzo, gewoon goed gevulde walkingfloors...
Heb zelf met max 35t totaal massa gewerkt, Beco 180 achter een JD 6910. Mooi zat
dan heb je lef in je donder :lol:
inderdaad, ik hetzelfde, alleen gelukkig met andere merken haha
Merk interesseert mij weinig. Was gelukkig nog gewoon een ouderwetse Powrquad
Denk dat de meelezers wel weten, wie een potentiele kandidaat is
haha, grapje man
Ik geloof het ook wel hoor
Ik geloof echter niet dat een trekker langzamer optrekt dan een zandauto.
Trekkers rijden hier evengoed met grond, maar hier zijn ook aangepaste regels voor. De chauffeur moet in bezit zijn van een C+E rijbewijs (vrachtwagen met aanhanger).
Op de koop toe vinden ze dit nog niet genoeg, omdat de transportbedrijven zeggen, dat dit nog steeds oneerlijke concurrentie is. Dikke zever is het eigenlijk: laat ze zelf een tractor kopen, als het toch zoveel voordeliger is .
De overheden zijn nu bezig met het invoeren van een nummerplaat, speciaal voor tractoren in het grondverzet.
De gevolgen hiervan: Een tractor zal nog ofwel voor grondverzet ofwel voor loonwerk kunnen ingezet. Zijn niet veel loonwerkers die ermee kunnen lachen.
Ook boeren kunnen er niet mee lachen, want de prijs van de loonwerker zal hierdoor dubbel en dik stijgen...
Meer weten: vilt.be/Loonwerker_en_boer_de_dupe_van_kentekenpla…
Misschien lopen wij met nummerplaten achter
maar met de rest lopen jullie achter
Fout..... rode diesel is alleen bestemd voor de landbouw en scheepsavaart dus niet voor de wegenbouw.....
heeft 100% gelijk vandaar ook de Dauane het zo druk hadden met brandstof monsters te nemen en overtredingen te bekeuren, vind het er niet leuker op worden in nederland je ken niets meer, om nog wat bij te verdienen als jonge ondernemer
En bosbouw
Als je de spulletjes goed voor elkaar hebt dan heb je niets te vrezen. sommigen zetten zoveel gewichten voorop de trekkers dat het gewoon gevaarlijk kan zijn. Dat de tln er achter zit verbaasd me niet zoveel hiermee bewijzen ze wel dat het niet overal deugt.ook al zitten er in de transport sector ook genoeg rotte appels peren en bananen.de strijd tegen de polen en andere oostblokkers kunnen ze niet aan dus nu zijn wij weer aan de beurt. Org dat je kipper goed afgedekt is. je niet over het gewicht zit. en ja snelheid. een babbeltje kan vaak helpen. en de rode gasolie??? zolang de duane er niet bij is heb je weinig te vrezen veel agenten kennen die regel niet.
idd ook de bosbouw
Is de poltie uberhaupt gemachtigd, om een dieselcheck uit te voeren?
Pfoeeee daar vraag je me wat. weet wel dat ze ooit eens bij een bedrijf in de buurt dat ze niet vertrouwden ze de douane hebben latn komen. maar dat is al meer dan 12-13 jaar geleden
Dat bedoel ik! Kijk maar bij algehele controles. Dat zijn niet alleen maar politiepoppetjes, maar ook douaniers en nVWA-personeel bijvoorbeeld
Gaat om je tank
Ik ken verhalen dat iemand een werkbus had gekocht, netjes witte diesel tankt en na een paar maanden een algemene controle aantreft. Zijn tank wordt gesampeld en er zijn resten van rode diesel aangetroffen. Ja meneer kon betalen.....
Nou mooi dan toch?
Dat heb je goed gezien , dat is om het kaf van het koren te scheiden , je vrachtwagen rijbewijs halen .
waarom draaien heikranen dan op rode diesel?
Telekranen ook
Zij maken geen gebruik van de openbare infrastructuur. Dan mag t, dacht ik...
Precies, en daarom mag ik men mn trekker ook gewoon op rode diesel rijden (op het bouwterrein)
toch staat het zo in de boeken landbouw en scheepsvaart zijn vrij voor rode gasolie. alleen het wordt gedoogd dat de bouw ook op rood draaid
Plus dat op de bouw toch nooit gecontroleerd wordt!
op rijd en de machines controleerd op gasolie kleur, maar daar komt ook een einde maan als de rode gasolie verdwijnd