Fendt 310 LSA - Wat zijn de kosten nieuwe koppakking Fendt 310

Nu lekt mijn fendt 310 lsa motorolie bij de koppaking.Vraagje?...wat is hiervan de oorzaak en is er dan meer schade?...wat moet ik vervangen?....en de kosten incl loon en onderdelen?.....Iemand ervaring met deze oorzaak?...(Motorolie is mooi zwart).

alvast bedankt voor de reactie
jd user

Reacties

Wimsumar
Beste JD User: Komt deze olie niet "gewoon" onder een klepdeksletje vandaan?
Valtra-Fordpower
Klep Dek Sletje. Juist Wimsumar! 😃
jd user
Dat heb ik nog niet gezien.Maar als ik het goed heb dan zweet hij motorolie bij de kop.Maar komt dit dan bij fendt voor?...
Valtra-Fordpower
mypartspartner.nl/shop/action/…

Koppakking MWM de bovenste 10 euro per stuk, die daar onder 58 euro per stuk. Wat dit veroorzaakt is lastig te achterhalen. De gevolg schade zal op de pakking na wel mee vallen. Wij hadden dit ook met de 5610, en alleen een pakking vervangen was voldoende.


Edit: Goed schoon maken en kijken of het echt niet onder de klepdeksel vandaan komt, daar komt namelijk eerder olie uit, dan een lekke koppakking! Bij de Ford hier zag je echt druppeltjes bij de koppakking weg komen, dus geen zweet.
jd user
@Valtra-Fordpower,

Dus ik hoef dan geen kop te laten vlakken enzo?...
jd user
Ja deze heeft ook druppeltjes
Valtra-Fordpower
Je hebt losse koppen zeker? Mwa, dat is niet noodzakelijk denk ik, maar dat is eigenlijk een beetje in het werk te bepalen.
jd user
Ja ik heb losse koppen .Het is één van de eerste series denk ik.Wel een met digitaal toerenteller
Valtra-Fordpower
Zal best, ben niet van de Fendt 😃

Wil je het zelf gaan doen dan? Bij dergelijke demontages altijd even kijken hoe de rest eruit ziet en de kleppen stellen en verstuivers testen.
Wimsumar
@Beste J.D. User Misschien is het te overwegen de kopbouten na te trekken. (Momentsleutel gebruiken A.U.B.).
( Als je zeker bent van de lekkage via de koppakking en niet vanonder een klepdekseltje vandaan).
jd user
Moet ik dan ook nieuwe kopbouten monteren?...
jd user
@Valtra-Fordpower,
Ja ik ga het zelf proberen.
Valtra-Fordpower
@jd user Voor een betrouwbaar Moment is dat geen verkeerd idee, de oude kunnen al uitgerekt zijn en daardoor niet betrouwbaar zijn.
ramrod
Kopbouten natrekken is niet aan te raden. Deze bouten moet je op rek natrekken, en gaan zeker niet los.
Deze moeten met een klein moment aangedraaid worden, en vervolgens nog twee keer een bepaalde hoek.

Vergelijk de lengte van de kopbouten onderling. Vooral het schroefdraad, dit kun je checken door het schroefdraad van 2 bouten tegen elkaar aan te leggen, in tegenovergestelde richting. Zo is makkelijk te zien of ze gerekt zijn. Bij een MWM gebeurt dat echter niet zo vaak.

Maak de boel goed schoon, en werk zorgvuldig, vlakken is waarschijnlijk niet noodzakelijk
Mengeledriver
Quote @Wimsumar:
Misschien is het te overwegen de kopbouten na te trekken. (Momentsleutel gebruiken A.U.B.).

Volgens mij mag dat absoluut niet met een momentsleutel! Idd, precies zoals Ramrod zegt!
ramrod
Nog een belangrijke tip, tap de koelvloeistof af uit de motor, en niet uit de radiateur. Anders wordt het een zooitje.
Dit kan bij de houder van het oliefilter, die aan de onderkant een stopje heeft met sleutelmaat 14mm
Mengeledriver
En leg de stoterstangen precies op volgorde, doe ze er later ook zo weer in!
appie1967
@ramrod of je koelvloeistof bij de oliefilterhouder af kunt tappen hoeft niet altijd een A motor heeft een heel andere warmte wisselaar dan tap je de koelvloeistof af uit een buisje met een stopje net boven en achter het olie filter
ramrod
@appie1967
Ik weet het, maar ik dacht dat een 310 pas later in productie is gekomen, en daardoor alleen een B motor heeft.
Maar dat weet jij beter dan ik
appie1967
De 310 en 311 zijn in 85/86 al gekomen de b motor 87/ 88
en ach iedere gek z,n gebrek
jd user
Bedankt voor jullie info!.De schade valt mee.Ik hoef alleen maar klepdekselpakking te vervangen.

Groet jd user
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 310 LS(A) ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!