Illustratie van:

Ford 7600 - aftakasstomp afgebroken

De aftakasstomp van mijn 7600 is afgebroken
deze kan alleen 540 t/min draaien
nu vraag ik me af of je deze kan aanpassen met 2 aftakasstompen die je kan verwisselen...
deze voorziening zit wel niet in de achterbrug

gr.

Deel dit topic

Reacties

fordfanaat
Dit zal jammer genoeg niet gaan, om van deze trekker een met dubbel toerige aftakas te maken zal je een ander achterbrug moeten steken.
Baert
@fordfanaat
onze ford 8700 had ook vroeger enkel 540
en ze hebben dat dan kunnen veranderen naar een dubbeltoerige en ze hebben geen andere achterbrug gestoken of is dit anders?
ford5000
Ik dacht toch eigenlijk dat een 7600 wel degelijk 2 aftakas toerentallen kent?
Was toch een kwestie van assen omsteken?
Het enige waar je mee zit is dat je 540 aftakas gewoon een as met 6 splines is en de 1000 toeren eentje met 21 splines.
Baert
@ford5000
ja dat was optie op de 7600 en deze werd er niet opgezet
Wimsumar
Beste Beart: Toch staat op de Konedata-site 540/1.000-toeren aftakas als standaarduitvoering op de Ford 7600.
(Kan per land misschien verschillen).

konedata.net/Traktorit/ford5600.htm/
ford5000
De 7000 had deze mogelijkheid ook al.
Baert
@Wimsumar
wij hebben deze nieuw gekocht bij De Lille in belgie
Baert
@ford5000
maar onze 7600 bezit orgineel een lijnpomp en een smalle dunne uilaat zoals op de fords 7000. dit begrijp ik niet zo goed maar is zo neiuw gekocht
ramrod
Van MF trekkers weet ik toevallig dat er bijvoorbeeld bij de 3000 serie 2 varianten waren.
In NL nieuw geleverd hadden ze een schakelbare aftakas, hetzij vanuit de cabine, of op de achterbrug.
Bijvoorbeeld in Engeland nieuw geleverde trekkers hadden nog wel eens een verwisselbare stomp. Kan dus afhangen van het land.

Maar dit kan bij Ford wel heel anders zijn, dat weet ik niet.
fordfanaat
@ford5000 Ik dacht ook dat een 7600 standaard dubbel had, net zoals mijne.

Maar misschien is dit geen originele en heeft hij andere achterbrug?

@baert Kijk eens goed naar de stomp van de aftekas, met welke maat van schroeven staat deze vast? zijn de schroeven even lang? en zie je eventueel een sirklips zitten. En staan de schroeven in vierkant of ruit vorm?

Dan weet ik of het een enkel of dubbel is.
ford5000
@Baert Dat van de uitlaat weet ik zo ook geen antwoord op maar dat van de lijnpomp klopt want een 7600 heeft standaard een Minimec lijnpomp, net als de 7000.
appie1967
@ford5000je kunt tegenwoordig ook 1000toren met 6 spiebanen krijgen
bij koopvanderwalparts en bij bebco tracpieces
heb ik ook voor mijn 9600 gekocht
volgens mij is het zo dat alle wisselstompen tot ongeveer 76
allemaal het zelfde zijn zowel voor de 6 als de 4 cil
en daarna ook weer
het zou ook 78 kunnen zijn maar dat weet ik niet helemaal zeker maar
het verschil zit in de splains in de achterbrug ,oude type,s fijn
en jonge type,s grof
l de b
Maar een 9600 heeft een dikkere stomp als een 10 serie s enzo, wist niet dat 1000 met 6 spiebanen bestonden voor de 9600
appie1967
@l de b die van een 9600 is precies het zelfde als van een 6700 of 7700 ik heb dit bij een oom van mij gecontroleerd die nog een 6700 heeft
en heb er een besteld van een 6700 bij bebco tracpieces
l de b
Weer wat geleerd, want orgineel zijn ze er niet k heb er zelf 1 gemaakt maar als dat kan is veel makkelijker
appie1967
@l de b daarvoor is deze site toch ook om elkaar te helpen
ford5000
@appie1967 en @l de b

Ik heb dus ook weer wat geleerd.
Dat is inderdaad ook het mooie van een forum als dit.
De één weet dit, de ander weer dat, en met elkaar kom je er meestal wel uit.
Toch wel jammer dat we zulke ingewijden als jullie nog niet als lid van onze club hebben. 😞
appie1967
@ford5000 welke club bedoel je
ford5000
@appie1967 [url]www.ford-fordson.nl[/url] 😉

Indien je meer info zou willen stuur me maar een mailtje op secretariaat@ford-fordson.nl
malcon
Ben ook lid van die club volgens mij..
wouterdp
Bij de lille werd er naar het schijnt nogal met die fordjes geprutst indertijd.
als je geen dubbeltoerige aftakas nodig had en geen dual power bvb. hebben ze wssl gewoon een turbo op een 6600 gezet en andere stikkers erop en dan kreeg je een iets goedkopere versie van de 7600. stond de lille voor bekend.
Baert
@fordfanaat
schroeven van sleuter 16 in ruitvorm 😉
fordfanaat
Dan is het inderdaad een enkel toerige 😉

Bij mijn weten is dit niet om te zetten naar dubbel zonder de achterbrug te veranderen.
Omdat bij deze types eens dubbele slechts een korte stomp is die je kunt verandere
bij enkel is dit echter een langere as, compleet andere opbouw dus.
Baert
@fordfanaat
heb geinformeerd en is perfect mogelijk met verwisselbare stomp 😉 geinformeerd bij Elbo van de panne van ford

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
1