De aftakasstomp van mijn 7600 is afgebroken
deze kan alleen 540 t/min draaien
nu vraag ik me af of je deze kan aanpassen met 2 aftakasstompen die je kan verwisselen...
deze voorziening zit wel niet in de achterbrug
gr.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 7600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
onze ford 8700 had ook vroeger enkel 540
en ze hebben dat dan kunnen veranderen naar een dubbeltoerige en ze hebben geen andere achterbrug gestoken of is dit anders?
Was toch een kwestie van assen omsteken?
Het enige waar je mee zit is dat je 540 aftakas gewoon een as met 6 splines is en de 1000 toeren eentje met 21 splines.
ja dat was optie op de 7600 en deze werd er niet opgezet
(Kan per land misschien verschillen).
konedata.net/Traktorit/ford5600.htm/
wij hebben deze nieuw gekocht bij De Lille in belgie
maar onze 7600 bezit orgineel een lijnpomp en een smalle dunne uilaat zoals op de fords 7000. dit begrijp ik niet zo goed maar is zo neiuw gekocht
In NL nieuw geleverd hadden ze een schakelbare aftakas, hetzij vanuit de cabine, of op de achterbrug.
Bijvoorbeeld in Engeland nieuw geleverde trekkers hadden nog wel eens een verwisselbare stomp. Kan dus afhangen van het land.
Maar dit kan bij Ford wel heel anders zijn, dat weet ik niet.
Maar misschien is dit geen originele en heeft hij andere achterbrug?
@baert Kijk eens goed naar de stomp van de aftekas, met welke maat van schroeven staat deze vast? zijn de schroeven even lang? en zie je eventueel een sirklips zitten. En staan de schroeven in vierkant of ruit vorm?
Dan weet ik of het een enkel of dubbel is.
bij koopvanderwalparts en bij bebco tracpieces
heb ik ook voor mijn 9600 gekocht
volgens mij is het zo dat alle wisselstompen tot ongeveer 76
allemaal het zelfde zijn zowel voor de 6 als de 4 cil
en daarna ook weer
het zou ook 78 kunnen zijn maar dat weet ik niet helemaal zeker maar
het verschil zit in de splains in de achterbrug ,oude type,s fijn
en jonge type,s grof
en heb er een besteld van een 6700 bij bebco tracpieces
Ik heb dus ook weer wat geleerd.
Dat is inderdaad ook het mooie van een forum als dit.
De één weet dit, de ander weer dat, en met elkaar kom je er meestal wel uit.
Toch wel jammer dat we zulke ingewijden als jullie nog niet als lid van onze club hebben.
Indien je meer info zou willen stuur me maar een mailtje op secretariaat@ford-fordson.nl
als je geen dubbeltoerige aftakas nodig had en geen dual power bvb. hebben ze wssl gewoon een turbo op een 6600 gezet en andere stikkers erop en dan kreeg je een iets goedkopere versie van de 7600. stond de lille voor bekend.
schroeven van sleuter 16 in ruitvorm
Bij mijn weten is dit niet om te zetten naar dubbel zonder de achterbrug te veranderen.
Omdat bij deze types eens dubbele slechts een korte stomp is die je kunt verandere
bij enkel is dit echter een langere as, compleet andere opbouw dus.
heb geinformeerd en is perfect mogelijk met verwisselbare stomp geinformeerd bij Elbo van de panne van ford