Beste tf'ers.
wij willen een remventiel op de tractor bouwen zo dat we hydraulisch kunnen remmen bij een aanhanger heeft iemand met een soort gelijke tractor er ervaring of informatie over.
groetjes rick
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Volvo BM 500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de remmen zijn hydraulisch bediend, met een olie bad uitgeruste schijfrem.
dus hydraulisch
Universele remventiel bestellen bij LMB, kost ongeveer 250 euro dacht ik ongeveer, en die opbouwen.
1 remleiding aftakken naar ventiel, De olie leiding vanaf je hydropomp doorhalen en de ventiel er in serie tussen plaatsen, 1 leiding naar je remventiel aansluiting, de andere als drukloos retour naar de achterbrug.
Weet niet wat de kosten zijn van die optie, maar bij onze Ford zit een soort mini cilinder in die stang, die het signaal verstuurd naar de remventiel.
Correctie, een drukgever kost bij kramp 200 euro. Rem ventiel zelf zie ik prijzen vanaf 330 euro. Ik heb ooit zelf zon ding opgebouwd, deze had ik bij een sloper vandaan. 100 euro. Of er ook gebruikte drukopnemers in de omloop zijn, ik weet het niet.
Dat wil dus zeggen "natte remmen" heeft niets te maken met aanhanger rem.
Een remleiding kan zonder drukloze retour werken , mits je het juiste ventiel plaatst.
Okay dank voor de info.
Als je een remventiel in de drukleiding naar het ventielenblok plaatst (dus met drukdoorvoer) lijkt het mij dat je wel een drukloze retour moet hebben.
Anders bestaat de kans dat je remmen van de aanhanger niet meer lossen, omdat het ventiel de olie niet kwijt kan, bijvoorbeeld als je tegelijk met het remmen een hydraulische functie bediend.
Ik ken remventielen ook alleen met drukloze retouraansluiting, het zij de universele van Kramp, of merkgerichte, bijvoorbeeld van Bosch.
Wel kan ik me voorstellen dat je een remventiel, dat je bij tussen het ventielenblok plaatst, reeds een retourkanaal heeft dat je niet apart hoeft aan te sluiten.
Waarom gaat dat bij een "Veenhuis" dan wel met een leiding, deze hangt aan een NH.
Misverstand!
Ook het remventiel heeft daarbij een drukloze retour. De retourolie van het remmen van de Veenhuis gaat via het remventiel door de drukloze retour terug naar de tank.
Ja okay maar dan gaat alles door een leiding en ventiel bedoel ik.
Maar bedankt weer voor de info.
Bij Veenhuis mag de druk in de wielremcilinders niet te hoog worden vandaar het overdrukventiel met de drukloze retour. Met een Kramp ventiel heb je die niet nodig omdat het Kramp ventiel op verschillende drukken ingesteld kan worden.