800 Serie

Hallo,

Een vriend ik hebben een soort van meningsverschil over het feit of er ooit een handgeschakelde 800 serie is geweest, de eerste Vario's, de 916's kwamen in 1996, in 1994 hadden ze al 800 series in producties, wie heeft er gelijk?

Bob

Deel dit topic

Reacties

Johan-L
Het gaat dus over een fendt
john deerepower
De Fendt 800 serie turboshift is geschakelt met 4 powershiften
guldner
Euhh hier heeft doornewaard volgens mij een 824 die een schakelbak heeft
SJB533
De Favorit 800 Turboshift was er al in 1993, de eerste Favorit 900 Vario (926) kwam in 1996 pas.
RvM96
De eerste generatie Fendt 800 (816 t/m 824) was geen vario.
konedata.net/Traktorit/fendt816.htm/

Onder de tabel is de bediening van de powershift goed zichtbaar. 😉
ford5000
816, 818, 822, en 824. Allen handgeschakelde 6 versnellingsbak met 4 traps powershift.
Johan-L
Die zijn er zeker geweest die heten toch favorit?
Payton
@Johan-L

Daarna ook nog, bij de eerst 400-700 serie stond er ook nog Farmer-Favorit op de kap, is later in 2003 ergens veranderd in gewoon Fendt.
RvM96
@Payton
en had je gelijk? 😄
Payton
@RvM96

Lijkt mij wel met de lading aan bovenstaande reactie's 😛
RvM96
@Payton
mooi meteen laten zien 😃
mark1997-De meije
@Payton 400 en 700 is altijd al een cvt geweest want die serie heeft vario groot gemaakt
Payton
@mark1997-De meije

Weet ik, maar de eerste 400 en 700 hadden Farmer 4xx of Favorit 7xx, ipv Fendt 4xx of Fendt 7xx.
Johan-L
Die oude 800 hadden toen net wel of net niet tms?
mark1997-De meije
@Johan-L dat is pas gekomen met de ronde neuzen
SJB533
@Johan-L
TMS op een powershift?
Johan-L
Nee,op de vario die waren er toch ook al op de 916 toch
(en hoe doe eigelijk @Naam doen?)
mark1997-De meije
@Johan-L naam van het lid en er [ voor zetten en er ] achter zetten
Johan-L
NHSanderJD
@Johan-L Op het gele ballonnetje klikken.
fendt308-driver
Oke @payton had je toch wel gelijk 😃 ik meende dat die niet bestonden.. lijken mij ook wel brute beesten als ik nu die foto zie
Gerton
Ik heb nog orginele folder liggen, zal hem ff scannen en mailen mits ik je mail adres hier kan vinden ...
Gerton
@fendt308-driver Zijn/ waren zeker brute trekkers! die stopte niet zomaar ...
fendt308-driver
mf6495driver
@Johan-L

TMS is er pas gekomen rond 2004 denkik. Vanaf de 900gen 3 staat er TMS op.
Mengeledriver
@mf6495driver
TMS is geïntroduceerd op de eerste 818 Vario's, een paar feitjes:
-2003
-TMS
-ML160 ipv ML130 Vario
-Grotere achteras HA160 dacht ik met 10 wielbouten
-42 inch wielen mogelijk
-EMR (Elektronische Motor Regeling)

De 10 gaats vooras was er al eind 2003 dacht ik.
Mengeledriver
De 800 Turboshift is er in 2 versies:
-1e met uitlaat op de motorkap
-2e met uitlaat opzij LANGS de cabine

Nog een verschil:
De 800 Turboshift heeft ALTIJD een MAN motor en ZF T7300 powershiftbak en de oude cabine (hoekig model).
De 800 Vario heeft ALTIJD een Deutz motor, ML160 Vario en de nieuwe "Vario" cabine.
930triplemaaier
@Mengeledriver klopt het wel wat je zegt? of is de ML160 opgewardeerd bij de nieuwe serie naar 280pk?
DESLAGERURRE
...dikke handgeschakelde fendt jonguh !
interpowerrr
@Payton

oude 700 had idd favorit op de sticker staan.
Payton
@interpowerrr

Het is veranderd toen het ML-160 werdt rond die tijd, kreeg je de nieuwe neus etc.
Niek1988
Bij de eerste Vario's, wat trouwens de 926 was, stond ook nog Favorit op de sticker. 816,818,822 & 824 waren handgeschakeld 6 bak 4x turboshift
TurnMeLoose
@Niek1988 Bij de 926 Stond er wel Vario op de grill 😉
Niek1988
Ja dat weet ik wel haha... maar van de 800's zijn ook nog verschillende types. Je hebt een serie met de pijp op de motorkap en de latere series hadden de pijp naast de cabine dus die leken verdomd veel op de eerste 900-vario's
ljdekker
Dat zijn de echten, de oude 800 serie. Jammer dat er zulke dikke bedragen voor die trekkers worden gevraagd.
Payton
@Mengeledriver

Sorry dat ik hier zo lang geleden op terug kom, maar is de 800 niet een verstevigde 700 geweest?
keeko
@Payton Dit gaat niet over een Vario!
Payton
@keeko

Mijn reactie was op de eerste reactie die Mengele Driver plaatsen op deze pagina 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
38
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
11