Hallo,
Wie heeft er ervaring met een Valmet 505? Wij zijn op dit moment aan het kijken met zo'n trekker, en hoogstwaarschijnlijk wordt onze IHC 633 erop ingeruild. Het lijken me degelijke en sterke tractoren Het exemplaar wat wij op het oog hebben heeft nu 7000 uur gelopen en ziet er zeer netjes uit (ex-akkerbouw) Zijn er specifieke punten bij deze tractoren waar we op moeten letten? (dat we moeten kijken naar motor, schakelen, remmen, koppeling, banden, roest etc etc weet ik wel)
Alvast bedankt!!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat zou kunnen. Die van valtraboerties rookt igg wel aardig.
Weinig opbrengst bedoel je? Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor voerwagen, schudder, hark en wat licht grondwerk (frezen etc)
Omdat er aardig wat aan gebeuren moet, en hij afgelopen jaar ook al genoeg heeft gekost. Op een gegeven moment val je van het een in het ander. Daarnaast is die wat aan de lichte kant voor het werk wat wij ermee doen
Ok, bedankt voor info. Zal bij ons geen voorlader opkomen, ivm shovel die we hebben. En voor het lichtere werk moet het wel kunnen, krijgt hetzelfde te doen als de 633 en die lukt het ook!
Trekker belasten, tratrol gebruiken, laag hoog laag, als de platen slecht zijn slipt deze, voelt als slechte koppeling.
Verder onverwoestbare trekkers.
goeie overstap.
zijn we simpele trekkers met weinig poespas
7000 uur is helemaal niet zoveel hoor. Als hij tenminste beetje onderhoud heeft gehad. Meest trekkers van die leeftijd hebben meer.
Bedankt, zal het uitproberen!
Ja, we zoeken ook een trekker met weinig 'rotzooi' erop. Deze staat bij Holvo, daar hebben jullie de trekkers toch ook van?
Zit weinig rotzooi aan, wij zijn er te vreden mee. onze trekkers komen ook van de holvo, die hebben er al heel wat mee gemaakt en hebben er zeker wel verstand van.
net ff op de site van de Holvo gekeken, maar die 505 die te koop staat ziet er wel machtig netjes uit.
deze is een paar jaar ouder
die van ons met9000uur losgeweest voor aftakas koppeling en gewone koppeling verder nog nooit wat mee gehad
Dus gaat tie weer: hoge Hydro prestaties,hoge hefkracht,veel electro/hydro bediend,volledig gesychroniseerde bak,hy/lo op pook,ruime cabine,unieke bouwwijze waardoor je nooit frontgewichten nodig bent (motor boven vooras,hierdoor ruimte voor 180 liter dieseltank),deze bouwwijze is daarna 30 jaar gelijk gebleven!
En als laatst een juweeltje van een Valmet 3 cylinder motor,oersterk,onverwoestbaar,lekvrij en erg zuinig!!
Enige wat bij ca. 15000 uur vaak voorkomt is uitgedroogde O ringen onder de bussen,materiaal paar euro,maar bussen moeten gelicht worden,beetje arbeid dus.
Hier gaat de 505 richting 20000 uur zonder ooit noemenswaardige kosten te hebben gehad!
Wat de 505 bij Holvo betreft,je had een A een B en een C serie,door de tijd is hij steeds gefaselift dus,dit is een A serie 505 de eerste dus (begin 1980) techisch prima maar ik zou voor een B (zwarte handgrepen) of C (zwarte cabine) gaan, vaak snelgang en veel completer!
Dieze lijkt me beter (B serie): speurders.nl/overzicht/bouw-en-tuin/…
Met zo'n verwarmingselement zeker.. :lol:
hobbyfarmer woont vlakbij holvo
Ja, met de auto zijn we er in een half uur, trekker duurt wel wat langer. Vertegenwoordiger woont hier in de buurt dus die brengt de Valmet langs en neemt de International mee als die naar huis gaat Anders had ik nog wel even bij @hobby-farmer op de koffie gekunt ja haha! Van 't najaar de grond bij jullie zwart leggen ofniet?
proficiat met de aankoop.
hebben jullie de 744 ook niet meer ?
Maar je kent natuurlijk het aloude gezegde: "Het is natuurlijk geen Mercedes!"
Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit zegt men wel eens...
De 744 is al een half jaar voor de 633 vertrokken. De versnellingsbak begon rare geluiden te maken en de koppeling lag er zowat uit. Ook begon die in korte tijd aardig olie te verbruiken, dus hebben we ervoor gekozen deze te verkopen. De 633 staat nog steeds wel bij Holvo, mocht je interesse hebben in een onverwoestbare trekker!!!
Alles goed verder? Nog druk met de melkstallen op het moment?