Hallo,
Na mijn motorrevisie van de 850 is het nu misseboel.
Hij heeft al 20 uren gedraaid en zonder problemen.
Nu vanmiddag ff een rondje rijden tot er een auto komt die stopt en zegt: Uw trekker lekt... Uit het koppelhuis kwam weer veel olie... dus als een speer naar huis en daar de carterventilatiedop eraf en wat heeft ie weer een onderdruk, en lekken, vreselijk... Zijn die nieuwe zuigerveren nu al kapot? Of is dit wat anders.... Hij start en rijdt SUPER....
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 850 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
krukas keering toch lek
kan de carterdruk wel weg ??
Kan zijn dat daar de nieuwe zuigerveren op zijn kapot gelopen
ik zou zeggen, uit elkaar en alles stuk voor stuk nakijken, anders blijft het gissen...
ik weet dat je dat niet even gauw in een middagje doet, maar je hebt dan wel zekerheid...
Ben bang dat je ook weinig anders kunt doen als de boel weer loshalen om te kijken waar het probleem zit.
Zal wel niet want dan zou hij de olie er door de uitlaat uit moeten gooien.
Wat dan? Vetkoord?
Als het werkelijk gebroken zuigerveren zijn wat al bij de montage gebeurd is dan had hij dit probleem van meet af aan al moeten hebben, en niet pas na 20 uur.
Als ik dit hele verhaal zo lees dan zit ik nog eerder aan een piston blow by te denken.
Een compressietest voordat de motor weer uit elkaar gaat verdient dus zeker aanbeveling.
Dat zegt ook niet veel. De motor van onderstaande trekker is ook gereviseerd door een erkende motorexpert, maar binnen 50 draaiuren door de eigenaar weer dunnetjes overgedaan. Ook professionals kunnen er een potje van maken. Voordeel van het zelf doen is dat je naderhand geen gesteggel krijgt over de schuldvraag, en diep in de buidel moet tasten voor geleverde rommel....
Spreek je jezelf niet tegen? Een erkende expert, die er een potje van maakt: Als het niet aan de expert ligt, dan ligt het aan degene die de man de erkenning geeft
Een beetje zichzelf respecterend bedrijf staat voor z'n afgeleverd werk, en laat een klant niet barsten na 50 uur, simpel zat. Iedereen maakt fouten, zelfs het beste bedrijf. Maar een goed bedrijf onderscheidt zich in het oplossen van problemen!!
Een jaar geleden ging het ook al over zo iets, en als ik lees dat er geen krukaskeerring aanwezig is, zoals deeremeneer zich ook al afvraagt, ontstaan er toch een paar vraagtekens
Hoe daar klanten behandeld worden....
Niet (meer) erkend dus, zodat het niet aansluit met mijn eerste opmerking...
Inderdaad is het moeilijk om een goed revisiebedrijf te vinden. Zelf heb ik ook eens een blok machinaal laten bewerken bij een revisie bedrijf, wat finaal mis is gegaan. Die man zal ik ook met hartelust een pak klappen geven, naar aanleiding van het afhandelen.
Aan motoren werken is kritisch, en velen calculeren risico wel mee in de facturatie, maar willen er niets mee doen
Uit de carterontluchting of ergens anders?
Hoe dan ook, het is erg jammer nadat je er al zoveel tijd in hebt gestoken.
Veel succes met het vinden van de oorzaak.
Je bedoelt als hij niet loopt?
Als je de motor meteen lostrekt is testen uitgesloten, en kun je alleen maar beoordelen
Gildenaartje maakt ook melding van enorme carterdruk. Dat kan niet veroorzaakt worden door een te hoog oliepeil.
Kleine in Meppel? Toen was het ook al niet druk daar. Nu weet ik het niet; Sinds ze me met een paar duizend schade lieten zitten hoef ik ze niet meer.
De koppakking is kapot
Zuigers is niets mee mis.
Nu moet de kop worden gevlakt, ik ben cnc verspaner, kan je zoiets zelf doen? of waar moet je rekening mee houden?
Na de kop eraf te hebben en de zuigers eruit kan ik een conclusie trekken.
Tijdens de revisie kreeg ik het advies de kop niet te vlakken. Nu heeft ie de koppakking kapot geblazen en het water en olie werd vermengt.
En door slechte kwaliteit zuigerveren was er een zuigerveer met een scheur erin...
Nu is de kop gevlakt, kleppen gedaan, nieuwe zuigerveren, goede kwaliteit zuigerveren en er zit vloeibare pakking tussen de koppakking..
Nu doet ie het weer goed...
En ipv 10W40 olie zit er nu 15W30 van Kroon Oil in....
Ik vrees dat je dat beter niet had kunnen doen.
griffon.nl/static/products/…
Maar het is niet aan te raden, liever origineel houden en netjes enkel een nieuwe pakking monteren.