Ik ben gister met de john deere 3130 bezig geweest met brandstof lekkage en daarvoor heb ik heb op ht gras gereden, de brandstof lekkage verholpen, ik wil weer weg rijden en ik heb geen stuurbekrachtiging meer en de hef werkt niet meer. het olie potje voor bij de pomp was leeg, daar heb ik wat olie in gegooid en mijn hef en stuur bekrachtiging werkte voor 10 seconden. het potje is dus steeds leeg nadat ik hem vul, zoals ik bekijk krijgt de hoofdpomp geen olie aanvoer vanuit de achterbrug. weet iemand waar ik nu moet gaan zoeken?
Groet Hanne.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 3130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
hij moet ongeveer 9 a 10 bar geven.
ik heb precies hetzelfde gehad ,even doet hij het en dan kapt ie er weer mee.
en dan heb je geen stuurbekrachtiging,hef en geen hydrauliek
bij mij moes de trekker door de midden,had problemen met de hi lo en de achterbrug pomp moest ik reviseren
kan wezen dat die volzit,dan moet je gelijk kijken of het geen bruine vrij zachte deeltjes zijn en of er gruis inzit,anders zijn denk ik jou remmen ook versleten
anders moet je even een druk meter rechts op je schakeldeksel draaien(een john deere dealer heeft wel zo"n meter)maar dan denk ik dat je achterbrug pomp gesteld of gereviseerd worden
hij greep wel gewoon gelijk aan toen de oliedruk nog in orde was, en heb het filter niet vernieuwd, dat moet nog steeds maar daarom kan de druk toch niet in een keer weg zijn?
als je hem door de midden heb kijk dan gelijk de hi lo na.
het is wel een hele klus hoor en het is handig om een werkplaatsboekm te hebben als je het zelf doet.
als je het laat doen kost het wel aardig wat.
Als je hem toch los haalt doe je er goed aan ook meteen afdichtingen van Hilo, pto en stuurschuif van de hef te vernieuwen, scheelt een bult toekomstig gezeur tegen geringe kosten.
Beste is even druk meten en alles afzonderlijk keer in en uitschakelen, 30 serie staat er wel om bekend dat het hydraulische gedeelte IN de achterbrug niet al te fijn is als het oud wordt. Marge's zijn (te) klein waardoor na vele jaren slijtage de pomp niet genoeg capaciteit heeft om lekkage in hilo, pto e.d op te vangen. Bij de 40 serie is dit al stuk beter. Maar omdat het bij jou van het één op het andere moment gebeurd is denk ik daar niet aan.
Zoals ik het nu begrijp is het of een leiding of afdichting van hilo.
gister toen ik hem buiten zette was er niets aan de hand, trekker paar keer gestart en uitgezet omdat hij brandstof lekte. toen ik hem weer binnen wilde zetten kon ik niet meer sturen en toen probeerde ik de hef maar die werkte ook niet meer. ik gooide zonet even olie voorin de bufferpot boven op de hoofdpomp en toen kon ik 10 sec sturen en de hef bedienen.
ik denk zelf dat er geen druk vanuit de achterbrug naar de hoofdpomp (voorin) word gepompt.
als je het dan hoort borrelen onderin dan reken er maar op dat er een leiding gescheurd is.
dan heb je geluk gehad ... bij ons was er een keer een leiding gescheurt .. waren de zelfde simtonen
laat hem maar staan er staan veel nuttige reacties in en dat is makkelijk voor een ander die hopelijk de zoekfunctie gebruikt. en niet de zelfde vraag nogmaals gaat stellen
Achterbrug stond nagenoeg helemaal droog toen ik hem kocht, ding heeft 5 jaar stilgestaan(ook lekken dus drup drup) nadat hij dezelfde symptonen als hierboven kreeg.
Reken er dan maar op na 5 jaar stilstaan dat al je afdichtingen lek zijn inwendig... Ik hoop het niet voor je.
Kan het kloppen dat je aftakas niet inschakeld als de hoofdhydrauliekpomp te weinig olie te verpompen heeft? En gaat de olie die de aftakas inschakeld eerst door het filter? Dan zou het bij mij dus ook nog een filterprobleem i.p.v. een pompprobleem kunnen zijn!?
Voor de aftakas moet ie ook los, leiding gescheurd (dus lekkage) of je zuiger vast of ook lek.
Oke, bedankt voor je reactie. Dan ga ik eerst de druk meten die het aanvulpompje opbouwt. En de olie verversen en 't filter vervangen. Nog tips om m'n achterbrug van binnen te reinigen? Er ligt rotzooi onderin waardoor m'n aanzuigfilter een tijdje geleden ook al dicht zat en ik vind het jammer dat m'n mooie schone olie meteen weer smerig is, ik wil die rotzooi er dus graag uit hebben. Ik had gehoopt van boven een deksel los te kunnen maken zodat ik er zo in kon kijken maar dit kan volgens mij niet ofwel? Dan zal het hele hefdeksel er wel af moeten. Misschien maar een paar liter benzine door de vulplug gieten, met een beetje geluk neemt dat de meeste rotzooi mee naar buiten....
Bedankt voor de reacties!