Vraagje voor de alleswetenden:
ik heb een klein gaatje in de wang van mijn michelin 540/65/28 xm 108. volgens de bandenboer is dit zo gemaakt met een lap aan de binnenkant, volgens ervaringsdeskundingen laat dit los naar een paar jaar...
iemand ervaring?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat gebeurde er?
Of:
Verhaal de reparatiekosten (warm vulcaniseren `a + / _ € 100,-) op de veroorzaker van het lek.
dit niet wat? heb je een reserve liggen, moest er ooit nog 1 kapot gaan
kosten zijn voor de andere partij (of eventueel het grootste deel van de kosten)
dus voor de liefhebber, heb nu een band met een gaatje in de wang, op te halen voor een kratje bier
Zolang het echt om een gaatje in je koordlagen gaat en niet om een flinke scheur is het probleem op deze wijze prima op te lossen.
Nou, dan is de keus toch snel gemaakt?
B.T.W.: Als deze band dan toch z'n geld al weer opgebracht heeft (versleten is), dan koop je toch gewoon nieuwe! ( v.a. € 781,-).
miw.eu/downloads/BKT.pdf/
als je dat doet is je band na een paar jaar 'versleten' een band bestaat uit allemaal verschillende koordlagen, die sterkte aan de band geven. druk je er een prop in, dan beschadig je de koordlagen, wat ten koste gaat van de leeftijd van de band.
bij de bandenboer waar ik een tijdje heb gewerkt trokken we de spijker o.i.d. eruit, en deden we 9 van de 10 keer er een binnenband in, en anders een grote plakker. NOOIT een prop, het bedrijf waar ik werkte vervloekten die dingen
EDIT:
ik zie nu pas dat er staat in het wang..
dit is een groot probleem, ik denk dat je band heel moeilijk repareer baar is... een gaatje is nog wel te doen, zolang het maar niet een scheur is.
als je hem dan toch wil laten repareren, kost je dat een vermogen..
jammer van je oude xm 108
heeft de band dezelfde slijtage dan je oude 108? of koop je 2 nieuwe?
héél goed!
Had dat er meteen bij gezet dat het om TrekkerTrek-banden ging.
Ik had je foto-album even bekeken en was in de veronderstelling dat het om onderstaande trekker ging:
oh je meende het ook nog echt?