New Holland TM 155 - Verlichtings problemen

Hallo,
We hebben al sinds enkele weken last van de verlichting op onze TM 155. Nu als je de lichten aan zet, gaan je grote lichten niet maar wel nog de 2 kleine standlichtjes aan de deuren. En als je op de toeter (claxon) drukt gaat hij ook niet maar verschijnt er op het dashbord dat je de "aan de grote licht trekt" (zo een kort signaal geeft met je grote lichten), maar er gebeurd niks de lichten worden niet geactiveerd. Nu heb ik de schakelaar aan het stuur en de bekabeling nog niet doorgemeten maar mijn vraag was, heeft iemand dit ook al voor gehad en weet hij waaraan het zou kunnen liggen?
Alvast bedankt Jeroen.
jeroen13

Reacties

Valtra-Fordpower
Zit de bediening allemaal op de knipper schakelaar?
Dan kan die nog wel eens lam zijn. d.w.z. contact veertje ofzo gebroken oid.
Siebenga
Tje moet de knop nog een stand verder draaien.... Anders draaischakelaar stuk
jeroen13
@Valtra-Fordpower ja op die schakelaar links van het stuur! en we hebben dit vorige zomer ook eens voorgehad en als het droog was net hetzelfde probleem, regende het was het terug opgelost. Maar nu ja altijd regen buiten vandaag en het werkt niet meer... ja zoals je zegt die schakelaar mss kapot...
jeroen13
@Siebenga haha ja dat weet ik wel 😛
Valtra-Fordpower
Dan kun je er wel vanuit gaan dat daar het defect zit, zal niet de eerste zijn.
jeroen13
Maarja dan hadden we nog zo een probleem.. naast de 2 "straatlichten" staan 2 werklichten. Als je op de schakelaar drukt voor die werklichten dan gaan ze ook niet... maar de lampen zijn niet kapot... zou ik dan geen stroom krijgen?
NH FENDT
Je kunt de stekker controleren onder de motorkap. Verlichting en claxon zitten op dezelfde kabelboom
jeroen13
@NH FENDT waar bevind die zich juist ergens?
Valtra-Fordpower
Gaan de werklampen pas aan nadat de stads verlichting is ingeschakeld via die draaischakelaar? Dan kom ik weer op hetzelfde uit. 😉
jeroen13
@Valtra-Fordpower ja voor de werklichten moeten de standlichten opstaan he. Maar alle werklichten gaan behalve die 2 vanvoor in de neus aan de 2 straat lichten...
Valtra-Fordpower
Dan zou eventueel ook nog een relais of zekering defect kunnen zijn, dat is niet te beoordelen zo.
korteraar
@Valtra-Fordpower
Dan ga je toch even kijken bij hem 😉 IS maar zo`n 250 km 😃
Valtra-Fordpower
@korteraar Vindt Roosendaal al ver zat, 50km daarboven zoekt ie maar iemand anders voor. 😃
jeroen13
@Valtra-Fordpower is het beste dat ik hem doormeet en zo de fout vind?
jeroen13
@Valtra-Fordpower Roosendaal das bij het fabriek van Ploeger 😛
Valtra-Fordpower
@jeroen13 Als jij een multimeter kan hanteren dan ga jij die ongetwijfeld vinden.
jeroen13
@Valtra-Fordpower haha op de piep zete 😛
jeroen13
En 1 op de kabel en 1 op het chassis als ik het goed voor heb
Valtra-Fordpower
@jeroen13 Stand 12VDC en dan 1 massa en de ander bij de schakelaar lijkt me beter.
Fendttrisixfan
is het ook zo een hendel als deze??
jeroen13
@Valtra-Fordpower ah zo, dat is dan voor de schakelaar uit te meten he?
Valtra-Fordpower
Inderdaad.
jeroen13
@Fendttrisixfan zo ene ma dan aan de linkerkant
jeroen13
@Valtra-Fordpower ok dank u!
Fendttrisixfan
Heb de onze deze week nog opengegooid, kan je in ieder geval vertellen dat het dure stukken zijn!!
Siebenga
Dan zou ik de kap maar eens omhoog doen.. ligt daar wss een stekkertje die geen goed contact maakt
jeroen13
@Fendttrisixfan oei oei dure grap?
jeroen13
@Siebenga ik zal eens kijken morgen!
Fendttrisixfan
@jeroen13
nieuwe hendel koste bijna 300€, weet niet of zo een ook zoveel kost maar het zullen ook wel 3 getalletjes zijn
guus hiddink
Zoals sieb zegt voor in de gril kijken naar de steckers hadden wij ook bij de 155 daar waren de stekkers ook slecht
Siebenga
En zo niet.....

koopvanderwalparts.com/
remco1234
Hewholland tm en elektriciteit is nog nooit goed samen gegaan heb ik het idee
jeroen13
@remco1234 nee dat was de hydrauliche ventielblokken 😛
Siebenga
@remco1234

Dom idee
jeroen13
@remco1234 wij mogen voor de rest echt niet klagen over onze trekker hoor! we hadden is wat storingen aan de vitesse (powershift) omdat de sensor vuil was en dat kwam doordat de remmen helemaal op waren -> mechanisch probleem en geen elektrisch
jeroen13
@Fendttrisixfan pff das behoorlijk wat geld!
remco1234
@Siebenga

ik krijg het idee dat als je alle verhalen die ik hoor overal
dat deze trekkers zeer storing gevoelig zijn met sensoren en verlichting
john farmer
@jeroen13

Je moet een V4 meting doen.
V1=V2+V3+V4
Succes!
jeroen13
jeroen13
@remco1234 haha volgens mij hoe meer elektrische onderdelen en apparatuur hoe meer miserie met eender welk trekker merk!
nhmonteur
@jeroen13
maak je motorkap maar open, waar de motorkap schaniert daar zit een vierkante stekker die naar de koplampen en toeter loopt.
Haal deze stekker uit elkaar en maak hem goed schoon, desnoods wat wd40 of contactspray erin spuiten. Waarschijnlijk is je storing dan opgelost. Anders zit het hem in de verlichting schakelaar onder je stuur.
jeroen13
@nhmonteur ok probeer ik morge onmiddelijk! bedankt voor de info/hulp!
casejxu
Precies dezelfde storing bij onze case jxu 😉 wij hadden kabel breukje onder de kap
malcon
@remco1234 die fendt kan er anders ook wat van als het gaat om elektrische storingen..
john farmer
@jeroen13

V4 meting nooit van gehoord?
Moet je maar ff Google.

Succes.
jeroen13
@john farmer oh bedankt heb het eve opgezocht en snap het!
nilshensen
Kijk de kabelboom onder de motorkap goed na, deze wordt warm en dan worden de draden hard. Op de bevestigingspunten schuren ze vaak door.Grote kans op kortsluiten (springen van de zekeringen)
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TM 155 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!