John deere 6910 PQ

Bij een 7530 premium,als je bijvoorbeeld in E1 rijdt,en je schakelt terug naar de D groep, springt hij in D3 of D2. Is dit bij een 6910 ook al zo? of enkel bij de niewe generatie?

Deel dit topic

Reacties

maartendankers
Dat ligt eraan of je een normale PQ hebt of een PQ+. Meeste PQ trekkers zijn hier wel mee uitgerust.

De PQ+ schakelt dus wel zelf terug.
RobinBos
Bij een 10 serie is dat alleen bij AQ
nicolass
Ik denk dat het alleen bij de nieuwe generatie is
jonnie
Dus het antwoord is nee? hoe doe je het dan? zelf de Powershift opschakelen?
jd4050
@jonnie

probeer het,

en anders is het zo wat jij zegt
jonnie
Oke bedankt,ik wou het even op voorhand weten,ik zl het topic vrwijderen :d
maartendankers
@RobinBos Dat heet PQ+ toch. Want AQ kan toch zelf ook opschakelen?
maartendankers
Quote @jonnie:
dus het antwoord is nee? hoe doe je het dan? zelf de Powershift opschakelen?

Gewoon niet terug schakelen! 😃
maaarte
Inderdaad handmatig de powershift zelf opschakelen anders blijft hij gewoon staan
casefahrer
Als je naar een andere groep schakelt, kiest de bak de juiste powershift versnelling. Zo is het tenminste bij de 6410 van mijn stage
ljdekker
Ja mooi kloten is dat, dat ie een powershift trap terug schakelt. Heeft onze 6510 ook, kan er de meerwaarde niet van inzien.
SJB533
@casefahrer
Dat is alleen bij PQ+. Is de speedmatching niet uit te schakelen?
ford8630power
@ljdekker

Ik ook eigenlijk niet, onze 6210 is ook een PQ+ en die doet dat ook. Wil je zachter, schakel je terug, ga je nog net zo hard of soms nog een stukje harder.
ramrod
Is het ook te beinvloeden met bijvoorbeeld het motortoerental tijdens het schakelen?
Onze 6810 AQ doet het wel eens niet altijd. Ik kan er niet goed achter komen wanneer wel en wanneer niet.
Valtra-Fordpower
Dat ps doet ie volgens mij voor de zachte landing met af en op schakelen van de groepen, dan zoekt ie de dichts bijzijnde snelheid erbij. Niet altijd even makkelijk.
ljdekker
Schakel je van D naar E bijvoorbeeld; dan verneem je als je de koppeling weer op laat komen een klein schokje omdat ie terug schakelt.
Deere Hunter
Wij hebben 2 6910 PQ maar die schakelt niet terug als je bijvoorbeeld van de D 2 naar de C 1 maar blijft dan gewoon in de C 2
ford8630power
Ook bij de PQ+
dave 7810
Onze 6810 heb t' niet want die heeft mechanische powrschift, 6310 heeft het wel die heeft het met de 'knopjes' dat is volgens mij PQ+
RobinBos
Volgens de service advisor kan dit alleen bij een AQ in ieder geval voor een 6210 en de andere 10 series weet ik zo niet, voor 20 series kan het wel met PQ+
ford8630power
@RobinBos

Dat is dan wel raar, want onze is van 1998 en heeft geen AQ.
RobinBos
@ford8630power dat is zeker raar 😛
Ik heb die vraag eerder gehad (van iemand die het er wel graag op wou hebben), en na lang zoeken kwam ik tot die conclusie.
jd greenpower
Wij hebben een 6610 maar deze schakelt wel terug van bijv d1 naar c3
deeremeneer
@RobinBos Ik heb me er niet echt in verdiept maar volgens mij kun je het bij iedere eletrisch geschakelde bak aan en uit zetten in de computer. Kwestie van een 0 een 1 maken.
Johndeere6210r
Ja, dat is zeker al bij de 6010 serie. Afhankelijk van de belasting van de motor zal hij in de groep de juiste versnelling kiezen. Rijdt je onbelast en schakel je van D4 naar groep E, dan zal hij vb. naar E3 gaan, doe je dit belast van D4 naar groep E dan gaat hij naar E2 of naar E1 gaan.
heidewoud
@ford8630power wat is eigenlijk het verschil tussen aq , pq en pq+ ??
deerefan
@heidewoud Autoquad is de meest luxe de powerquad+ is net iets minder en de gewone powerquad is de simpelste/minst luxe
heidewoud
@deerefan en wat zijn eventuele verschillen?
ford8630power
@heidewoud

Bij een autoquad kun je de powershift automatisch laten schakelen. Bij een PQ heb je meestal een hendel voor de powershift en bij een PQ+ zitten de knopjes in de hendel en zoekt die ook de meest gunstige powershift trap op als je overschakelt. Zo goed JD fans? 😃
heidewoud
@ford8630power Ah okee weten we dat ook weer! 😃
maartendankers
@ljdekker Het is ook vooral voor het opschakelen dat de trekker vloeiend door trekt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
4