Illustratie van:

Leyland 262 - brandstof probleem ?/ niet starten

Hallo. ik heb een vraagje over mij leyland 262 .
een poosje geleden had ik opeens geen vermogen meer, bleek dat de brandstof filters vies waren allemaal schoon gemaakt plus de tank eraf gehad om schoon te maken. maar nu is het probleem dat hij niet meer wil starten en als ik em aansleep doet ie het wel. en als ik em dan weer uitzet en direct weer wil staren doet ie niks meer . enig idee wat dit zou kunnen zijn met vriendelijke groet daniel

Deel dit topic

Reacties

dennis fordson
Had je daar gister ook al geen topic over ?
misschien moet je eerst een nieuwe accu kopen
leyland 262
@dennis fordson ... ha ha . ja klopt maar denk laat ik hele verhaal er maar even bijzetten . en met startkabels of een goeie accu het maakt allemaal niet uit
Valtra-Fordpower
Hoe snel gaat ie in de rondte? Vlot, of?
newholland6640
Doet de startmoter ook niks?
als hij het wel doet zou de brandstofpomp te laat kunnen staan.
IH-Jansen
Meet is of er wel spanning komt bij de startmotor v.a. het contactslot.
Valtra-Fordpower
@newholland6640

-1 Als je iets mee leest, vertaal het dan wel goed...
leyland 262
@Valtra-Fordpower. heb een vrachtwagen accu erbij staan dus die wil wel rond gaan hoor 😛
@newholland6640 startmotor doet het.
Valtra-Fordpower
Dus de motor draait snel? Ca. 200 á 300 toeren dus?
newholland6640
@Valtra-Fordpower

Wat bedoel je, kan niks ontdekken wat ik over het hoofd heb gezien.
leyland 262
@IH-Jansen dat zit wel goed anders ging de motor ook niet rond 😃
leyland 262
@Valtra-power .ja zoiets ong ..
Valtra-Fordpower
@newholland6640 Er was hier eerder een topic over een Ford industrie motor waarvan de pomp vroeger is gezet, wat het aanslaan moeilijker maakt.
newholland6640
@Valtra-Fordpower

Niet gezien. Maar te laat geeft ook problemen.
Valtra-Fordpower
@newholland6640 En jij denkt dat de pomp zijn eigen tijd is gaan instellen?? Die kwaal ken ik alleen bij Zetor, doordat de compressor er nog bij zit..
newholland6640
@Valtra-Fordpower

Geen idee. Ik geef alleen een idee wat het zou kunnen zijn. Verder weet ik niet zo veel 😛
deeremeneer
@leyland 262 Om te beginnen zou ik je willen vragen om het bij 1 topic te houden dit is nu al de vierde over hetzelfde probleem. Begin eens met de aanvoerleiding van de brandstofpomp los te halen en pomp dan met het opvoerpompje. Als er nu niet een hele straal dieselolie uitkomt is het niet goed. Als hij loopt levert dan hij wel vermogen? Reageert hij wel vlot op het gas?
leyland 262
@deeremeneer sorry daarvoor. aanvoerleiding open gehad en er komt genoeg diesel.en als hij loopt heeft hij wel vermogen . en hij reageert ook vlot op het gaspedaal.
Valtra-Fordpower
Maak maar een filmpje van het starten met geluid.
leyland 262
@Valtra-Fordpower zal ik wel even doen morgen.
leyland 262
@Valtra-Fordpower
hier is het filmpje.
deeremeneer
Ja die krijgt geen drup diesel zo te zien. Je hebt ooit eens een topic gemaakt over de koudstart van de pomp. Heb je daar ooit aangezeten?
leyland 262
@deeremeneer ... het vreemde is dus als ik hem helemaal ontlucht tot aan het blok en em start met een leiding open komt er wel diesel ???? ja heb ik een paar keer gebruikt ja .
leyland 262
@deeremeneer kan dat probleem opleveren dan die koudstart ?
deeremeneer
@leyland 262 Eerst even een lesje hoe je mijn naam in je bericht zet zodat ik het zie. Dit doe je zo [ @ nu de naam en weer ] Ja als die verkeerd staat kun je problemen krijgen. Heeft je trekker wel ooit goed gelopen bij jou?
leyland 262
@deeremeneer ..... oo dat wist ik niet maar dankjewel. de trekker heeft altijd goed gelopen.
deeremeneer
@leyland 262 Kijk zo reageer ik ook wat sneller. Waar woon jij?
leyland 262
@deeremeneer haha ja.. dwingeloo drenthe.
Valtra-Fordpower
Ja, die start vlot. Krijgt alleen geen diesel. Maar bij het aanslepen doet start ie wel?? Zeer merkwaardig.
Valtra-Fordpower
@deeremeneer Even een toevoeging: Op het gele tekstballonnetje klikken bij het betreffend lid is al voldoende.
leyland 262
@Valtra-Fordpower ja raar he ? maar wat ook apart is als ik de diesel leiding open doe tijdens het starten krijgt ie ook wel diesel ...
Valtra-Fordpower
Bij de verstuivers los gedraaid?
deeremeneer
Quote @Valtra-Fordpower:
@deeremeneer Even een toevoeging: Op het gele tekstballonnetje klikken bij het betreffend lid is al voldoende.

Ja klopt.
Valtra-Fordpower
Zeer apart. Weet hier zo niets op te zeggen! Start vrijwel direct met aanslepen?

Denk toch dat ie even langs een LMB moet.
deeremeneer
Tja op je filmpje is duidelijk te zien dat hij geen diesel inspuit. Je kunt er eens een verstuiver uithalen en dan aansluiten en kijken of hij wel vernevelt.
deeremeneer
Quote @Valtra-Fordpower:
Start vrijwel direct met aanslepen?

Nee dat ook niet. Had ik ook al gevraagd.
leyland 262
@Valtra-Fordpower ja vrijwel direct ja.
@deeremeneer ja zal ik wel even doen .. en is er ook nog een mogelijk heid dat het lucht is ?..
leyland 262
@deeremeneer wat je trouwens zegt klopt wel hij heeft even nodig om te gaan roken en dan loopt ie ook wel . dus..
Valtra-Fordpower
Quote @deeremeneer:
@deeremeneer nee dat doet ie ook niet duurt even voor dat ie gaat roken en als ie een maal rookt loopt ie ook.

Gevonden.
leyland 262
@deeremeneer er schijnt ook nog iets in de brandstofpomp zelf te zitten zeg maar een soort van opvoerpompje die druk opbouwd ? kan dit ook niet kapot zij/ of zoiets ?
deeremeneer
@leyland 262 Ja achterop de pomp zit een schoepenpompje. Er kan trouwens ook nog wel eens een zeefje in de pomp zitten onder de aanvoerleiding.
leyland 262
@deeremeneer is die makkelijk te checken dan ? en er zit inderdaad ook een buisvormig filter onder de aanvoer heb ik er ook uit gehad en schoongemaakt . het is trouwens een cav dpa pomp.
deeremeneer
Waarschijnlijk 4 boutjes achterop de pomp.
leyland 262
@deeremeneer als ik die eraf pak waar moet ik dan precies naar kijken ?
deeremeneer
@leyland 262 Ja dan pak je het dekseltje eraf en kijk je in het pompje. Ik twijfel alleen of je dit wel zelf moet doen.
leyland 262
@deeremeneer de meeste mensen raden aan om zelf niet aan de pomp te zitten. en betwijfel ook of dit wel het probleem is .
deeremeneer
@leyland 262 Ja ik ook maar het is en blijft lastig voor ons om op afstand je voor 100% te helpen.
leyland 262
@deeremeneer ja dat is ook nog een nadeel. is er op tf toevallig niet iemand die leyland monteur is geweest ofso ?
deeremeneer
@leyland 262 Ik heb zelf een Nuffield gehad. Heb je geen handige vrienden?
leyland 262
@deeremeneer zijn al verschillende mensen bij geweest inclusief een monteur . van de plaatselijke lmb zelfs die had ook geen idee dus...... maar van de week komt er weer iemand bij kijken dus anders moet ik dat maar even afwachten.
deeremeneer
@leyland 262 Oh maar in dat geval ga ik toch aan je pomp twijfelen.
leyland 262
@deeremeneer ??. en wat voor nuffield heb je trouwens gehad dan ?
deeremeneer
@leyland 262 Ja als een monteur van een lmb hem niet aan de gang krijgt lijkt me er meer aan de hand als alleen goed ontluchten. Ik had een 4/65
leyland 262
@deeremeneer is als ik me niet vergis zelfde motor + dezelfde pomp alleen sommige dingen wat anders ingericht ?
leyland 262
@deeremeneer ja dat zou je wel zeggen ja. en op een of andere manier zit er ook iedere keer weeer lucht in het systeem . en niemand kan iets vinden waardoor dat zou kunnen.
en wat ook heel apart is als je em aansleept loop ie perfect maar als je em dan weer uitzet en dan met 1 seconden ertussen weer wil starten doet ie het al niet meer.. en heb me laten vertellen dat lucht niet zo snel is .
deeremeneer
@leyland 262 Tis dat je niet naast de deur zit anders kwam ik eens kijken.
Valtra-Fordpower
@deeremeneer Wil niets in de grond trappen, maar d'r zijn LMB monteurs........... Die je liever niet als monteur hebt.
deeremeneer
Quote @Valtra-Fordpower:
@deeremeneer Wil niets in de grond trappen, maar d'r zijn LMB monteurs........... Die je liever niet als monteur hebt.

Hmm je hebt een punt.
leyland 262
@deeremeneer ja klopt 150 km ongeveer geloof ik ja ...
@Valtra-Fordpower kan wel zij maar toevallig ken ik deze monteur wel en deze heeft er wel verstand vanhoor.
Valtra-Fordpower
@leyland 262

Dan gaan we daar vanuit. 😉
leyland 262
@Valtra-Fordpower maar je hebt wel gelijk hoor .
deeremeneer
Quote @leyland 262:
toevallig ken ik deze monteur wel en deze heeft er wel verstand vanhoor.

Wat zegt hij ervan verder? Wat denkt hij?
leyland 262
@deeremeneer hij zei tegen mij of er zit nog vuil ergens of de opvoerpomp maar de opvoerpomp dat is het niet heb ik al uit elkaar gehad en de klepjes en het membraam is goed .en vuil lijkt me zelf ook sterk aangezien ik alles schoon gemaakt heb . en hij denk ook dat het de pomp is of op het blook zelf de verstuivers of plunjers.
leyland 262
@deeremeneer dus er staan nog wel een paar opties open . zal morgen wel weer een op onderzoek gaan .
deeremeneer
@leyland 262 Oke we horen het wel weer.
Gerwinb
Levert je brandstofpomp nog wel genoeg druk?
Kan ook zijn dat je startmoter te weing toeren heeft om de pomp goed op druk te krijgen, en dat je hem met slepen wel aan de gang krijgt.
hewi
Wanneer je hem aansleept start en loopt de tractor direct en goed?

bij starten met startmotor wil de motor niet aan slaan?
Valtra-Fordpower
@hewi Graag even het topic doorlezen voor dat je deze vragen stelt. Beide zijn reeds gesteld en beantwoord...
leyland 262
@Gerwinb ik zou dus echt niet weten of de pomp genoeg druk levert. de diesel komt wel tot aan de verstuivers . en zou ook niet weten hoe ik dit zou moeten testen .....
leyland 262
@deeremeneer ben er achter wat het was. heb de pomp open gehad en bleek dat de klep van de uitzet regelateur niet goed funtioneerde en nu wel weer en starte daarna ook weer meteen maar heb nu het probleem dat er een boutje is afgeknapt van het dekseltje van de pomp dus kan hem nu niet meer dichtmaken.........
deeremeneer
Oh das lastig. Dat is natuurlijk een klein boutje. Voorzichtig met een linksom boortje proberen misschien.
leyland 262
@deeremeneer het probleem is dat het zegmaar een staafje met schroefdraad is die de pomp in gaat....
deeremeneer
@leyland 262 Oh die. Is die vlak afgebroken met het huis?
leyland 262
leyland 262
@deeremeneer zeverybest.free.fr/notices/Pompe%20DPA.pdf/
het is die bout achter die grote veer met daar boven op een moertje.
deeremeneer
Oh dat wordt lastiger maar dat zou je ook zo kunnen proberen. Let op dat je geen vijzel in de pomp laat komen.
leyland 262
@deeremeneer daar schiet ik niks mee op toch ? angezien er een moertje op moet en niet in ?
deeremeneer
@leyland 262 Ik bedoel dat je het afgebroken stuk eruit moet zien te krijgen en dan een nieuwe tapboutje terug kunt plaatsen waar je dan weer een moertje op kunt schroeven. Het zal alleen een beetje lastig zijn dat afgebroken stuk te verwijderen.
leyland 262
@deeremeneer daar maak ik me nog niet zo heel druk om meer om het stuk wat in de pomp zit waar de moer op komt daar moet ik een andere voor hebben maar die heb ik nog niet kunnen vinden .
deeremeneer
@leyland 262 Slooppomp zoeken.
leyland 262
@deeremeneer daar ga ik morgen maar eens naar kijken ja .

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Leyland 262 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
81
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
5