11

International 644: wie ervaring met 9V starter?

Hallo TF'ers,

Ik heb naast de Schlüter nog een Inter 644. Fijn trekkertje, alleen is het een kreng om aan de praat te krijgen...

Hij is er al een keer binnen voor geweest, ze zeiden toen dat het aan de brandstofpomp lag, maar daar geen stukken voor te krijgen zijn. Mijne pa denkt dat de pomp bij het starten wat te weinig inspuit (door inwendige slijtage misschien?) en had al gehoord dat 9V starters wel eens het probleem zou behelpen, omdat deze sneller draaien bij het starten. Natuurlijk gebruik ik de dubbele mazout bij het starten, anders is het al helemaal niets.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Zodat ik de spuitbus startpiloot achterwege kan laten...

Owja, ik zoek eigenlijk nog de bowdenkabel om de trekker stil te leggen, anex dubbele mazout te geven. Nu doe ik dat met een ijzerdraad, maar das ook maar niets. Ik heb al gezocht op Kramp, Tracpieces (Bepco) en Granit, maar kon niets vinden.

mvg,
Simon (Schlüterfan)

Deel dit topic

Reacties

Andere startmotor zo een snel loper start vele malen beter heb ik ook gedaan en was wel een succes moet ik zeggen 😄
@Schluterfan Jouw probleem heb ik precies ook, alleen volgens mij nog niet zo erg als jou. Ik heb wel nog mooi de originele kabel erop zitten met een klik voor de koudstarthoeveelheid. Als je er een zoekt, zou je eens bij Jo Smeets van Smeets Service (smeetsservice.com/smeets/index.php/…)kunnen vragen, die hebben er zeker wel een.
Ik weet niet of kleppen stellen helpt?
Ik heb van de week toevallig nog met de dealer over een 9v startmotor gehad, hun doen ze er niet meer opzetten, de meeste gingen maar een jaar mee. Hun zetten er tegenwoordig altijd een 12v snelloper erop.
Voor die kabel zal ik gewoon bij een Case dealer informeren, ik kan me niet voorstellen dat die niet meer te krijgen zijn.
Snelstart motor erop. en meer diesel geven doe je waar de uittrekhendel zit bij de brandstofpomp verder naar voren te laten gaan. dus het stelschoefje terug draaien
Ik moet bij de inter 644 de stop knop half uit trekken, krijgt iem meer diesel!
Stopkabel staat in de granitcatalogus, best.nr.38002204. Staat zonder knop afgebeeld. docs.google.com/file/d/… en dan blz 149.
9v startmoter hebben we al jaren terug op onze fendt 103 gezet starten lopen ook bij - 10 echt een aanrader
Simon, Een 9volt anker of een snelstarter,deze hebben een hogere startsnelheid, maar als de motor versleten is houdt het ook met een snelstarter een keer op,het is geen tovermiddel.
En als de pomp versleten is, dan kun je dat met een snelstarter niet repareren.
groet Joop.
Dank voor de info gasten!
9V anker ben ik niet kapot van, startsnelheid van een reductiestarter is hoger en hij houdt de snelheid beter vast. Ook 6 cilinders (9 en 1056) starten er prima op.
Slecht starten ligt misschien aan te lage compressie. Heb bij mijn 745xl deze winter nieuwe koppakking, culas laten vlakken nieuwe injecteurs... Hij start dadelijk, zelfs bij -10°C. Wel kijken of je een Bosch starter hebt of Iskra want in die laatste kan je geen 9V anker plaatsen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
11