Ik ben sinds kort in het bezit van een Hanomag R228.
Hij moet nog wel opgeknapt worden maar de motot is geheel gereviseerd.
Nu lekt hij alleen een beetje olie uit de uitlaat.
Zijn er onder jullie mensen die weten of enig idee hebben wat dat kan zijn.
De trekker loopt perfect, start goed, alleen lekt hij uit de uitlaat.
graag zou ik willen weten wat hier aan te doen.
M.v.g
Chris
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Hanomag R228 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hij lekt nu vieze zwarte olie, ja misschien moet ik hem wel eens eerst een keer goed heet laten worden.
Trouwens wat is een roots blower?
Heb je gewoon een pan-zitting of heb je een bank op de R12?
Maaar als de v-snaar breekt dan staakt de motor, dus kan niet zonder de roots blower draaien.
Ik heb een R12 met een bank en z.g.n. vierkante neus van 1955. Ik heb nog een foto toegevoegd van de R12 met een Aros traiermaaier.
Het is wel niet origineel maar het staat wel mooi.
Uitlaat brandtje gehad?
Toen de ploeg erachter en heb ik hem eens flink laten werken.
Kon na enige tijd vernemen dat het roken stukken minder werd.
dat heb ik ongeveer een uurtje gedaan.
Toen de weg opgegaan en een flink stuk gereden.
Heb hem daarna binnen gezet en geen olie meer gevonden.
Nu is alleen het gedeelte van het voet/handgas verdwenen.
Het voetgaspedaaltje zit er wel op maar is niet aangesloten.
Nu heb ik wel gezocht op internet of ik een foto o.i.d kan vinden hoe het hoort te zijn zodat ik het namaken maar dat valt nog tegen.
is er iemand die ook een r228 of het type wat hetzelfde is die een foto voor mij heeft zodat ik het na kan maken.
Wij hebben deze Hanomag R228 maar èèn jaar gehad en is ingeruild voor een Hanomag R35 die we nu nog in bezit hebben.
mits het in de hand te houden is,het moet niet zo zijn dat er een emmer onder moet.
een 228 is eigenlijk niet echt geschikt om rondjes mee te rijden.
een 228 is op zijn best als de de motor moet werken.
hier gebruik ik de 228 ook voor de sier en gebruit na een voledige restauratie ook nog olie.
het komt hier wel eens voor dat ik er wat mee ga werken en zie dan het olie verbruik minder worden.
vrg wilco
Tijdens het lopen komt er niets geen olie.
Maar als ik hem dan afzet dan komt er olie uit de uitlaat.
Er zit gewoon 15w40 olie in, is het misschien ook beter om andere olie te gebruiken.
Het kan toch niet zo zijn dat hij altijd maar blijft lekken.
(klik om te vergroten)