Verschillen Renault 106-54 TX---->TL

Wat zijn de verschillen tussen de uitvoeringen TL--->TX van de Renault 106-54

Deel dit topic

Reacties

IH-Jansen
Alleen de cabine
Danny-Renault
Wat aan de cabine, interieur, bediening??
boegie
Is nieuwer toch?, dacht dat de TX de -14 serie was ,en de TL de -54 serie
IH-Jansen
Heb je een 106 gezien dan met tl en tx stikkers??? 😃
boegie
@IH-Jansen, dat heb ik in zijn andere topic gezegt. 😃
IH-Jansen
@boegie
ik zie het 😛
maar bij mij op`t werk staat er een met tl en tx stikkers vandaar 😉
boegie
@IH-Jansen aan de ene kant TL en aan de andere kant TX of verschillen de cabine en motorkap stikkers?
IH-Jansen
ford5000
@boegie De 106-14 was er toch niet als TX?
Hij heette toen 106-14 SP met 96 PK sterke 6 cilinder MWM 227 motor. Sloom en lang niet zo taai en fel als een MWM 226 zoals die in de 113-14 en 133-14 TX'en lag.
Danny-Renault
Haha ik zie het nu pas ja op die foto. die hebben ze helemaal klaar gemaakt en gespoten toch? die zal nog wel een beetje geld moeten opbrengen denk ik zo. maar hij ziet er keurig uit, zit een hoop werk in denk ik.
IH-Jansen
@Danny-Renault
klopt is klaargemaakt en gespoten :
Tom VB
Ik denk dat er een nieuwe sticker op de cab is gekomen, vandaar TX.
hilbertvdberg
@ford5000 en niet te vergeten de 120-14, en bijna alle grote renault's, en de fendt 6xx serie
IH-Jansen
@Tom VB
alle stikkers zijn nieuw bie die link van mij 😉
stefan-renault
Zou mooi zijn, als er zo een in de buurt kwam lopen danny
Danny-Renault
@stefan-renault

mooi zes-cilindertje!! lijkt me wel wat.
stefan-renault
Ja zekers, wanneer moet je balen persen dan?
ford5000
@hilbertvdberg De 120-14 ken ik wel als type maar heb er nooit mee gewerkt. Wel met de 106-14, 113-14, 133-14, en de Fendt 600 serie.
Die 226 motoren zijn echt onwijs goeie motoren. Wellicht één van de beste motoren ooit gebouwd.
Velen draaien zonder probleem meer als 15.000 uur zonder noemenswaardige reparaties. Laat staan revisie.
fiatfan
106-54 TX bestaat niet. wel 106-54 TL
Fiat1000
De TL is een goedkopere uitvoering volgens mij. De 106-54 heb je ook niet met tractonic versnellingsbak.
hilbertvdberg
@ford5000 ja, wij hebben een 120-14, echt een super goed ding en altijd goed starten 😄
The Fox
Voor zo ver ik weet bestaat een 106-54 TX niet.De 106-14 was een SP en het instapmodel van de 6 cilinders met maar 1 deur. Een 106-54 TS was iets goedkoper uitvoering dan de 106-54 TL.
Omdat de 106-54 altijd goedkoper was dan bv een 110-54TX is deze nooit verschenen als TX of TZ uitvoering. De TL was wel leverbaar met elektronische hef.De aftakas kon hydrostastisch ingeschakeld worden.De TL had wel 2 cabine deuren.
ford5000
@hilbertvdberg En ook lekker door willen trekken denk ik?
Die 133-14 TX was één van de taaiste trekkers die ik ken.
Bleef doorgaan dat ding. Lekker geluidje zat er ook in. Niks mooier dan de zomerdag met de deuren open hard werken met dat ding.
ford5000
@The Fox De SP die ik in het verleden reed had gewoon 2 deuren hoor, en er was geen wezenlijk verschil met de TX cabines van de grotere modellen. 😉
The Fox
@ford5000 Is best mogelijk,maar in ons land was dit niet altijd zo.
hilbertvdberg
@ford5000 ja stug door doen dat ding, is ook een ideale trekker voor de dumper, mooi laag in toeren trekken, alleen bij de trekkertrek hier in de buurt is er niet echt een geschikte klasse voor.
ford5000
@hilbertvdberg Dumperen heb ik met de 133-14 ook veel gedaan.
Wedstrijdjes houden met mijn collega die op een Fendt 612(135PK) reed, en kijken wie het verst komen kon.
Dat was ik dan omdat de TX beter door bleef gaan en niet het probleem had dat hij door de vloeistofkoppeling ging zoals de Fendt dat wel deed.
De trekker draaide wel onwijs veel toeren(+/- 2700) op het handgas, dus dat ging dan vol open en dan de blubber in en kijken hoever ie kwam voordat je op moest kiepen.
Ik kwam bijna altijd 20 tot 30 meter verder als de Fendt, en dat leverde dan weer een gehaktbal op kosten van mijn collega op. 😃
ford5000
@The Fox Kan best hoor. Komt wel vaker voor dat er van land tot land de nodige verschillen in uitvoeringen zitten.
Zoveel SP's heb ik ook niet gezien in mijn leven, maar die die ik ken hadden allemaal wel 2 deuren. Of ze in Nederland ook met maar één deur geleverd zijn durf ik dus niet te zeggen.
fiatfan
De SP uitvoeringen zijn er met een Perkins motor. eigenlijk gebouwd voor de warme landen waar de onderdelenvoorziening van perkins beter was dan MWM. In nederland zelden verkocht
The Fox
@fiatfan Maar nooit in de 6 cilinders
The Fox
@ford5000 De 106-54 TL en TS waren voorzien van een MWM 226-B6.
ford5000
@The Fox Een hele verbetering dus tov de SP.
The Fox
De 106-14SP heeft 12 versnellingen,de 106-54 heeft er 16.
De voorwielaandrijving van de 106-54 kan via een drukknop ingeschakeld worden. De 106-14SP zag het levens licht op 17-10-1983 met in totaal 1178 exemplaren. De 106-14SP bleef in productie tot 13-3-1987.Vanaf 13-12-1991 tot 11-2-2000 zijn er 1651 exemplaren van het type 106-54TL gebouwd.Van 11-1-1995 tot 30-12-1999 zijn er 1003 exemplaren van het type 106-54TS verschenen.
The Fox
@ford5000 Terug mee met de tijd
Danny-Renault
@stefan-renault

vanavond (vrijdagavond) en morgen (zaterdag)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
564