Verschillen Renault 106-54 TX---->TL
Wat zijn de verschillen tussen de uitvoeringen TL--->TX van de Renault 106-54
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ik zie het
maar bij mij op`t werk staat er een met tl en tx stikkers vandaar
traktorpool.nl/nl/details/…
Hij heette toen 106-14 SP met 96 PK sterke 6 cilinder MWM 227 motor. Sloom en lang niet zo taai en fel als een MWM 226 zoals die in de 113-14 en 133-14 TX'en lag.
klopt is klaargemaakt en gespoten :
alle stikkers zijn nieuw bie die link van mij
mooi zes-cilindertje!! lijkt me wel wat.
Die 226 motoren zijn echt onwijs goeie motoren. Wellicht één van de beste motoren ooit gebouwd.
Velen draaien zonder probleem meer als 15.000 uur zonder noemenswaardige reparaties. Laat staan revisie.
Omdat de 106-54 altijd goedkoper was dan bv een 110-54TX is deze nooit verschenen als TX of TZ uitvoering. De TL was wel leverbaar met elektronische hef.De aftakas kon hydrostastisch ingeschakeld worden.De TL had wel 2 cabine deuren.
Die 133-14 TX was één van de taaiste trekkers die ik ken.
Bleef doorgaan dat ding. Lekker geluidje zat er ook in. Niks mooier dan de zomerdag met de deuren open hard werken met dat ding.
Wedstrijdjes houden met mijn collega die op een Fendt 612(135PK) reed, en kijken wie het verst komen kon.
Dat was ik dan omdat de TX beter door bleef gaan en niet het probleem had dat hij door de vloeistofkoppeling ging zoals de Fendt dat wel deed.
De trekker draaide wel onwijs veel toeren(+/- 2700) op het handgas, dus dat ging dan vol open en dan de blubber in en kijken hoever ie kwam voordat je op moest kiepen.
Ik kwam bijna altijd 20 tot 30 meter verder als de Fendt, en dat leverde dan weer een gehaktbal op kosten van mijn collega op.
Zoveel SP's heb ik ook niet gezien in mijn leven, maar die die ik ken hadden allemaal wel 2 deuren. Of ze in Nederland ook met maar één deur geleverd zijn durf ik dus niet te zeggen.
De voorwielaandrijving van de 106-54 kan via een drukknop ingeschakeld worden. De 106-14SP zag het levens licht op 17-10-1983 met in totaal 1178 exemplaren. De 106-14SP bleef in productie tot 13-3-1987.Vanaf 13-12-1991 tot 11-2-2000 zijn er 1651 exemplaren van het type 106-54TL gebouwd.Van 11-1-1995 tot 30-12-1999 zijn er 1003 exemplaren van het type 106-54TS verschenen.
vanavond (vrijdagavond) en morgen (zaterdag)