Ik ben van plan om een ford 7840 te kopen met fronthef en pto en heb nu een mooie gezien bij timmerman in ommen met 7850 uur uit 1992. hier wil ik eind van de week gaan kijken. wat zijn volgens jullie de punten waar je op moet opletten bij de aankoop van zo'n trekker en dan bedoel ik ook zo'n ford.
zijn er bepaalde kwaaltjes in die serie? of belangrijke dingen wat je in de gaten moet houden bij de aankoop. en wat slijtage gevoelig is en wat je dan moet controleren?
mag ook in het algemeen over trekkers maar het lieft over die serie.
ik hoor het graag
gr jornwijthmen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
-kijk of de oliepomp een beetje lekdicht is, deze willen nog wel eens flink lekken.
- kijk of de trekker niet zwarte olie tussendoor lekt, want de carterpakking kan lek gaan als de verkeerde pakking is gebruikt.
-voel hoe de trekker schakeld en of alle versnelling het werken, ook de eventuele kruipbak.
Kijk ook of je mooi gedoseerd kan wegrijden met de koppelingspedaal.
En verder moet je gewoon kijken of alles werkt en er geen foutcodes aanwezig zijn, dus aftakas/hef/verlichting.
succes met de eventuele aankoop.
wat ik al meerdere keren heb gezien op foto's en verhalen van o.a. tf is dat de lak loslaat, dit dan vooral op de motorkap dit zou dan niet het sterkste punt ervan zijn, ik weet niet of de tractor waar je voor aan het kijken bent overgespoten is, want dan zou het niet zo'n probleem moeten zijn als de restaurateur dat netjes heeft gedaan.
Verder gezien de uren zou het niet zo'n groot probleem moeten zijn. (Als de traktor niet al klokje rond is geweest) wat vaak te zien is aan overmatige slijtage van het koppeling/remgaspedaal
zie reacties.
timmermanoccasions.didatashop.nl/Database/…/Occasion/Foto.aspx?fn1=4242746-00001a.jpg&fn2=4242746-00001b.jpg&fn3=4242746-00001c.jpg&foto=2
aha ziet er idd nog netjes zie er niet zomaar problemen in, lijkt een akkerbouwtractor te zijn geweest(cultuurwielen), en die worden meestal wel netjes behandeld.
timmermanoccasions.didatashop.nl/Database/…/Occasion/Foto.aspx?fn1=4212831-00001.jpg&fn2=&fn3=&foto=1 deze is het toch? dan lijkt mij dat van wel, is waarschijnlijk gebruikt voor tussen de aardappelen, dit lijken me duidelijk cultuurwielen, wat dan wel betekend dat je er 4 nieuwe velgen+4 nieuwe banden bij moet kopen en dat is niet goedkoop.
De trekker is toch niet met fronthef?
ahzo, je bedoelde de andere Ford 7840, deze stond tussen New Holland. Dacht dat je diegene bedoelde die tussen Ford stond.
ooh kijk dat verklaard een hoop
ik dacht idd ook dat het om die ford ging, die is echter ook erg netjes!, maar de (new-holland) 7840 staat idd niet op cultuurwielen.
Jullie hebben thuis toch al een Ford uit de40 serie in SLE uitvoering?
Hierdoor weet je alvast waar je in elk geval op gaat letten, plus alles wat er door de TF-ers voor mij gezegd is.
Hij ziet er niet verkeerd uit, ik zie ook geen zwarte vlekken in de lak (bij de eersten in de 40 serie liet de blauweverf op motorkap en spatborden makkelijk los, en zag je de zwarte verf die eronder zat).
Succes ermee!
maar je hebt denk ik de verkeerde foto gezien want het is de new holland 7840 uit 1992 en deze heeft de spiegels op de ramen zitten
Ik heb het ontdekt, en mijn stukje aangepast
Er is trouwens ook kans dat je hier het schakelen en of de bediening van de hydrauliek niet via bowdenkabels, maar via een stangestelsel hebt lopen.
Ook heeft deze geen NH maar een Carraro vooras.
Of dit in praktijk problemen geeft zou ik niet weten (lijkt me niet), misschien dat @nhmonteur daar meer over weet.
Dat is toch "normaal" volgens mij heeft dat te maken dat het in een keer best een grote stap is. Is bij onze TS en 6640 ook zo volgens mij.
Dan lijkt er inderdaad wat mis. Maar het schokje van de 6 naar 7 is normaal volgens mij. Maar misschien weet @jammermaarhelaas of @nhmonteur hier meer van?
het schokken tussen 6 en 7 komt omdat er op dat moment 4 koppelingen tegelijk bediend moeten worden, 2 koppelingen gaat de druk af en 2 koppelingen komt er druk op. omdat dit een grote stap is, is dit soms voelbaar als een grotere schok dan normaal.
Vaak is dit met goed calibreren en tijdinstellingen van de pakketen heel goed weg te halen.
Ooh okey, is het ook slecht voor de tandwielen oid dan? onze TS heeft het namelijk ook aardig. Doe meestal gewoon even met de koppeling erbij als hij zwaar moet trekken.
Wat bedoel je nou? snap er niet zoveel van
kruisjes van de cardanas van de 4wd. zijn vaak ruim dan blijft de 4wd een tijdje hangen na t remmen en schiet er bij t optrekken met een klap uit.
heeft idd een cararo vooras na 13000 uur hebben wij en nog nooit problemen mee gehad.
als de achterbrug niet teveel lekt zijn heb je er een fantastische trekker aan.
2 groepen 1 tot 4 en 5 tot 8
das niet best dan. klopt je voorloop dan wel? ik had t met de 7840 ook, toen nieuwe achterbanden eronder en nu is t veel minder
das een schakelbak met een hi-lo 1 poweshift dus?
dit is hoe t er bij een SLE ( luxe uitvoering) uitziet. hebben jullie wss een SL uitvoering
dan hebben jullie een goeiekope
Hier kunt je het zien :
Van de 1 tot 4 kan met het knopje, Dan moet je even met de koppeling erbij dan kan van de 5 tot en met de 8 weer met het knopje. Hij heeft dus vooruit 8 versnellingen achteruit net zo. Deze foto is alleen van een TS, maar dat maakt geen verschil.
ja soms ist wel irritant. mja k heb dr een herderarm aanzitten dus zit heel weinig langs de weg....
@koetie valt wel mee toch
Vind TS toch net wat beter
wat maakt dat nou uit, wij hebben allemaal 200 serie fendt smalspoortjes. heb k ook wel eens voor de dieplader met de rups erop gehad geen enkel probleem. remslang eran en de kar remt goed
doe mij maar een 40 serie hoor. technisch t zelfde, maar veel mooier. en naar maar idee minder rammelig
Juist niet, Vind ts meer solide. In de cabine istie beter afgewerkt. De hoge bijzit sterk genoeg. Joystick ipv kruishendel. Aftakashendel die tenminste blijft zitten
mot je die remmerijk ff voormekaar maken
Want je kun de 4wd rem er wel af halen maar het is toch een stukje veiligheid. vooral als je geen remmen in de vooras hebt zitten.
in princiepe kan het geen kwaad voor je tandwielen, alleen als de schok dermate erg word dan is het toch verstandig om hem eens door de dealer te laten calibreren.
Want het opvangen van de schok met je koppelingspedaal is eigenlijk erger omdat je dan meer slip toelaat op de koppelingspakketen.
zeg ik werd geroepen?
Heb jij toch ervaring mee?
neuj.
Dan heeft arjan lopen lullen
vertel het varhaal is dan?
Je zat met je vander in de trekker, toen waren de remmen ook ontkoppelt, en met remmen toen tegen een boom geknalt ofzo!
no
oowhww..
ja, oowhww..