Hallo
ik heb een probleem met de hydroliek systeem van mijn 2130
als ik hem start maakt de pomp een tikkend geluid
er zitten nieuwe plunjers in
hij pomp wel goed is dit lucht
ook is het olie tankje zo leeg die boven de pomp zit
en dat lig ook niet aan de filters in de bak de grote is een nieuwe en het zeefje is schoon
en er zit ook nieuwe olie in
hij doet het een heel klein beetje maar lang niet genoeg wat kan dit zijn
ik hoop niet de pomp in de bak
ik ben einde raad
ik hoop dat er hier iemand deze verschijnsellen herkent
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 2130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
wanneer hij leeg gaat als ik iets inwerking zet bijvoorbeeld sturen
is dit de pomp in de bak of lucht??
strijenseweg
ik wil alles eerst uitsluiten en dan er over na te gaan denken om hem te splitsen
maar dat getik in de hooftpomp
kan dat wel lucht zijn doordat de vulpomp niet goed is
maar ben er bang voor dat hij doormidden moet omdat je waarschijnlijk de hi/lo lek hebt of een van je pijpen. wat je wel kunt controleren voor die tijd is of je hefdeksel lek is
maar denk niet dat dit zal helpen. lees het topic maar eens goed door wat hier boven wordt aangegeven.
Er zitten 3 leidingen op de pomp
Een voor aanvoer uit het tankje
En een waar druk op staat waar is die ander
Voor met die bocht die ook je bak in gaat
Ik denk toch dat de bak in tweeen moet. Het is dan uit te zoeken waar de grootste lek zit. Er zijn meerdere mogelijkheden. Zelf zou ik dan alle afdichtingen vernieuwen. Dan ben je daar vanaf.
Ik heb wel veel uit elkaar gehad maar nog nooit zo iets
Moet ik nog ergens rekening mee houden met uit elkaar
Of wat kan ik nog meer testen om zeker te weten dat dat het is
Maar wat dat getik in,de hoofdpijn is weet ik nog niet
Kan dit lucht zijn
Ik heb wel veel uit elkaar gehad maar nog nooit zo iets
Moet ik nog ergens rekening mee houden met uit elkaar
Of wat kan ik nog meer testen om zeker te weten dat dat het is
Maar wat dat getik in,de hoofdpijn is weet ik nog niet
Kan dit lucht zijn
wat is daar het nut van? je weet toch dat je tankje niet wordt aangevult dus je hebt waarschijnlijk een te grote lek in je achterbrug en een zeer grote kans dat 1 van je pijpjes lek is of de hi/lo
dat is gewoon een probleem van de 20/30 serie. je kunt het met perslucht proberen. opzich geen moeilijke klus je moet alleen op passen met 2 pijpjes die boven op je transmissiepomp zitten, omdat die er in kunnen vallen.
mischien verstandig om gewoon naar de (jd) dealer te gaan en
even laten nameten.
inderdaad
en je hoeft de cabine er niet af te hebben dan trek je zo de bak er onderweg.
Zo als in de bak kijken of of het daar borrelt
Of mistig en de doorzichtige slang is een goede
En anders gaat de cabine er weer af
Bedankt voor de zovere info
Lennart wil van begin af aan beginnen met zoeken waar zijn probleem ligt. Dan ligt het voor mij voor de hand om eerst te kijken of er ook echt olie bij de hoofdpomp terecht komt. Op deze manier is dat makkelijk, snel en goedkoop te controleren zonder bezoekjes aan de dealer of montage van drukmeters die niet iedereen in z'n werkplaats heeft liggen. Voor mij is een paar slangeklemmetjes aandraaien zo'n bult gemartel niet. Komt er geen olie, of soms een scheutje, dan weet je dat je dieper in de bak moet zoeken. Komt er wel olie, tsja, dan zou je het spulletje na moeten laten meten.
Lennart, succes ermee
neem nou maar van ons aan dat het 100% in de bak zit .. heb het al bij meerder trekkers bij de kop gehad
Als het zeefje in de hoofdpomp voel troep zit doet de pomp ook niet veel meer, maar er komt wel olie in het tankje! Mijn JD's heb ik de laatste 5 jaar ook al twee keer doormidden gehad om de leidingen in de bak te vervangen
en er komt geen of te weinig olie in het tankje ! lees maar eens goed ..
de paketten van mijn 3050 heb ik er allemaal uit gehad en de 3040 is ook uit elkaar geweest omdat er een scheur zat in de aanzuigbuis van de vul pomp
Dat zuigfilter in de bak moet er toch links uit? Of heb ik dat nu verkeerd, ik begin nu wel te twijfelen.
zal morgen een fototje maken . ..
Bij dit onderwerp van Lennart willen we toch juist opzoeken waar het probleem zit?
Bij mij waren in de hoofdpomp de naaldlagers aan diggels gelopen, daar doet het hoofdfilter niet veel mee
jij snapt volgens mij het systeem niet als ik je reacties zo lees. zijn probleem is anders.
Probleem is dat de hoofdpomp niet genoeg olie krijgt van achter. Dat is een probleem van deze type's dus we hoeven niet van voor af aan te beginnen met zoeken omdat de oorzaak al een heel eind bekend is.
nou achterin de bak zit de transmissiepomp die de hi/lo stuurt en smeert die het aftakas pakket op druk houd. en remt als het nodig is ook smeert hij de versnellingsbak zelf.
alles wat hij over heeft stuurt hij naar voren naar het vooraad tankje wat boven de hydroliekpomp zit.
zo gauw 1 van deze dingen te veel olie vraagt dus als hij het ergens makkelijk kwijt kan worden door lekage dan kan hij vooral bij lage toerentallen het vooraad tankje voorop de pomp niet vullen omdat hij te weinig liters heeft.
Kijk, jullie in nederland rijden zo even naar de dealer als jullie een probleem hebben. De dichtstbijzijnde JD-dealer hier zit 35 km verderop en die heeft, geven ze eerlijk toe, totaal geen verstand van oudere types. Dan moet je zelf wel eens wat bedenken om een diagnose te stellen. Blijkbaar zijn zelf bedachte methodes hier niet graag gezien.
Begrijpelijk verhaal.
Er zijn er hier die in hun enthousiasme om te laten zien hoe goed ze het weten soms wat betweterig worden. Mss ik ook wel...
nou op zich is dat slangetje niet verkeerd alleen het probleem is al vast gestelt. En dat is wat je bereikt met een doorzichtich slangetje er tussen. maar alles wat je losdraaid kan na die tijd ook lekken.
En ik rij elke dag naar de jd dealer maar dan mag ik zelf de problemen oplossen wat anderen hebben. wel als monteur in opleiding, dus voor mij is er ook nog genoeg te leren.
En die zelf bedachte methodes zijn goed gevonden maar in dit geval al overbodig. en het is jammer dat de topic starter eerst een halfe dag moet sleutelen en nog niks verder komt.
en dat is niet perse op jou bedoelt.
Maar je ziet het zoveel dat ze reageren terwijl ze er geen barst van snappen/begrijpen en dus met verkeerde antwoorden komen. Dit is niet voor jou bedoelt maar meer voor de andere tfers.
ja idd maar er wordt zo veel gereageerd met diverse topic's terwijl ze er niks van snappen dan denk ik reageer dan niet.
Zoals al eerder gezegd, bij Lennart komt er geen voldoende olie naar voren toe. Dat is geen probleem van de hoofdpomp, maar een probleem achter in de bak. Of dit nou van een verstopt filter is, een kapotte hilo, leiding, aftakas, hefinrichting of wat anders, kan niemand van een afstand beoordelen, ook ik niet. Daar heeft ook het filtertje in de pomp geen invloed op.
Volgens mij is het hier de bedoeling om iemand te helpen met een probleem en niet gaan lopen zeuren over wat een ander misschien verkeerd beoordeeld.
zowiezo