Ik heb vandaag de druk gemeten op het schakeldeksel
10 bar precies achter de 2 lijdingen die de bak ingaan
zit een grote moer volgens mij is dit een fentiel
heeft deze daar ook mee te maken
want daar heeft de vorige eigenaar aan ztiten kloten zij die iets met 2 ringen ertussen????
en even de lijding los getrokken bij de olie koeler
kwam bijna niks uit
mijn vraag is dan ook zitten er rond de bak nag meer
fentilen
die van boven het filter met die draad er aan heb ik na gekeken
dat wil ik graag nog even weten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 2130 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Boven het filter waar die draad aan zit, Daar achter zit nog een soort regelschuif. Die wil door vuil oid. ook wel eens vast gaan zitten.
Heb je een onderdelenboek oid ervan? Je kunt op www.jdparts.com dit inzien.
Er kwam een lang ding uit met een veer
En een schuif
Die drukschakelaar is van de oliedruk van de bak. Als je het contact aanzet, brand er een lampje op het dashbord.
heb je ook geschakelt met de hi/lo en de aftakas tijdens het druk meten ?
De olie moet er uit en weer in
Als het gebeurd is horen jullie het gelijk
En er kwam,meer olie en als ik de hilo of aftakas
Aan zet regeld die goed teug naar 10 bar
Leeg en de pomp blijf tikken
Maar toen ik de motor starten terwijl de hooftpomp afgekoppeld
Was en een,meter op de slang uit het olie tankje koelde
Gaf die wel druk alleen de meter liep heel langzaam op bij 2
Bar zette ik hem uit en liep de meter heel langzaam terug
Maar er kwam wel veel meer olie in het tankje nu dat ik de ringe
Heb weggehaald maar de hooftpomp is van een 6 cilinder
Dit is toch niet erg
dit is een grotere pomp met meer liters die zodoende ook meer liters vraagt.
Ik vraag me af of je die ongestraft mag wisselen.
Overigens is die lange veer met schuif in je schakeldeksel je overdruk ventiel die zorgt voor de systeemdruk/schakeldruk. Vaak wordt de veer wat lam en daardoor zakt je druk. Dan kun je als tussenoplossing wat ringetjes erachter gooien om zo de veerkracht te behouden. En dus ook je systeemdruk van ca. 10 bar.
en ze zagen er precies he zelfde uit de plunjers ook