Weet iemand hier of er veel 'Amerikaanse' John Deere 4030/4040 series in Duitsland zijn gemaakt? Dit omdat er in de buurt een John Deere 4230 rijdt waar 'Made in Mannheim' opstaat. Ik heb nooit geweten dat er dus John Deere 4030/4040 ook in Duitsland zijn gemaakt. En zijn er ook nog andere 'Amerikaanse' Deere's in Duitsland gemaakt?
Alvast Bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Volgens mij is de hele 30 serie in Amerika gebouwd.
Bij de amerikanen bedoel je? Die hebben de pomp rechts; als je op de stoel van de trekker zit.
Precies.
Mijn vader heeft nog een oude foto van een hele rij 4*30 trekkers bij de fabriek in Mannheim. Misschien kan ik em hier nog eens op de site zetten
Ik weet het echt niet. In 'the big book of John Deere' staat wel dat de 4030 in de USA werd uitgerust met een 329 ci motor, en in Europa met de 404ci motor (6.6l) van de 4020.
Van de 40serie wordt wel melding gemaakt van duitse assemblages, maar van de 30 niet.
Bij de 4030 zat er bij mijn weten een 5,4 voor en de rest van de 30 serie een 6,6.
En aanpassingen naar 'Duitse' maatstaven. Denk aan verlichting, afschermingen van de achteras.
Ik zal zo een foto plaatsen van het type plaatje van die 4230.
Nee, niet gemaakt, maar geassembleerd Alle componenten kwamen uit Waterloo, Iowa, buiten de voorassen van de voorassen om
Opgebouwd in Mannheim uit Waterloo onderdelen, staat in het boek De 'Amerikanen' werden in Mannheim wel aangepast voor Europa. Anderzijds werden de Mannheimers voor de Amerikaanse markt wel direct in Mannheim voor Amerika aangepast.
De foto van het Type plaatje
Helaas...
Is die trekker dan? In de USA hebben ze bijv. geen koplampen.
Klik maar es even op deze link, en zet de FINSE tekst maar es in google translate.
konedata.net/Traktorit/jd4230.htm/
Het antwoord:
Modellen 4230 en 4430 gemaakt in Duitsland van 1976-77.
Nu weet jij ook wel, dat Google vertalen niet opperbest vertaalt. 'Das grosse Buch' vertelt er niets over...
'Das grosse Buch' vertelt er niets over... ??
'Das grosse Buch' (The big book of John Deere tractors) zegt verder niets over assemblage van 4*30-series in Mannheim.
De 4040S, 4240S en 4350 werden in onderdelen vanaf de vs naar Mannheim verscheept, waar ze vervolgens geassembleerd werden. Bij de 4230 was een creeper bak een optie, waarschijnlijk dat dit verhaal dan ook van toepassing was op de 4230, maar dan alleen de modellen met creeper.
deze is dat volgens mij....
Voor mij de mooiste trekker die hier in Nederland rond rijdt
Deze doet het nog tenminste, van die andere 4 zijn er twee uit de running
Deze 4440 is ook de enige hier in Nederland die in Amerikaanse uitvoering is en met Powershift, dus uniek!
De 4230 heeft iets met de transmissie input, midden op de kruising met een 18 ton uien op de kipper wou hij opeens geen kant meer op. Waarschijnlijk het hart uit de koppelingsplaat ofzo. En de 4630 heeft de aftakas koppeling eruit gefikt met de grootpakpers erachter. 200 aan de stomp was blijkbaar toch iets te veel van het goede
morgen maar eens eentje los trekken denk ik, kijken wat er aan is.
Normaal zijn dit onverwoestbare versnellings bakken.
Maar dat is toch al een hele poos terug dat de aftakaskoppeling eruit gebrand is? Maar toch een mooi setje trekkers zo
Als de olie druk weg is, kun je dan nog schakelen met een quadrange?
die 4630 staat al meer als een jaar stil idd. de ene 4430 is een quadrange 4wd, en de andere een 2wd ps
Klem beugel bovenop de transmissie oliepomp kan wel gebroken zijn dan schiet de persleiding omhoog en pomp hij zo alle olie boven de pomp weer de bak in.
vandaag weer niks van terecht gekomen natuurlijk, misschien morgen, ik wil beginnen bij de 4230