Duitse John Deere 30/40 series

Weet iemand hier of er veel 'Amerikaanse' John Deere 4030/4040 series in Duitsland zijn gemaakt? Dit omdat er in de buurt een John Deere 4230 rijdt waar 'Made in Mannheim' opstaat. Ik heb nooit geweten dat er dus John Deere 4030/4040 ook in Duitsland zijn gemaakt. En zijn er ook nog andere 'Amerikaanse' Deere's in Duitsland gemaakt?

Alvast Bedankt.

Deel dit topic

Reacties

jd4050
De 4350 is volgens mij in dld geassembleerd(weet het niet zeker) en de onderdelen kwamen uit de vs.
CHALLENGERfan
@jd4050 Ja, dat klopt. Maar die zijn ook allemaal in Duitsland gemaakt. Net als de 4040S serie. Dus dit is weer wat anders.
ramrod
Kenmerk is de duitse motor in deze modellen, wat het makkelijkst te zien is aan de typische uitlaatspruitstukken. Maar ik weet niet of dat bij alle amerikaanse duitsers zo is
JD3010
De 4030 is in de USA gemaakt en niet in europa verkocht. De 4040 werd in duitsland met de franse 6-cilinder met turbo gebouwd. In de USA zat daar de amerikaanse motor in.

Volgens mij is de hele 30 serie in Amerika gebouwd.
DESLAGERURRE
@ramrod en de brandstof pomp zit aan de rechter kant toch ...?/?
ramrod
@DESLAGERURRE
Bij de amerikanen bedoel je? Die hebben de pomp rechts; als je op de stoel van de trekker zit.
DESLAGERURRE
@ramrod ja dat bedoel ik 😉 en de duitsers meestal een roterende pomp links
ramrod
@DESLAGERURRE
Precies.

Mijn vader heeft nog een oude foto van een hele rij 4*30 trekkers bij de fabriek in Mannheim. Misschien kan ik em hier nog eens op de site zetten
JD3010
@ramrod Ja even scannnen.
CHALLENGERfan
@ramrod Zover je weet ook 4030's die in Mannheim gemaakt zijn?
ramrod
@CHALLENGERfan
Ik weet het echt niet. In 'the big book of John Deere' staat wel dat de 4030 in de USA werd uitgerust met een 329 ci motor, en in Europa met de 404ci motor (6.6l) van de 4020.
Van de 40serie wordt wel melding gemaakt van duitse assemblages, maar van de 30 niet.
Gerwinb
De 4040 zat wel een europeese 5,9 voor., en bij de amerikaase 4040 zat er een 6,6 voor. en de rest van de 40 serie zit er een 7,6 voor.
Bij de 4030 zat er bij mijn weten een 5,4 voor en de rest van de 30 serie een 6,6.
mikejd
De duitse series zijn toch vooral gebouwd om in europa te gebruiken? want je hebt de 4440 met een amerikaanse en een duitse motor liggen alle bij een 7,6 liter blok in dacht ik
Tom VB
Zover ik weet waren er idd een aantal types die als aanvulling op de duitse lijn in Mannheim werden geassembleerd. O.a de 4040S, 4240S. Deze hadden dan ook een ZF vooras. Van eerdere of latere series weet ik het niet.
SJB533
@mikejd @Tom VB
En aanpassingen naar 'Duitse' maatstaven. Denk aan verlichting, afschermingen van de achteras.
CHALLENGERfan
De 4040S en 4240S en de 4350 zijn echt volledig in Duitsland gemaakt. En ook echt met het Duitse Dashboard en interieur.
Ik zal zo een foto plaatsen van het type plaatje van die 4230.
CHALLENGERfan
@JD3010 Bedoel je met de 4040 in Duitsland gemaakt en met Franse motor de 4040S serie? Of ook echt de 4440 enz.?
SJB533
@CHALLENGERfan
Nee, niet gemaakt, maar geassembleerd 😉 Alle componenten kwamen uit Waterloo, Iowa, buiten de voorassen van de voorassen om 😉
CHALLENGERfan
@SJB533 Jaja, maar volgens mij is de 4350 wel echt grotendeels in Duitsland gemaakt. Maar of dat veel met de 'gewone Amerikanen is gedaan ik niet.
SJB533
@CHALLENGERfan
Opgebouwd in Mannheim uit Waterloo onderdelen, staat in het boek 😉 De 'Amerikanen' werden in Mannheim wel aangepast voor Europa. Anderzijds werden de Mannheimers voor de Amerikaanse markt wel direct in Mannheim voor Amerika aangepast.
CHALLENGERfan
@SJB533 Okee, staat er ook of er veel over hoeveel er in DL geassembleerd zijn? En dus ook specifiek van de 4030 serie?
CHALLENGERfan


De foto van het Type plaatje
SJB533
CHALLENGERfan
@SJB533 Achja, maar hier iig dus een foto van een typeplaatje.
ErDee
Kijk dit is nou een interessant, duidelijk en serieus topic met interessante, duidelijke en serieuze antwoorden! Wat een genot 😄
CHALLENGERfan
@ErDee Ja, wordt een beetje zeldzaam hier 😄 Helaas... 😞
Adri-JD850
Er zijn in de U.S. en Canada 6748 stuks van de 4630 verkocht en zijn volgens het boek niet in Mannheim gemaakt of geassembleerd de 4040S( S= supercharcher) en de 4240S wel de gewone 4040 en de 4240 werden in de U.S. gemaakt, misschien dat het een late 30ér die met de 40ér serie naar Mannheim gekomen is, zo had ikzelf een john deere 850 die al uitgekomen was in de 40ér tijd waarvan totaal onbekent was hoe die hier gekomen is.
CHALLENGERfan
@Adri-JD850 Okee, heb je het typeplaatje gezien? Het bouwjaar van die 4230 weet ik niet. Maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
JD3010
@CHALLENGERfan Die 4230 van je is waarschijnlijk in Mannheim aangepast voor de europese landen, zoals bijv. verlichting.
Is die trekker dan? In de USA hebben ze bijv. geen koplampen.
CHALLENGERfan
@JD3010 Ja, de 40 series hebben bij de Europese versie maar 4 werklampen, stadslichten en van die verschrikkelijk lelijke koplampen(vindt persoonlijk de Amerikaanse uitvoering veel mooier). Maar zouden ze daarvoor een plaatje met 'Made in Mannheim' opzetten?
JD3010
@CHALLENGERfan Hoe dat allemaal precies zat weet ik niet. Bepaalde landen kunnen bijv. een typegoedkeuring vragen. Volgens mij is die 30-serie alleen in de USA gemaakt en in Europa geïmporteerd. De 4040 is toen in Mannheim in elkaar gezet.
CHALLENGERfan
@JD3010 Tja, het blijft helaas maar een beetje gissen. Maar ik zou iig als ik een 4440 zou kopen niet ineens erachter willen komen dat ik een Duitse trekker heb 😃
JD3010
@CHALLENGERfan Wat bedoel je dan met een duitse trekker?
CHALLENGERfan
@JD3010 Naja, als ik een 4440 zou kopen, wil ik wel een echte Amerikaan en geen in Duitsland geassembleerde John Deere.
JD3010
@CHALLENGERfan Heb je dan er 1 op het oog? De 4440 zijn allemaal in de USA gebouwd. De aanpassingen die in Europa erop zijn gezet, kunnen er ook weer af.
Dus heb het even gezocht, ik wou het ook wel weten 😃
Klik maar es even op deze link, en zet de FINSE tekst maar es in google translate.
konedata.net/Traktorit/jd4230.htm/

Het antwoord:
Modellen 4230 en 4430 gemaakt in Duitsland van 1976-77.
😉
CHALLENGERfan
@StijnTheDeereDriver Aaah, Mooie info, bedankt. Ja had iid al weleens gezien dat er in 76-77 aparte modellen zijn gebouwd, Maar die zijn Duits. 😄
CHALLENGERfan
@JD3010 Nee hoor, ben nog maar 14. Is wel mijn 'droomtrekker', maar ik heb wel veel eisen 😃 . Want ik vindt de Europese uitvoeringen eignlijk lelijk. Ik wil 8 werklampen enz. enz.(eigenlijk dus gewoon Amerikaanse uitvoering. 😃
SJB533
@StijnTheDeereDriver
Nu weet jij ook wel, dat Google vertalen niet opperbest vertaalt. 'Das grosse Buch' vertelt er niets over...
@SJB533 google translate is niet top neen, maar wel handig
'Das grosse Buch' vertelt er niets over... ??
SJB533
@StijnTheDeereDriver
'Das grosse Buch' (The big book of John Deere tractors) zegt verder niets over assemblage van 4*30-series in Mannheim.
RobinBos
Iedereen heeft het hier over franse motor, maar vergis je daar niet in!!! Hoewel in een 4040 vaak wel een 5.9 liter motor ligt, zijn dat wel degelijk amerikaanse motoren. Die dingen zijn vanaf krukas tot aan brandstofpomp anders.

De 4040S, 4240S en 4350 werden in onderdelen vanaf de vs naar Mannheim verscheept, waar ze vervolgens geassembleerd werden. Bij de 4230 was een creeper bak een optie, waarschijnlijk dat dit verhaal dan ook van toepassing was op de 4230, maar dan alleen de modellen met creeper.
CHALLENGERfan
@RobinBos Zijn jullie 4230 en 4430 allebei wel 'echt' Amerikaans?
RobinBos
@CHALLENGERfan moet ik nakijken, maar daar ga ik wel vanuit
RobinBos
@CHALLENGERfan Ik kon het niet helemaal goed zien, maar die serienummer plaatsje zitten bij die van ons allemaal niet op de frame balken, die zitten achterop de achterbrug, dus ga er maar vanuit dat dat echte amerikanen zijn. 4230, 4430 2*, 4630 en 4440 heb ik gechecked
CHALLENGERfan
@RobinBos Okee. Dus jullie hebben ook een 4440? Heb je daar ook foto's van? En is dat ook een Powershift?
RobinBos

deze is dat volgens mij....
CHALLENGERfan
@RobinBos Die hebben jullie pas gekocht bij Soppe dan ja?
Voor mij de mooiste trekker die hier in Nederland rond rijdt 😄
RobinBos
@CHALLENGERfan komt bij soppe weg ja idd. Hij stond in een donker hoekje, anders had ik wel een foto kunnen maken.
Deze doet het nog tenminste, van die andere 4 zijn er twee uit de running 😛
CHALLENGERfan
@RobinBos Van deze 4440 is alleen de volledige Powershift vervangen toch, of nog meer? Welke trekkers liggen eruit dan?
Deze 4440 is ook de enige hier in Nederland die in Amerikaanse uitvoering is en met Powershift, dus uniek! 😄
RobinBos
Naar mijn weten alleen wat platen vervangen van het clutchpack, wat afdichtingen en oliepomp delen. Het brake-pakket is alleen gecontroleerd als ik dat zo zie. Precies hetzelfde als wat ik bij onze 4430 gedaan heb dus.
De 4230 heeft iets met de transmissie input, midden op de kruising met een 18 ton uien op de kipper wou hij opeens geen kant meer op. Waarschijnlijk het hart uit de koppelingsplaat ofzo. En de 4630 heeft de aftakas koppeling eruit gefikt met de grootpakpers erachter. 200 aan de stomp was blijkbaar toch iets te veel van het goede 😛
RobinBos
Hmm, inmiddels is ook de 4430 quadrange down, hebben alleen de 4430ps nog over 😛
morgen maar eens eentje los trekken denk ik, kijken wat er aan is.
Gerwinb
Wat is er met de Quadsrange aan de hand dan?
Normaal zijn dit onverwoestbare versnellings bakken.
RobinBos
Alleen de motor loopt nog, verder wil hij helemaal niks meer, niet rijden, sturen, heffen enzo
CHALLENGERfan
@RobinBos Jullie hebben dus ook nog een 2e 4430, 2wd of 4wd?
Maar dat is toch al een hele poos terug dat de aftakaskoppeling eruit gebrand is? Maar toch een mooi setje trekkers zo 😄
CHALLENGERfan
@RobinBos Ernstige lek dus ergens, doet hij echt niks meer of soms even wel?
Gerwinb
Dat heb ik nog niet eerder gehoort, ik ben benieuwd wat er aan de hand is dan.
Als de olie druk weg is, kun je dan nog schakelen met een quadrange?
CHALLENGERfan
@Gerwinb Wij hebben een IH 1086 staan waar in het begin steeds de druk van alles wegviel, dat lag uiteindelijk aan de Powershift.
RobinBos
Misschien dat er met het filter of de zuigzeef iets niet goed is, of ergens een defect in het ventielenblok van de lagedruk, waardoor hij alles drukloos terug de bak in gooit.
die 4630 staat al meer als een jaar stil idd. de ene 4430 is een quadrange 4wd, en de andere een 2wd ps
deeremeneer
Quote @RobinBos:
alleen de motor loopt nog, verder wil hij helemaal niks meer, niet rijden, sturen, heffen enzo

Klem beugel bovenop de transmissie oliepomp kan wel gebroken zijn dan schiet de persleiding omhoog en pomp hij zo alle olie boven de pomp weer de bak in.
RobinBos
@deeremeneer oke, zit die ook onder het hefdeksel zoals bij een 4020?
vandaag weer niks van terecht gekomen natuurlijk, misschien morgen, ik wil beginnen bij de 4230
RobinBos
Net even de schade bij de 4230 bekeken, price-as ligt in tweeen. En nu maar hopen dat die clutchdrum hier niet te veel schade aan heeft opgelopen. Er zitten wel beste loopsporen in, maar eerst maar eens opmeten hoe diep die zijn!
deeremeneer
Oh hoe komt die nou in tweeën.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
63
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
2