International 533 - Acherbrug-olie

Hallo mensen,
Wat voor soort olie moet er op de achterbrug van mijn inter? Ik heb iets gehoord van hytran-olie, maar zou universele ook kunnen? Wat kost die hytran-olie ongeveer per liter?
En komt de olie voor de bak uit hetzelfde reservoir als de achterbrug? Of moet daar aparte olie op?

Groeten Willem
Fendt-Inter

Reacties

stuurknuppel
Voor de versnellingbak moet transmissie olie op en voor de hef hydroliek olie.
Fendt-Inter
@stuurknuppel Zover was ik zelf ook al..
Fendt-Inter
@ford5000 Bedankt! Daar kan ik wat mee. Zo te zien gaat het dus om 2 afzonderlijke systemen..
international533
Wij hebben zowel op de motor als op de achterbrug BP universal olie. meende 15w40 maar kan ook 10w40 zijn.

Bevalt ons goed.
pieto84
Ze hebben mij altijd gezegd dat er hytran olie op moet. Maar dat is volgens mij ook aardig wat duurder als universele olie, of andere transmissieolie.. Zeker als je een agriomatic-s transmissie hebt..
SJB533
@pieto84
Hytran hoeft nog niet zo zeer, bij een mechanische transmissie. Moet inderdaad wel bij Agriomatic en Agriomatic S. En hydro's ook meen ik.
Corne S
En bij een 16 + 4 ook (extra hendeltje onder stuur, schildpadje, haasje).
SJB533
@Corne S
Dan bedoel je dus de bak uit de 453?
Corne S
Bijvoorbeeld. Maar kan ook een 423 ofzo zijn. Hydroliekpomp in de bak is in de 9 van de 10 gevallen hytran in de bak.
Tim Mentink
Op de meeste trekkers met handgeschakelde versnellingsbakken moet gewoon 10w30 op. Dat is ook de olie die je ook kunt gebruiken voor hydroliek. Op de motor moet vaak 15w40 maar dat wordt per merk zelf aangegeven in instruktie boekjes enz.
ford5000
@Tim Mentink Dat ligt er maar net aan hoe de zaak in elkaar zit.
Trekkers met een gemeenschappelijk reservoir voor versnellingsbak, achterbrug, en hydrauliek kan over het algemeen prima met 10W30.
In dit geval gaat het echter om een trekker die aparte reservoirs heeft voor versnellingsbak, achterbrug, en hydrauliek. Op de eerste 2 moet dan meestal een wat dikkere olie, zoals een 80W90, en voor de hydrauliek hebben deze dan een apart tankje waar dunnere hydrauliekolie in moet.
O.a. verschillende Inters, maar ook verschillende types Fendt trekkers hebben dat.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!