Hallo Tfers!
wij zijn een deutz d30s aan het restaureren en wij wouden hem vandaag starten maar hij liep natuurlijk niet meteen (nog steeds niet trouwens) maar waar het ons over ging is dat de startmotor gloeiend heet wordt als wij hem proberen te starten. is dat normaal?
Mvg Deutzfanjos
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D30S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar als hij niet wil aanslaan, al gecontroleerd of hij brandstof krijgt? Komt er rook uit de uitlaat? Is de baterij niet te licht? Ik heb vorige zomer ook een Deutz gerestaureerd, een F2L514, en die wou ook niet direct aanslaan, door het te lang stil staan. We hebben hem toen in gang getrokken en na 300meter liep die. We hadden ervoor geprobeerd ook met startpiloot maar dat hielp niet. Er lag wel een rode Optima baterij in, maar blijkbaar was die toch te licht om de 2 cilinder draaiende te krijgen.
Ja kan best, wij hadden hem in 3de of 4de versnelling staan geloof ik, plots was die weg, tot euforie van mij en de eigenaar haha
Als de accu ook minder wordt, daalt de spanning en stijgt de startstroom. De stroom door de startmotor kan zo hoog oplopen dan, dat deze stuk gaat.
Altijd zorgen voor voldoende capaciteit van de accu, en desnoods een hulpaccu bij schakelen.
Ik heb mijn Deutz weggebracht ter reparatie.
De brandstof pompen schijnen versleten/kapot te zijn. (zoals ik al dacht)
Degene die hem in reparatie heeft zei dat je ze op kon polijsten; of nieuwe onderdelen moest bestellen.
Wat is een redelijke prijs wat iemand hiervoor kan vragen?