Ik ben een 5m haakarmsysteem aan het bouwen voor achter mijn DX6.30 te hangen.
zotale lengte met trekhaak: 6m80
Het gaat een één-assisge worden.
Heeft er iemand tips op weke afstand ik de as zou plaatsen t.o.v. de achteras van de tractor?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zelfbouw Haakarm ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Daarnaast moet je as zo ver mogelijk naar achteren, anders zal je trekker de lucht in gaan bij het oppikken van een container.
Voor het omhoog gaan bij optrekken tegen te gaan maak ik een soort topdrukcillinder.
Je mag in nl maar 10 ton per as. Zo bedoelt dx11 het.
Is de 10 ton regel ook in belgië?
Maar dat is niet van belang voor mij.
Als ik de oplegdruk weet die ik wil kan ik de afstand van de as wel berekenen.
2 ton is genoeg oplegdruk?
een as is normaal 10 ton, aangedreven as is 12 ton,
2 assen na elkaar 10 ton per as, indien assen te dicht op elkaar staan 8 ton(afstand weet ik niet)
als ik jou was zou ik toch maar goed overwegen om er 2 assen eronder te maken. al was het alleen al voor het weggedrag.
En als je da afstand van de as tot tractor wilt berekenen zou ik uitgaan van 2 ton oplegdruk, maximaal mag dit 3 ton zijn.
De topdrukcilinder moet dan andersom werken.Een topdrukcilinder drukt de vooras aan de grond, maar als je een container optrekt wil de achterkant van de trekker omhoog. Een topdrukcilinder versterkt dit dan.
Bij jouw dus 5m : 100= 0,05m en dat keer 55 = eerste as op 2,75 plaatsen... ?
Maar waarom worden onder mengwagens wel vrachtwagen assen gebruikt?
Xylon maakt er een achteras van een vrachtwagen onder.
Charel zal dat wel bedoelen.
op die manier bedoelt ie dat. Dat maakt het verhaal al heel anders
nee in belgie is dit "slechts" 9ton bij mijn weten
een vrachtwagen mag in Nederland dan ook 50 ton maximaal wegen tegenover 45 ton in België.