Mc-Cormick D 324 - Brandstofpomp Afstellen

Hallo,

ik heb een mc cormick d324 maar hij start slecht nu heb ik gehoord dat dat aan de timing van de brandstofpomp ligt. hoe kan ik de timing van de pomp goed zetten?

MVG, Harold
D 324

Reacties

caseih212
Dat slecht starten ligt vrijwel nooit aan de afstelling van de brandstofpomp, deze verloopt niet door de jaren heen!

wat waarschijnlijk het probleem is dat je gloeierij niet (goed) werkt. Kijk hier is naar en stel de kleppen eens en laat de accu, startmotor en verstuivers is nakijken.

De brandstofpomp instellen is eigenlijk het laatste wat je nog doen moet! 😄
D 324
@caseih212
ik heb alles al getest de bougies de verstuivers de kleppen zijn gesteld.
als ik gas geef klinkt de motor heel erg zwaar hij ploft een boel en als ik het gas pedaal intrap duurt het 5 sec. voordat hij op toeren komt
wiltie63
En het brandstof filter dan?
D 324
@wiltie63
ja ook
Adri-JD850
Heb je de compressie al gemeten van de trekker, een oude monteur heeft me geleerd hoe een motor te controleren, als je aan het gas komt moet de motor hier direct op reageren doet ie dat niet heb je een probleem,meestal zijn de zuiger en zuigerveren versleten en bouwt geen compressie op, haal de verstuivers er eens uit en spuit wat olie op de zuigers en probeer dan nog eens te starten.
old man jose
Er word hier een berg antwoorden op dit forum neer gezet maar de vraag wordt niet beantwoord.
De brandstof pomp timen dat doe je via het vliegwiel en de distributie.
Als de distributie tandwielen op het juiste punt staan moet ook de controle streep op je vliegwiel voorstaan. Ik weet niet precies de graden, maar dat weet je nu binnen 5 reacties.

Veel suc6
monteurtje
@old man jose

nu reageer jij op de anderen omdat ze geen antwoord geven op de vraag, maar ik vind jou antwoord ook niet echt verhelderend... en daarbij komt dat je nog verkeerde info geeft ook.

merktekens vind je IN de brandstofpomp en op de krukaspoulie.
de merktekens in de distributie gebruik je alleen als er tandwielen los geweest zijn.
mestyle
Koop jezelf een werkplaatshandboek, staan eventuele storingen in en hoe je ze moet verhelpen en staat alles veel duidelijker in uitgelegd als hier op zo n forum
old man jose
@monteurtje

En dat is verkeerd of is het te niet te begrijpen voor je????
Begrijpend lezen is een vak op de lagere school.
ADB996
@monteurtje maar hij geeft aan dat hij slecht start en dat hij de brandstofpomp wil verstellen, maar dat is het toch de zuigers, verstuivers, accu, startmotor, gloeiboegie de oorzaak, want een brandstofpomp moet verstellen is dat de motor ook slecht loopt(als hij al gestart is).
radium45
Meedoen in Nederland begint met het spreken van de taal. Dan kunnen we ons verstaanbaar maken en samen van gedachten wisselen. Op school, op ons werk, op straat of bij de dokter. En kunnen we onze kinderen beter helpen. Je doet jezelf en je omgeving tekort als je de taal niet spreekt. De Nederlandse taal verbindt ons allemaal.
Wimsumar
Quote @Beste Monteurtje:
verkeerde info

Toch kan het geen kwaad de stand van de distributietandwielen te controleren. Wie weet hoeveel (amateurs) er al aan gesleuteld is/(hebben) in het 50-tal jaren dat dit trekkertje over deze aardbol rondkruipt? 😉

@ D 324: Cursusboek trekkers:

"Het op tijd zetten van de brandstofpomp":

findoldtractors.com/library/Landbouwtrekkers/…
monteurtje
@old man jose

waar slaat dt antwoord nou weer op??
jij hebt het over merktekens op het vliegwiel, maar bij een inter vind je daar geen merktekens hoor.

ADB996:

ook als een brandstofpomp niet op de goede timing staat kan ie nog goed lopen alleen zul je merken dat ie misschien slecht aanslaat, geen koppel heeft en of blauw rookt.
old man jose
@monteurtje

Je kan gerust monteurtje als naam hebben maar als je de basis van het afstellen niet weet kun je het gewoon vergeten. Waar vind je de basis : of op het vliegwiel of op de tandwielen van de distributie.
Ik kan het nog moeilijker maken, gebruik de eerste cilinder als uitgangspunt en de verstuiver leiding als richt lijn, wanneer de zuiger een aantal graden voor het BDP staat moet de inspuiting beginnen.
Kan je dan hier iets mee als volslagen leek, want die waren we aan het helpen en niet elkaar aan het afzeiken dus.
Valtra-Fordpower
Quote @caseih212:
dat slecht starten ligt vrijwel nooit aan de afstelling van de brandstofpomp, deze verloopt niet door de jaren heen!

Dat is niet helemaal waar. Ik heb meerdere trekkers gezien die steeds slechter startte. De oorzaak was gewoon doordat de brandstofpomp van tijd was! Die oorzaak was weer een getordeerde aandrijf as. 😉
monteurtje
@old man jose

jij kan ook wel old man als gebruikersnaam hebben maar dat zegt nog lang niet dat je "alles" weet.
En ik zeik niemand af, dat maak jij er nu van. ik verbeter je alleen maar en probeer je wat duidelijk te maken, maar volgens mij begrijp jij niet helemaal hoe t zit bij een inter.
bij een IH motor zitten er idd merktekens op de tandwielen maar die gebruik je alleen als één vd tandwielen los is geweest.
Er staan NERGENS merktekens (voor de grades)op het vliegwiel maar die staan op de krukaspoulie.
Bij een wit/rode inter zitten oud model brandstofpompen op die een INWENDIG merkteken hebben dus dan is t simpel merktekens afstemmen op elkaar en klaar. Als het over een zwart/rode inter gaat dan zit er een nieuwer model pomp op en die dienen afgesteld te worden met een afstelklokje die je achterin de pomp schroeft.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 324 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!