Hallo. ik wil met onze 856xl trekkertrek gaan doen, dus ik vandaag naar de weegbrug heen met dubbellucht eraan en de trekker woog 5040 kg.
nu heb ik mij ingeschreven voor de 4,5 ton klasse omdat in de 5,5 ton's klasse al grotere trekkers mee doen zoals een case international 1056xl.
wat is dan wijsheid? dubbel lucht eraf halen en dan meedoen met een paar gewichten erop. of de dubbel lucht erop en dan nog zoveel mogelijk gewicht erbij op pakken totaan de 5,5 ton?
wat zijn jullie meningen?
alvast bedankt, Gr Tone29
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
probeer dat nog maar eens
dus krap aan...
@selten jaah wel een beetje. maar k heb er nu nog ongeveer 190kg gewicht voorop. (moet achterop)
@Valtra-Fordpower jaah viel mij ook vies tegen jaah. daarom ging ik er al met dubbel lucht heen ik dacht dan haal ik er daar wel een aantal gewichtjes vanaf. en er zit geen water in de banden.
weegbrug geeft meestal rond de 100 kilo minder aan.
dan kan je er nog 150 ofzo bij op.
zou ik lekker 4.5 gaan rijden
pomp open zetten gaat die wel naar de 120 pk toe. dan gaat het goed in de 5.5 ton
ik heb 956's niet onder zien doen voor 1056's. Dus zou je met een 856 ook een heel eindje moeten kunne komen
bij jou hebben ze andere weegbruggen al hier dan. kan wel eens 200kg verschil in zitten
Ik zou het proberen met het verspeelbare gewicht achterop in de 4500kg. Mocht het nu niets worden doe je volgende keer in de 5500kg mee
Als het te veel is kun je het er altijd afhalen.
ik hoop wel met turbo?
en de 9 en 10 zijn zeker kaal?
pomp beetje los hedde ook 100 onder de kap
maar als je nog 100 kg te zwaar bent , en je kan er niks afhalen , heb je een probleem
pomp open zetten dan komt een 4 cil turbo wel
Ja dat klopt. Heb hier wel ooit gezien dat ze het dan gewoon toestonden. Sommige weegbruggen wegen maar per 50 kilo
4 met turbo kan toch ook vrij taai zijn?
hmm zelf een beetje aankomen ?
Als ik geluk heb, dan kan ik net met de 760 in de 2,5
maar ik bedank jullie allemaal alvast. denk dat ik er morgen eens ff heen bel dat ik overschakel naar de 5,5 ton
heb je geen mogelijkheid meer gewicht te krijgen? Kunt ouw eigen toch ook in een extra klasse inschrijven? 4,5 en 5,5 ?
4,5 en hopen dat je het redt qua gewicht. Sowieso wat gewichtjes meenemen
Als het volgens het regelement is toe gestaan, zou je in beide klasses mee kunnen doen. Heb je gelijk een inzicht wat het beste past bij je trekker.
Dat gewichte wisselen is ook maar 1 of 2 keer
Een paar weken terug deed er hier in de buurt een jongen mee met een 1455 in de 7ton, 9ton en 11ton. Hij had samen met een paar vrienden zo'n 10ton gewichten in de handen gehad.
Welke banden liggen er nu onder?
welke maat , merk?
Banden mooi zacht zetten en het beetje gewicht wat je kan erop plakken en dan pomp open zetten.
Met 110 pk zit je aardig goed in de 4.5
zo was ik vorig jaar 3 keer derde
en in 5.5t reed ik in 3de veld versnelling en dat ging ook redelijk goed
als je de bande slappe laat
en je rijd gewoon zonder dubbellucht maar knoopt er gewoon extra gewicht bij kun je ook gewoon in beide klasses deelnemen hoor en je hoeft niet perse in beide klasses deel te nemen:p ik rijd me mij jeep ook in de 2.5 en 3.5 ton en hang er dan maar een paar honderd kilo meer aan
maar 1 ding telt> gang is alles.!! remmen is angst, en kapot kan alles!!!
zou deze nog zwaarder wegen als tone29?
ik vond dit wel erg zwaar van de mijne. had ik nie gedacht.