Illustratie van:

International 1255 XL - pomp ontlugten

Hallo nou stont ik van dag stil naar me werk met me 1255 door verstopte filters half jaar geleden vervangen maar hoe kan je het beste de pomp ontlugten dat is mijn vraagwant heb me late afslepen niet in de versneling anders verbrant de pomp

Deel dit topic

Reacties

stannetje96
Ik zal het even vertalen:

Hallo,
Ik stond vandaag stil met me 1255, op weg naar me werk, met verstopte filters. Deze heb ik een half jaar geleden vervangen.
Nu heb ik me laten wegslepen. Uiteraard niet in de versnelling.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik de pomp het beste ontluchten?
maggi
Vervang de filters nog een x, kijk anders ook even of er een of ander filtertje zit bij de tank of tussen een brandstofleiding in. Wat voor brandstofpomp zit er op?
fendt308-driver
@stannetje96
+1
😃
nu heb ik er geen verstand van maar toen wij moesten onluchten hadden wij de verstuivers (?) losgedraaid en doorgestart totdat er diesel uitkwam, weer vastgedraaid en hij starte
case inter kracht
@maggi heb ale filters al vervangen en op voer pomp ook gereinigt heb de dealer filters laten brengeneen roteerende pomp ( rotorpomp) zijn k*t pompen om te ontlugten zegen ze
case inter kracht
@fendt308-driver daar zat ik ook al aan te denken maar meest hoef dat niet zoo als ik dat mee gemaakt had
monteurtje
Vergeet de pomp zelf niet te ontluchten via de retour aansluiting op de pomp, als je alleen ontlucht via de verstuiverleidingen kan er nog lucht in de pomp achterblijven waardoor de pomp een beetje onregelmatig kan gaan doen.

Er kan onderin de branstoftank ook nog een filtertje zitten aan het aanzuigpijpje, dit filterje is alleen te zien als je met een zaklamp onderin de tank kijkt, het nadeel is alleen dat je deze alleen met harde hand kan verwijderen maar niet meer kan monteren omdat je er heel slecht bij komt en deze ook niet verkrijgbaar is.
optie is om later een zuigfiltertje in de aanzuigslag te monteren.
case inter kracht
@monteurtje daar gaat het om dus de retoer lijding los maken en de verstuiver lijdingen los maken en dan effe op het opvoer pompie pompenzuig filter in de tank zit der niet meer in zit bij mij op de opvoer pomp die zat helemaal digt en de gewoone filters de 1e en de 2e zaten digt en de 3e niet maat geeft afentoe een plof ha ook al verstuiver lijdingen los gehad maar ga morgen weer effe kijke
case inter kracht
@monteurtje klopt het dat der op de pomp zelf geen ontlugtings boutje zit kan ik namelijk niet vinden
monteurtje
@case inter kracht

Dat klopt, je kan ze alleen via de retouraansluiting ontluchten.

In het opvoerpompje zit altijd een filtertje, maar er word nog weleens een filter in de slang van de tank naar het opvoerpompje gemonteerd die als 1e de brandstof filterd.

Watvoor vuil zat erin? zag het er toevallig slijmerig of snotterig uit?? zo ja dan zit er een virus in je tank en dan zul je er toevoeging in moeten gooien als je gaat tanken anders blijf je er last van houden.
old man jose
@monteurtje

Je kunt het dus wel, begrijpend lezen.
HOOIJMAN
Sinds wanneer moet je een inter ontluchten ? we zijn ook wel eens blijven staan met de tank leeg , diesel dr in ff starten en dan loopt die weer
ford5000
Quote @monteurtje:
Watvoor vuil zat erin? zag het er toevallig slijmerig of snotterig uit?? zo ja dan zit er een virus in je tank en dan zul je er toevoeging in moeten gooien als je gaat tanken anders blijf je er last van houden.

Lang leve de NEN-EN590 norm...
radium45
@case inter kracht

Waar heb jij naar school gegaan?
selten
Quote @radium45:
@case inter kracht

Waar heb jij naar school gegaan?

+1!
radium45
Quote @ford5000:
Lang leve de NEN-EN590 norm...

Je komt de gekste dingen tegen tegenwoordig met die nieuwe diesel, grootste probleem is die bijmenging met die bio-diesel. Dit in combi met een bovengrondse opslag waardoor je meer temperatuurschommelingen hebt is dit verre van ideaal.
Fendt 311 LSA
Wat zegt hij nu allemaal? Vandaag stond hij stil omdat hij een half jaar geleden verstopte filters had?
ford5000
@radium45 Heb er zelf tot op heden nog geen problemen van ondervonden, maar wil ze de kost niet geven die wel zulke nare ervaringen ermee hebben.
Die temperatuurverschillen versnellen de algengroei behoorlijk, met alle vervelende gevolgen van dien.
radium45
@ford5000

Bij mij gaat het ook prima, Wel ondergrondse opslag en ze willen het niet onderzoeken of toegeven maar het is ook afhankelijk van merk/leverancier van de brandstof.
ford5000
@radium45 Vooral ook van de wijze van opslag bij die leverancier/groothandel.
case inter kracht
@monteurtje oke nee niet snotirig juist beejte troebel net of der zant korels in ziten maar krijg nog niks uit me verstuivers met starten ze zijn los en heb over al diesel heb ook alle filters ver vangen heb een half jaar geleden heel nieuw brantstof systeem der op ge zet op de pomp en tank na deugde niet egt
JD3010
@ford5000 Zitten er nu ook al virussen in de diesel?? Ik had alleen nog maar van bacterien gehoord 😃
GD tuning Garyp
@JD3010 Jazeker, er zit vogelgriep in de diesel. 😃
ramrod
Heb je de stopknop wel goed teruggeduwd?
case inter kracht
@ramrod ja tuurlijk maar hij doet het egt niet
heb zelfs een verstuiver der uit gehat om te kijken of de naalt niet vast zit in een verstuiver maar was het ook niet de verstuiver was wel zijk nat en is ook ontlugt op de verstuiver lijdingen kwam diesel uit gelijk vast gezet weer
maar de pomp geeft niet genoeg druk om de verstuiver te laten verstuiven
dus slaat het niet aan wat kan dit wezen
ramrod
De motor is wel zeiknat, maar de pomp kan de diesel niet laten verstuiven? Zodra er diesel in de motor komt, verstuift deze ook, of je verstuiver is kapot.

Ik denk dat je verder moet kijken; is de pomp bijvoorbeeld niet van tijd geraakt? Een ruwe check is niet zo moeilijk aan de hand van de kleppen en een stijgbuisje.

Ennuh, komt er witte rook uit de pijp tijdens het starten?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1255 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
3