International 1255 XL - pomp ontlugten
Hallo nou stont ik van dag stil naar me werk met me 1255 door verstopte filters half jaar geleden vervangen maar hoe kan je het beste de pomp ontlugten dat is mijn vraagwant heb me late afslepen niet in de versneling anders verbrant de pomp
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1255 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hallo,
Ik stond vandaag stil met me 1255, op weg naar me werk, met verstopte filters. Deze heb ik een half jaar geleden vervangen.
Nu heb ik me laten wegslepen. Uiteraard niet in de versnelling.
Nu is mijn vraag: Hoe kan ik de pomp het beste ontluchten?
+1
nu heb ik er geen verstand van maar toen wij moesten onluchten hadden wij de verstuivers (?) losgedraaid en doorgestart totdat er diesel uitkwam, weer vastgedraaid en hij starte
Er kan onderin de branstoftank ook nog een filtertje zitten aan het aanzuigpijpje, dit filterje is alleen te zien als je met een zaklamp onderin de tank kijkt, het nadeel is alleen dat je deze alleen met harde hand kan verwijderen maar niet meer kan monteren omdat je er heel slecht bij komt en deze ook niet verkrijgbaar is.
optie is om later een zuigfiltertje in de aanzuigslag te monteren.
Dat klopt, je kan ze alleen via de retouraansluiting ontluchten.
In het opvoerpompje zit altijd een filtertje, maar er word nog weleens een filter in de slang van de tank naar het opvoerpompje gemonteerd die als 1e de brandstof filterd.
Watvoor vuil zat erin? zag het er toevallig slijmerig of snotterig uit?? zo ja dan zit er een virus in je tank en dan zul je er toevoeging in moeten gooien als je gaat tanken anders blijf je er last van houden.
Je kunt het dus wel, begrijpend lezen.
Lang leve de NEN-EN590 norm...
Waar heb jij naar school gegaan?
Waar heb jij naar school gegaan?
+1!
Je komt de gekste dingen tegen tegenwoordig met die nieuwe diesel, grootste probleem is die bijmenging met die bio-diesel. Dit in combi met een bovengrondse opslag waardoor je meer temperatuurschommelingen hebt is dit verre van ideaal.
Die temperatuurverschillen versnellen de algengroei behoorlijk, met alle vervelende gevolgen van dien.
Bij mij gaat het ook prima, Wel ondergrondse opslag en ze willen het niet onderzoeken of toegeven maar het is ook afhankelijk van merk/leverancier van de brandstof.
heb zelfs een verstuiver der uit gehat om te kijken of de naalt niet vast zit in een verstuiver maar was het ook niet de verstuiver was wel zijk nat en is ook ontlugt op de verstuiver lijdingen kwam diesel uit gelijk vast gezet weer
maar de pomp geeft niet genoeg druk om de verstuiver te laten verstuiven
dus slaat het niet aan wat kan dit wezen
Ik denk dat je verder moet kijken; is de pomp bijvoorbeeld niet van tijd geraakt? Een ruwe check is niet zo moeilijk aan de hand van de kleppen en een stijgbuisje.
Ennuh, komt er witte rook uit de pijp tijdens het starten?