Heeft iemand ervaringen met een wagen als deze? tractorfan.nl/picture/510520/
op marktplaats staat er 1 maar ik ben niet bekend met deze wagens. hij word gebruikt voor stalvoeren en inkuilen.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en snijden ook nog is goed (overtrof de hakselaar op het werk :-P)
dat is een zeer degelijke wagen
Smalle pick-up.
hij komt bij een boer vandaan en die heeft dezelfde wagen weer gekocht maar dan met een tandemstel en een dwarsbandje
Kijk de volgende film maar eens! en houd dan in je achtehoofd dat de wagen 26 jaar oud is en ook altijd mee stalvoeren!! tractorfan.nl/movie/22573/
Kun je het bewijzen dat dat ook 20 km/h kan?
laat me niet lachen man! Als je er geen verstand van hebt, lul dan niet!
traktorpool.nl/details/laad-silagewagen/…
super scherpe eerlijke wagen, hiermee kun je meteen op je loonwerker besparen en zelf inkuil moment bepalen. veel opraapwagen voor weinig geld
JA nu ja ! maar tot voor een paar jaar terug absoluut niet ! maar goed .. #ikheb_oogkappen~op
nu een rollenpers kopen is eigenlijk mooier voor de volgende snedes. en allebij word eigenlijk wat tegek
01-01-1970 al in gebruik genomen?
jep
net vrouwen daar in ezinge, weten nooit wat ze willen hé
nee nog niet verkocht dus gaat de pret over. dan maar houden tot ie 20 cent de kilo waard is. maar voor het gras was het wel het beste. en kwa arbeid komt dat ook mooi uit, hebben in de zomer meestal niet veel mensen beschikbaar daarom.
Mij leek het wel mooi om de rest gewoon in vicon pakken te douwen, en dan gewoon niet wikkelen maar per keer afdekken.
Had pa haast al zover dat hij geld bood op een dikke Freeman pers, maar helaas het werd weer een oude krone wagen
Ik dacht ook eigenlijk dat jij van machinewerk en dergelijke behoorlijk verstand had, maar nu ik deze reacties lees over de pottinger opraapwagens, weet ik wel beter. Ik zeg echt niet dat er geen andere goede wagens in die tijd werden gebouwdt, maar pottinger behoorde zeker tot een van de beste, ver boven de deutz-fahr e.d. En dan praat ik over de jaren 80/90
zullen over 30 jaar aan je denken gerben
Toen ik in '83 boer werd, nam ik van de vorige eigenaar een trekker met frontmaaier en opraapdoseerwagen over: een PÖTTINGER, met 6-balks kettinginvoer(!). Tijdens het werk leek de invoerketting wel een ventilator, zo snel draaide dat in de rondte! Dat de invoerketting/balken niet een keer 'richting cabine' zijn gekomen is eigenlijk een groot wonder ( de afdrukken van de meenemers stonden in de kap die over de invoer zat). Met een set ander tandwielen tussen de aandrijfketting (kosten: "een paar tientjes"), kreeg ik 'm + / _ 30% 'rustiger'. Dat scheelde ook aanzienlijk in de onderhoudstijd en -kosten.
P.S.: Dat in die tijd het merk de bijnaam had zoals genoemd in dit topic, is mij niet vreemd. Na een grondige revisie liep de wagen weer ''als een zonnetje" maar bleef te kostbaar. Met stalvoeren (gras) ben ik toen gestopt.