Volvo neemt belangen in SDF en Deutz
Volvo Bouwmachines stapt met een belang van 25 procent plus één aandeel in de Italiaanse landbouwmechanisatiefabrikant Same Deutz-Fahr (SDF).
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Komt er dan eindelijk wat goeds uit Italie?
@SJB533 Nou wilde ik daar wat op zeggen, maar dan krijg ik alle Italiaans gezinde(lees: FIAT en SAME gezinde) TF'ers op mijn nek.
+1...
Goed idee dat je er niet zo erg veel over zegt, ik denk dat iedereen hier wel zijn mening over heeft. En trouwens, veel wordt de italiaanse mechaniek onderschat... SAME en FIAT waren toen der tijd een van de betere verdeelde merken in onze regio. Heb heel wat ervaring met Same en dit merk heeft me nog voor geen minuut in de steek gelaten! Zelfde mening zal bij de Fiat liefhebbers wel te vinden zijn denk ik. FIAT is ook krachtig en degelijk spul! Maar ieder merk heeft zijn minpunten.
En geloof me, door dat Volvo voor maar 8.4% in de groep zit zal er bitter weinig veranderen in de groep
enig idee waarom Volvo er belangen bij heeft?
naar mijn weten gebruikt Volvo tegenwoordig ook Deutz motoren, hoorde ik toevallig van de week iemand zeggen, was iets met emissie-eisen waar ze met hun eigen motoren niet aan kwamen dacht ik, maar val me niet aan, heb het ook van horen zeggen!
die VOLVO (ja met hoofdletters) motoren zijn wel onverwoestbaar hoor, bij ons de L70D heet 18000 uur, en er is nog geen sleutel opt blok geweest!
fiat was kwaliteit, ford was kwaliteit, het gaat samen en ze maken er een pleurisbende van, maar even dit terzijde,
enig idee waarom Volvo er belangen bij heeft?
naar mijn weten gebruikt Volvo tegenwoordig ook Deutz motoren, hoorde ik toevallig van de week iemand zeggen, was iets met emissie-eisen waar ze met hun eigen motoren niet aan kwamen dacht ik, maar val me niet aan, heb het ook van horen zeggen!
die VOLVO (ja met hoofdletters) motoren zijn wel onverwoestbaar hoor, bij ons de L70D heet 18000 uur, en er is nog geen sleutel opt blok geweest!
Volvo staat ook bekend voor zijn sterk staaltje techniek. Deutz is al vrij lang een belangrijker leverancier bij Volvo voor zijn middelzware motoren. Onlangs heb ik ook gelezen dat er nog meer zou worden samengewerkt voor de ontwikkeling van middelzware motoren voor de offroad toepassingen. Dus dit zit er volgens mij grotendeels iets voor tussen... Dit zal zowel veel belang hebben voor Volvo als voor SDF.
dat is de mooiste uitspraak van de maand, kunnen we die niet op de homepage zetten? :lol:
Alle techniek heeft minpunten Ook aan Fendt of JD zitten technische minpunten. Je zal mij niet horen zeggen, dat uit Italie slecht spul komt, maar er zijn altijd gebrekige dingen. Zoals gezegd: maakt niet uit, welke regio ter wereld. Ooit een Landini gehad. Pa was er niet gek op, dus na zes jaar ingeruild. Zullen vast mensen zijn, die de 745XL vervloeken en de bewuste Landini hoog hebben
Volvo neemt een belang van 25% in Deutz AG, en krijgt voor een deel van het geld dat hiermee gemoeid is 8,4% aandeel in SDF.
Dat zal SDF wel bedongen hebben uit vrees dat Volvo Deutz AG in zijn geheel over neemt binnen afzienbare termijn.
Mijn gevoel zegt namelijk dat Volvo erop uit is Deutz AG volledig in haar bezit te krijgen.
Beste Same Minitauro
Schiet toch op man, Same degelijk spul, kuch, proest, ga iemand anders voor de gek houden. De eerste agroplussen, overgespoten Same´s Dorado´s waren dikke ellende, roesten dat die dingen deden niet te geloven, en het hele interieur was na 4000 uur zo goed als verrot. Toen de Deutz luchthuilers in de plaats kwamen voor Same motoren in de agroplussen, ging het helemaal mis, ben al vier van die trekkers tegen gekomen waar de hele motor van verwisselt moest, worden. En een paar waar het ventielen blok al kort was. Eentje had nog maar 3000 uur!!
Agroplus smalspoor is al dezelfde ellende, keerringen en kruiskoppelingen springen er harder uit dan je er in kunt stoppen. Loonwerker in de buurt had altijd drie DX smalspoortrekkers lopen. Daarna drie agroplussen, die hebben heel wat dagen in de werkplaats gestaan, en zijn niet veel later allemaal vervangen door drie Fendts.
Ik heb heel wat ervaring met die hakerige groen gespoten Same´s, en ik kan je één ding zeggen, ik wil dat Deutz zelf weer boeren trekkers gaat maken.
Vat het niet persoonlijk op, ik heb gewoon liever een Deutz, ook die gaan wel eens kapot, maar ze zitten degelijker in elkaar, onder andere ook veel betere afwerking.
de motoren die deutz nu gebruikt, de 6 en 7 litermotoren zijn een door ontwikkeling van de volvo td 60 en 70.
Onlangs heb ik ook gelezen dat er nog meer zou worden samengewerkt voor de ontwikkeling van middelzware motoren voor de offroad toepassingen.
Ik meende dat Volvo CE al langer aandelen in Deutz AG had, motoren worden ook al 10 jaar ofzo gebruikt, vooral in de kleine shovels (Zettelmeyer) maar ze hebben er ook een paar in dumpers gehad ik meen de a25d/a30d en die waren niet zo'n succes, hebben ze gewoon weer Volvo diesels in gebouwd.
@Husqvarna
Volvo heeft al jaren aandelen in Deutz AG, ik meen iets van 6,7 procent .
Maar Same Deutz-Fahr heeft een groter aandeel in Deutz AG dat was eerst 40 procent, maar dat hebben ze terug gebracht naar 25 procent, vanwege de slechte resultaten die Deutz AG boekte.
deutz.nl/deutz%20newsletter15.html/
samedeutz-fahr.com/NEDERLAND/nl-NL/…
De bovenstaande links zeggen heel wat anders, Volvo neemt 18,3 procent van de aandelen van Deutz van de bestaande grootste aandeelhouder Same Deutz-Fahr over. Same Deutz-Fahr houd nog een belang van 8,4 procent in Deutz. Er word in het bovenstaande berichten helemaal niet gesproken over Volvo aandelen in SDF.
Dit bericht van Boerderij.nl klopt niet!!
Eerst en vooral wil ik u melden dat ik het over de ECHTE Same's heb! Toen Same nog volledig onafhankelijk was van Deutz! Want achteraf is Same inderdaad een pot nat geworden! En valt over degelijke kwaliteit te twisten! Want hetgeen jij mij nu vertelt is puur SDF groep! Ik kan u anders wel vertellen dat mijn Buffalo met 24650u nog steeds draait als een klokje! Evenals mijn Panter met 12365u! Een landbouwer die ik ken rijd met ook nieuwe Same tractoren, Antares 130 met 18000 op de klok! En denk je dat deze ooit een sleutel hebben gezien? Alles is afhankelijk van hou je je eigen trekker behandeld! In tegenstelling tot sommige andere luchtgekoelde deutz tractoren die ik weet lopen is dit een positief punt! Geef toe dat de oude luchtgekoelde tractoren van deutz heel wat beter zijn dan de techniek van de dag van vandaag! Plus, de Agrostar 6.31, 6.61, 6.38, de agrotronic enz zijn anders ook weinig belovend ze!
De Boerderij-journalist heeft er weer weinig kaas van gegeten..
AB Volvo heeft 22,117,693 aandeeltjes Deutz AG á 5,88 euro overgekocht van SDF, ze hadden 8,097,754 6,7% en nu dus 25% en AB Volvo is nu de grootste aandeelhouder van Deutz AG (motorenfabriek), SDF heeft nu nog maar 8,44% in Deutz AG.
samedeutz-fahr.com/en-EN/pressdetailei.html/…