Illustratie van:

International 644 - witte rook?

Als hij meer dan 1500 toeren draait dan begint hij te stotteren en witte rook uit te blazen, hoe kan dit? kunnen de filters ook verstopt zijn?

Deel dit topic

Reacties

boerekebart
Witte rook wijst meestal erop, dat de koeling erdoor is 😉
renault551s
Koeling er door?
Fendt 311 LSA
Als filters verstopt zitten is het zwarte rook.
+ hij bedoelt dat hij wss water verbrandt
renault551s
Jha maar komt hij dan ook niet op toeren?
Vroem Vroem
Koppaking kapot?
inter-Eric
Water met brandstof werkt niet zo goed samen
Fendt 311 LSA
Ik ben niet zeker maar kijk eens naar je olie.
ErDee
Misschien je pomp naar de k*t?
Mispelaar
Hmm, kan meer dingen zijn. Als de olie wit is yoghurt kleur dan zit d'r water in.
ErDee
@Mispelaar je bedoeld koffiemelk?
inter-Eric
Denk niet dat het smaakt in de koffie....
Mispelaar
ErDee
@inter-Eric nee natuurlijk niet, maar ik bedoel het heeft dan de kleur van koffiemelk.
1046
Nieuwe paus gekozen?????????
GD tuning Garyp
Ik denk dat de koppakking kaput is waardoor koelwater/vloeistof in de cilinders komt.
IH-Kees
Motor laten lopen , dop vd radiateur eraf, oor er op leggen, als je em hoort borrelen/ploffen is de koppakking lek.
GD tuning Garyp
@ErDee Uhm, koffiemelk en yoghurt is beide wit.
Wimsumar
Beste Renault551S: Dit is een probleem uit de catagorie" Hoe krijgt men het voor elkaar?
Uitgaande op de korte informatie zou ik zeggen dat de onregelmatige loop wordt veroorzaakt doordat werkslagen worden overgeslagen. De witte rook is dan de onverbrande diesel.
Oorzaak: Moeilijk. Waarom Zou 1 cylinder bij bepaald toerental geen/te weinig compressie hebben?
Begin eens met een klepspelingcontrôle.
radium45
Opvoerpomp kapot of in combi met verstopte filters geeft ook dit resultaat.
case inter kracht
@radium45 op een 644 zit geen op voer pomp tank zit namelijk boven de motor
radium45
@case inter kracht

Oke, vreemd. brandstof moet toch namelijk onder een bepaalde druk de inspuitpomp ingaan? Vroeger bij een Fendt uit de 600 serie die hadden de tank boven de motor liggen en wel een opvoerpomp.
case inter kracht
@radium45 dat klopt mf heb dat ook maar een inter 644 niet dat weet ik zeker watn de mijne heb dat ook niet
maar omdat de tank hoger ligt krijgt het van zelf druk door de zwaartekragt
nickfendt
Controleer de klepseling een keer zou onregelmatig lopen verklaren. en slechte verbranding kan ook witte rook veroorzaken.
Robin S
Vind ik geen goed systeem,zonder opvoerpomp
Corne S
Bij de meeste brandstofpompen van de inters zit waar de brandstof binnenkomt, een schottenpomp, die niet zelfaanzuigend hoeft te zijn, doordat de tank hoger zit.
1046
@Robin S kan de opvoerpomp ook nie kapot gaan
Corne S
@Robin S

Werkt lekker makkelijk met ontluchten, aantal schroefjes opendraaien en ontlucht zich vanzelf. Dit is gewoon een natuurlijke opvoerpomp, zou niet weten waarom het niet goed is.
renault551s
Ik heb er naa vernomen en ze zijden dat er roest in de tank zat door condens ofzoo, dat het in de lijdingen en in de filters zit dus nieuwe vilters en ales schoon maaken en dan weer vol tanken. moet het over zijn. dat komt door dat je naa het werk de trekker niet af tankt. dat moet je altijd doen bij een ijzeren tank, naa het werk af tanken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
11