Hallo tractorfans,
Alweer een vraagje over m'n 624. Voor m'n eigen veiligheid ben ik op zoek naar een veiligheidsbeugel die op de spatborden kan. De extra versteviging onder de spatborden zit er al (2 * 2 massieve ijzeren beugels). Wie weet er zo'n beugel te koop of heeft er 1 (volgens mij was het van een fritzmeier jas)?
Alvast bedankt.
Corné
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dat is deze tractorfan.nl/picture/40039/
je kunt het zonnedak eraf laten
Het is misschien een goed idee om zelf een beugel in elkaar te lassen. Dikke nieuwe kokerbalken gebruiken, en niet wat oud ijzer van de schroothoop dus geen pisbakken staal!
Neem er de tijd voor als een las niet goed is gelukt, uitslijpen en weer op nieuw beginnen. Beugel met zware 8.8 bouten en moeren vast zetten. En eerst ff checken of die ijzeren beugels onder de spatborden ook niet verzwakt zijn door roest, anders kan je die ook maar beter vervangen. De beugels die onder het spatbord zitten zullen nog wel met originele moeren en bouten vast zitten, dat is meestal aangetast, of heeft al last van metaal moeheid, als dit het geval is, dat ze nog met de originele moeren en bouten vast zitten, zeker vervangen! En altijd 8.8 moeren en bouten gebruiken, of nog zwaarder!
Een heup gordel, is trouwens ook een aanrader op een open trekker! Wanneer de trekker omslaat en je hebt geen heupgordel om, kan je zelf onder de beugel terecht komen!
@KHD Deutz-Fahr: grotendeels ben ik het wel met je eens, maar je kunt aan de beugels wel aardig zien hoever ze doorgerot zijn.
@vossie, je hebt mail als het goed is.
Die eerste beugels, onder andere die van het bekende sirocco, die werden idd op de achteras opgebouwd. Frames werden op het spatbord bevestigd en onder die spatborden zitten weer beugels die met de as verbonden zijn.
Frames en beugels moet je dus niet door elkaar halen.
Die eerste witte sirocco beugels hadden weinig effect, en ze rotten als de klere. Onderaan de as zijn twee kokers in elkaar geschoven, daar gaat door de jaren heen water in staan. Ook zijn de kokers aan de binnenkant niet gecoat.
De frames van sirocco dat was helemaal ellende. Tussen de twee gebogen buizen hadden ze platen gemonteerd, met opstaande rand, daar bleef altijd geheid water in staan. Bij vrijwel alle frames is dit deel doorgerot.
De meeste bouten en moeren waarmee cabines zijn bevestigd zijn 8.8. Bij beugels en frames kom je ook 8.8 tegen. Maar hoe sterker hoe beter, zei ik al, dus 10.9 is nog beter. Als er origineel 10.9 bouten en moeren zijn gebruikt moet je ook weer de zelfde moeren en bouten terug zetten!!
Gisteren proef gereden met mn 624 en de opraapwagen (miedema rotor +). Helaas moest ik na 2 vrachtjes al een andere trekker er voor zetten, kreeg mn wagen niet omhoog en niet leeg. Dus dat wordt een nieuwe hydroliekpomp.
Na 2 reacties hier op tractorfan (die een beugel hadden), ben ik nog op zoek naar beugel. Ik heb het liefst een beugel die op 4 punten op het spatbord vastzitten en dan door 4 poten omhoog lopen. Wie weet er nog 1 of heeft er nog 1?
Alvast bedankt.
@Vossie: ik vraag dit, omdat ik de laatste paar keer geen reactie meer gehad heb.