International 624 - Veiligheidsbeugel

Hallo tractorfans,

Alweer een vraagje over m'n 624. Voor m'n eigen veiligheid ben ik op zoek naar een veiligheidsbeugel die op de spatborden kan. De extra versteviging onder de spatborden zit er al (2 * 2 massieve ijzeren beugels). Wie weet er zo'n beugel te koop of heeft er 1 (volgens mij was het van een fritzmeier jas)?

Alvast bedankt.

Corné
Corne S

Reacties

kubota-man
Als ik ze had liggen mog ze hebben maar heb ze niet duss
vossie
Ik heb wel zon beugel waar een zonnedak op kan. het zonne dak is ook wel aanwezig.
dat is deze tractorfan.nl/picture/40039/
je kunt het zonnedak eraf laten
fendt-vario
Als ik een inter had wou ik hem wel vossie 😛 eem likje verf erop
KHD Deutz-Fahr
Netjes Corne, duidelijk onderwerp, en goed dat je aan je eigen veiligheid denkt. Tweedehandse veiligheid beugels zijn vaak aan getast door roest, daar heb je meestal net zo veel aan als geen beugel.

Het is misschien een goed idee om zelf een beugel in elkaar te lassen. Dikke nieuwe kokerbalken gebruiken, en niet wat oud ijzer van de schroothoop dus geen pisbakken staal!
Neem er de tijd voor als een las niet goed is gelukt, uitslijpen en weer op nieuw beginnen. Beugel met zware 8.8 bouten en moeren vast zetten. En eerst ff checken of die ijzeren beugels onder de spatborden ook niet verzwakt zijn door roest, anders kan je die ook maar beter vervangen. De beugels die onder het spatbord zitten zullen nog wel met originele moeren en bouten vast zitten, dat is meestal aangetast, of heeft al last van metaal moeheid, als dit het geval is, dat ze nog met de originele moeren en bouten vast zitten, zeker vervangen! En altijd 8.8 moeren en bouten gebruiken, of nog zwaarder!

Een heup gordel, is trouwens ook een aanrader op een open trekker! Wanneer de trekker omslaat en je hebt geen heupgordel om, kan je zelf onder de beugel terecht komen!
robinsiebring_IH
@ vossie als je hem niet aan corne verkoop heb ik er mischien wel belangstelling voor maar het staat wel mooi op een met alleminium gril maar in die van mij komt een kunstof gril dus ik weet niet of dat er wel bij lijkt en trouwens hoeveel vraag je ervoor?
jkoster
8.8 is normaale sterkte bouten hoor, als je sterker wilt hebben mot je 10.9 hebben
shovel-joopie
Je mag een veiligheids beugel helemaal niet aan je spatborden bevestigen,deze moeten met platen om je achterbrug worden bevestigd,en niet met 8.8 bouten maar zoals hierboven genoemd10.9 bouten,heb destijds tig van die beugels opgebouwd,en echt volgens de wettelijke eisen,en dus niet aan een spatbord!
1046
Beste sjoveljopie, bij de inters is et namelijk zo , de spatborde zijn al een deel van de veiligheidsvoorziening, ze zijn voorzien van dikke ijzere staven op de plek waar de beugel komt , en die lope door tot aan de achteras, men ziet ze vaak nie , omdat de band ervoor zit , maar zijn wel aanwezig
Corne S
1046 klopt. Die dikke staven roesten ook niet zomaar door.

@KHD Deutz-Fahr: grotendeels ben ik het wel met je eens, maar je kunt aan de beugels wel aardig zien hoever ze doorgerot zijn.

@vossie, je hebt mail als het goed is.
1046
Corne , doe de groete maar aan je vader
Corne S
Heb ik gedaan Marco.
1046
Haha mooi man
Machineman
De beugels in de cabine van mijn 1055 lijken maar van die kokers.. nou ik til me de pleuris aan die dingen. Let wel op de dwarsstang tussen de spatborden. Die was bij mij compleet doorgerot en van groot belang in het optredende krachtenspel als het daadwerkelijk van toepassing is....
1046
Die kokers van de cabine zijn gevuld met massief rond ijzer , hahahaha, weet er alles van
KHD Deutz-Fahr
@shovel-joopie

Die eerste beugels, onder andere die van het bekende sirocco, die werden idd op de achteras opgebouwd. Frames werden op het spatbord bevestigd en onder die spatborden zitten weer beugels die met de as verbonden zijn.
Frames en beugels moet je dus niet door elkaar halen.

Die eerste witte sirocco beugels hadden weinig effect, en ze rotten als de klere. Onderaan de as zijn twee kokers in elkaar geschoven, daar gaat door de jaren heen water in staan. Ook zijn de kokers aan de binnenkant niet gecoat.

De frames van sirocco dat was helemaal ellende. Tussen de twee gebogen buizen hadden ze platen gemonteerd, met opstaande rand, daar bleef altijd geheid water in staan. Bij vrijwel alle frames is dit deel doorgerot.

De meeste bouten en moeren waarmee cabines zijn bevestigd zijn 8.8. Bij beugels en frames kom je ook 8.8 tegen. Maar hoe sterker hoe beter, zei ik al, dus 10.9 is nog beter. Als er origineel 10.9 bouten en moeren zijn gebruikt moet je ook weer de zelfde moeren en bouten terug zetten!!
Corne S
@Vossie, mail gehad?

Gisteren proef gereden met mn 624 en de opraapwagen (miedema rotor +). Helaas moest ik na 2 vrachtjes al een andere trekker er voor zetten, kreeg mn wagen niet omhoog en niet leeg. Dus dat wordt een nieuwe hydroliekpomp.
+1
IH 845
Ik heb ook nog wel zo'n beugel liggen
Corne S
Hallo tractorfans,

Na 2 reacties hier op tractorfan (die een beugel hadden), ben ik nog op zoek naar beugel. Ik heb het liefst een beugel die op 4 punten op het spatbord vastzitten en dan door 4 poten omhoog lopen. Wie weet er nog 1 of heeft er nog 1?

Alvast bedankt.

@Vossie: ik vraag dit, omdat ik de laatste paar keer geen reactie meer gehad heb.
anton roovers
Hallo ik heb nog een mooie beugel met 4 punten voor op het spatbord voor 523 624 724 824 bel mijn maar een keer
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!