Ik was wel eens benieuwd na of het ook verstandig is om de voorasvering van een fendt vario aan te hebben wanneer je aan het werken bent met een voorlader of met een machine in de fronthef. Brengt dit ook meer slijtage wanneer je de voorasvering aan hebt? Of maakt dit niets uit?
*buitenom of het fijn werken is, het gaat hier alleen om de slijtage/belasting
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ben je aan het werk waar het vlak is, heb je hem niet nodig en zet je hem uit.
Ben je aan het werk waar veel diepe sporen zijn en dergelijke, zet je hem aan omdat de schokken die je krijgt met een volle frontladerbak denk ik slechter voor de trekker zijn dan het aanpassen van de voorasvering.
stikstofdemper op de hef cilinders
Je hebt helemaal gelijk "uit" die vooras vering als er wat aanhangt, met voorlader werk knallen ze ook door de stikstofdempers als het zwaar is en hard rijd.
Ik ken loonwerkers die erover klagen.
Dat ze kapot gaan? Of dat ze last hebben van bovengenoemde problemen.
Nee maar wel dat ze ongelukken kunnen veroorzaken.
Wie veroorzaakt ongelukken, de voorasvering of de chauffeur die aan de knopjes zit?
de voorasvering van een JD (volgens chauffeur)
als je dan een gat of iets tegen komt ga je tenminste langzaam rijden haha ..... Jammer weer dit .....
Dat ben ik niet helemaal met jou eens. Dat gewicht hangt erin, en blijft eigenlijk steeds dezelfde last vragen. Bij gaten in de weg stuitert het natuurlijk wel harder door. Ben ook meer voorstander van water in de voorbanden wanneer je met dumper of tank rijdt. Maar het slechtse voor de voorasvering vind ik gewoon wanneer je dus idd die frondmaaier steeds opbeurd. En wanneer ik bij voorlader werk bijv in 1x 1000kg product plus bak (800kg) in eens opbeur. Moet je voor de gein eens horen hoe die in 1 klap onderin knalt. Pssssssst.....dat die olie zo snel weg kan. Lijkt mij niet gezond
Dat de trekker beter liert wanneer die voorasvering 'uit' staat beweert men ook. Kan zelf met inkuilen dat niet egt zeggen of er verschil in zit.