Illustratie van:

John Deere 7530 - Uitlaat john deere 7530

Goede avond ik heb even den vraag over den uitlaat bij een 7530 de pijp naast de cabine kan je onderaan los koppelen nog voor de demper ik ben van mening dat als je er den andere pijp op plaatst hij veel zwaarder zou moeten klinken want is de pijp naast de cabine niet gevuld ? Iemand ervaring ?

Deel dit topic

Reacties

deutznoud
Hij zou als je er een open pijp of holle pijp vanmaakt veel zwaarder moeten klinken 😉 dan krijg je echt mooi geluidje 😃
afbrekerke
Ja maar ik laat de demper zitten he je kan hem onder aan de cabine stijl de pijp los koppelen en daar den holle buis op zetten maar zou dat verschil maken
deutznoud
Dit zal waarschijnlijk wel verschil maken, gewoon een zwaar geluid erin en als er een turbo opzit, zul je die beter horen. Bij de oude pijp zit zoals je zegt van dat isolatiespul in, en et een gewone rvs pijp ofzo zal dit veel mooier gaan klinken 😉 Maar bewaar de oude wel!!!! stel dat je hem moe bent, of er is iets niet goed ofzo, dan heb je tenminste de oude 😉
Volgens mij zit er helemaal niets in het recht omhoog gaande uitlaat stuk, gewoon stuk buis..
Als je die eraf neemt en je laat het kleine horizontale stukje buis staan klinkt die ook al mooier, heb je zo een zij uitlaat 😛
afbrekerke
We hebben ooit eens net na de demper die koppeling gebroken gehad en toen klonk er den mooie geluid vandaar dat ik denk dat het wel verschil zou maken
deutznoud
@afbrekerke denk ik ook 😉 en vanwege ecr enzo of wat er ook voon filters inzittten 😉 komt allemaal wel goed met dat geluidje 😉
bram steyr
Gewoon een oude melkpijp pakke erop maken en klaar!
Johndeere6210r
Nen 7530 maakt uit zijn eigen toch al een dik geluid als je het zijraampje openzet 😉. Ksnap niet goed wat je daar ng wil aan veranderen 😉
john deere 7810
@afbrekerke

het maakt wel wat verschil 😉 tenminste bij de oudere 6 cilinders. op het werk starten we de trekker nog wel eens als de cabine op de kant ligt en soms moet de uitlaat er dan af.
dan zit er degelijk wel een ander geluid in.
dave 7810
Onze 6600 heeft ook net na de bocht bij het rechte stuk omhoog langs de cabine ook een soort ''demper'' zitten zou dit het geluid ook onderdrukken? Die mag wel wat meer van zich laten horen vind ik 😉
JD3010
@dave 7810 Zit je dan zo graag in de herrie?
dave 7810
@JD3010

Nee maar een beetje turbo sound is wel mooi en er zit een groot genoege demper onder de kap hoor
JD3010
@dave 7810 Ik heb zelf toch liever een rustige trekker. Past ook beter bij mij 😄
Johndeere6210r
Quote @dave 7810:
Nee maar een beetje turbo sound is wel mooi en er zit een groot genoege demper onder de kap hoor

Dat is waar. Maar als je een halve dag op dat 'turbo sound' moet luistern heb je het ook gehad ze 😛. Dat is goe voor 5 minuten en that's it 😛
joepdeutz
@jd3010 dan past een trekker die herrie maakt wel bij dave
JD3010
@joepdeutz Dan kan hij beter een oude Ford gaan rijden 😄
afbrekerke
Die herrie valt wel mee hoor aangien de trekker inb zijn hoogste versnelling nog maar 1500 toereen ofzo dus is enkel bij het optrekken of het zwaar trekken en je kan het ook niet vergelijken met een open pijp van lawaai he
Johndeere6210r
@afbrekerke

Te zien wat transmissie je kiest e. Je hebt gij 7530's die meer dan 2000 toeren maken op topsnelheid. Als ze dan een 'boite' hebben die het toerental reduceert is het naar 1700 tpm en niet naar 1500 😉. Bij de 7530's toch
joepdeutz
@jd3010

kijk maar op de profiel foto
dan heeft ie al zon trekker
afbrekerke
Ja hij zet in zijn vierde schift de toeren terug wist niet meer hoeveel maar dan is het netjes stil in de cabine dus op een lange baan ga ik niet met constant gebrul naast mijn oor
Johndeere6210r
@afbrekerke

Ja, just dat is AutoQuad Eco. Dan loopt hij 44.
afbrekerke
Wij hebben nog handgeschakelde versie op alle trekkers tja de baas he ............. die heeft nog steeds schrik voor de boite ik weet beter marja hij betaalt he haha
Johndeere6210r
@afbrekerke

Dat is een feit dat hij betaalt 😛. Je betaalt dan ook wel een pak meer voor een AutoPowr... Is volgens mij wel een luxe op de weg, niet dat AutoQuad slecht is maar je moet steeds schakelen tussen de groepen door dusjah... Zit er ook zo een koppelingsknop in de versnellingspook?
afbrekerke
Ja zit zo een knop maar gebruik die nooit nui het grote voordeel van die autopower is dat je geen verlies hebt tijdens het schakelen bv :ik trek op en schakel geladen door naar C4 dan over naar groep D en dan verlies je als kracht op die paar secondjes is genoeg om de schift terug naar tweede te moeten zetten en zo verlies je weer snelheid met de autopower is dat allemaal vloeien in elkaar
Johndeere6210r
@afbrekerke

Ja, die knop gebruik je idd niet en die pook ligt niet zo gemakkelijk in de hand dan wanneer je een kiest zonder die 'schakelknop'.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 7530 Premium ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
16