Ik heb afgelopen winter de motor van mijn 1640 gereviceerd.
maar nu is de trekker minder sterk dan voor de revicie
iemand enig id hoe dit kan?
ps trekker heeft na de revisie ongeveer 30a40 uur gelopen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 1640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
nee, maar misschien moet ie even inlopen?
en de trekker is na de revicie alleen nog naar een beetje met de schudder en de hark op pad geweest.
maar het viel me vorige week op toen ik met een wagen hooi hier even verderop door de tunnel reed hoe de motor terug zakte in toeren en dat deed die voorheen nooit
trekker doet eigelijk nooit geen zwaar werk dus dan valt het ook niet op maar met de hooi wagen naar boven in de tunnel kwam het aan het licht
al had je verder gelezen had je gelezen dat ik zei
en daar kwam DESLAGERURRE ook mee. dus je had er wel degelijk wat aan
ik weet niet of het mogenlijk is bij deze motoren.. maar heb je de verstuivers niet perongeluk verkeerd om gemonteerd...?
dat is namenlijk wel bij ons gebeurt... had de trekker nog maar 80 pk ipv de normale 125..
HUH?! wat dan ?
Verstuiver 1 in cilinder nummer 2 bedoeld ie denk?
Klopt maar een verstuiver er verkeerd om indraaien lijkt me helemaal knap
Hahah
hij bedoeld of de verstuivers niet een halve slag verkeerd zitten?
sommige verstuivers hebben gaatjes zitten in 1 bepaalde kant, als ze dan verkeerd om zitten krijg je niet de juiste verbranding en dus minder vermogen
Mij hebben ze toen uitgelegd dat dit komt omdat na de revisie de onderdelen weer 100% passen of zelfs moeten inlopen.
Bij de oude motor is hier meer spel aanwezig en dus een dunne olie laag.
Doordat ze zo juist passen wordt er meer warmte ontwikkelt, en natuurlijk ook meer wrijving.
De wrijving lijkt niet veel maar als je alle onderdelen samentelt kan dit oplopen
natuurlijk is dit normaal maar een +-5 pk
Dat werd hier ook een keer verteld, bij een loonwerker kwamen nieuwe Ford 5000´s, de trekkers die in de maistijd werden geleverd kregen ze direct op de kloten voor de maiskar in de modder, en de trekkers die in het winter werden geleverd werd niet echt zwaar werk mee gedaan in het beginstadium,toen was duidelijk welke trekkers het sterktste waren en geen olie verbroken de fordjes die in de maistijd in moesten lopen. De in het winter geleverde trekkers, verbroken altijd iets meer olie en daar zat minder pit in.
Je hebt je toetsenbord zeker in de winter gekocht?
"De trekkers verbruikten iets olie". ( )
Je kan wel zeggen zet hem voor de ploeg maar ik ben zeker dat het niet werkt. Je moet zorgen dat je de tractor praktisch maximaal belast. Dus als je dalijk met een tractor van 60PK een 1 scharige ploeg gaat trekken loopt die erover zonder moeite. Idem dito met een tractor van 100PK en een 2 schaar. Je kan dan beter de tractor aan de vastetandcultivator zetten en dan tot de balk door de grond heen. Dan belast je de tractor meteen goed. Trek je hem goed los. (of zwaar aftakaswerk).
Die pk's komen wel weer
en de verstuivers op de goede manier der in gedaan werken het beste op maar een manier gemoteert zijn namelijk
de brandstofpomp heb ik niet gecontroleert maar die is er wel afgeweest maar die heb ik gemerkt zoals die zat en zo ook weer gemonteerd.
denk dat die in mot lopen daar heb ik geen ervaring mee want laat het altijt leker digt als het goed loopt en nog goed trekt maar als het mot gaat het open
dus er is een heel ander blok voorgekomen en die is geheel gereviceerd zie de foto in mijn profiel.
maar het is wel de oude brandstof pomp
die zet je dan op de krukas en dan moet het merkteken op het tandwiel precies bij het hulpmiddel komen.
zo ook met de nokkenas en de ballans assen