Illustratie van:

John Deere 1640 - trekker is wel eens sterker geweest

Ik heb afgelopen winter de motor van mijn 1640 gereviceerd.
maar nu is de trekker minder sterk dan voor de revicie
iemand enig id hoe dit kan?
ps trekker heeft na de revisie ongeveer 30a40 uur gelopen

Deel dit topic

Reacties

stannetje96
Misschien heb ie geen zin? genoeg eten gegeven?

nee, maar misschien moet ie even inlopen?
sjonnies
@stannetje96 brandstofafstelling
case 745 xl
Genoeg eten gegeven bedankt daar heb ik wat aan
Bomkamp123
Kleppen stellen
valmet6400power
Denk je dat ie minder sterk is of is ie voor de waterrem geweest? Wanneer is de laatste keer dat je ná de revisie er zwaar werk mee hebt gedaan? 😄
case 745 xl
Kleppen gister nog gesteld die staan goed.
en de trekker is na de revicie alleen nog naar een beetje met de schudder en de hark op pad geweest.
maar het viel me vorige week op toen ik met een wagen hooi hier even verderop door de tunnel reed hoe de motor terug zakte in toeren en dat deed die voorheen nooit
old man jose
Toch de afstelling, van inspuitdruk, verstuiverdruk, kleppen en de timing van het inspuitmoment controleren. Compressie druk, alles checken en als het allemaal goed is moet de trekken. SUC 6
case 745 xl
Verstuivers zijn getest en waren goed brandstofpomp heb ik niets aan gedaan maar staat hetzelfde als eerst
nicolass
Je moet hem goed laten werken zwaar werk zodat die wat pk bijkweekt
DESLAGERURRE
@case 745 xl laat um eerst maar eens goed inlopen ... en dat is niet zo alt hier boven wordt gezecht um op zijn flikker geven !
case 745 xl
@DESLAGERURRE zoon vermoeden had ik ook al
trekker doet eigelijk nooit geen zwaar werk dus dan valt het ook niet op maar met de hooi wagen naar boven in de tunnel kwam het aan het licht
DESLAGERURRE
@case 745 xl mooi rustig in laten lopen de 1e 100 uur de pk-tje's komen van zelf wel ..
case 745 xl
@DESLAGERURRE bedankt ik was al bang dat er iets niet goed was gegaan
DESLAGERURRE
@case 745 xl wij hebben onze 3050 laten reviseren .. viel mij ook tegen in het begin wordt nu steets beter 😃
stannetje96
@case 745 xl
Quote:
genoeg eten gegeven bedankt daar heb ik wat aan

al had je verder gelezen had je gelezen dat ik zei
Quote:
nee, maar misschien moet ie even inlopen?

en daar kwam DESLAGERURRE ook mee. dus je had er wel degelijk wat aan
case 745 xl
@stannetje96 jij ook bedankt
case 745 xl
@DESLAGERURRE die 3050 van jullie is nog een heel project geworden met een motor van een 6600 en onderdelen van een 3350 ofniet
DESLAGERURRE
@case 745 xl ja klopt 😃 maar hij loopt als een zonnetje nu ! zalig !
Dr Fendt
Rookt de trekker ook meer dan dat hij deed voor de revisie?

ik weet niet of het mogenlijk is bij deze motoren.. maar heb je de verstuivers niet perongeluk verkeerd om gemonteerd...?
dat is namenlijk wel bij ons gebeurt... had de trekker nog maar 80 pk ipv de normale 125..
DESLAGERURRE
@Dr Fendt nou jij maakt het wel heel spannend hahahah
Dr Fendt
@DESLAGERURRE

HUH?! wat dan 😛?
DESLAGERURRE
Een verstuiver andersom monteren ?? een verstuiver kun je maar op 1 manier monteren 😉
valmet6400power
@DESLAGERURRE

Verstuiver 1 in cilinder nummer 2 bedoeld ie denk?
DESLAGERURRE
@valmet6400power dat maakt heen hol uit 😉
valmet6400power
@DESLAGERURRE

Klopt maar een verstuiver er verkeerd om indraaien lijkt me helemaal knap 😉
DESLAGERURRE
@valmet6400power mij ook :lol:
nhmonteur
@valmet6400power
hij bedoeld of de verstuivers niet een halve slag verkeerd zitten?
sommige verstuivers hebben gaatjes zitten in 1 bepaalde kant, als ze dan verkeerd om zitten krijg je niet de juiste verbranding en dus minder vermogen
JD3010
@nhmonteur Dat zal niet lukken, omdat JD vaste verstuiverleidingen heeft. Ze zijn maat op 1 manier te monteren.
DESLAGERURRE
@JD3010 was je mij net voor .. 😃
JD3010
@DESLAGERURRE Goh, ben ik een keer vlugger 😄 eindelijk gelukt. HIhi
fordfanaat
Heb dit nogal gehoord.

Mij hebben ze toen uitgelegd dat dit komt omdat na de revisie de onderdelen weer 100% passen of zelfs moeten inlopen.
Bij de oude motor is hier meer spel aanwezig en dus een dunne olie laag.
Doordat ze zo juist passen wordt er meer warmte ontwikkelt, en natuurlijk ook meer wrijving.
De wrijving lijkt niet veel maar als je alle onderdelen samentelt kan dit oplopen
natuurlijk is dit normaal maar een +-5 pk
pibro-modelbouw
Zet hem voor een ploeg, en laat hem mooi zwaar wer doen....anders wordt het ook nog een oliezuiper....de zuigerveren en afd. moeten zich eerst weer met roetdeeltjes vullen voor een goede afdichting. we hebben het ook wel met nieuwe trekkers meegemaakt, die in de winter werden afgeleverd, en wat voor een kuilsnijder stonden...ze werden dan gewoon te lui...het beste is...laat het beestje mooi zwaar werk doen...
nhcase
Huur een goei grote ploeg, er is vast nog wel een tf lid waar je nog wel een stuk kan ploegen 😉
Mielmonteur
@pibro-modelbouw

Dat werd hier ook een keer verteld, bij een loonwerker kwamen nieuwe Ford 5000´s, de trekkers die in de maistijd werden geleverd kregen ze direct op de kloten voor de maiskar in de modder, en de trekkers die in het winter werden geleverd werd niet echt zwaar werk mee gedaan in het beginstadium,toen was duidelijk welke trekkers het sterktste waren en geen olie verbroken de fordjes die in de maistijd in moesten lopen. De in het winter geleverde trekkers, verbroken altijd iets meer olie en daar zat minder pit in.
Wimsumar
Quote @Beste Mielmonteur:
De in het winter geleverde trekkers, verbroken altijd iets meer olie

Je hebt je toetsenbord zeker in de winter gekocht?

"De trekkers verbruikten iets olie". ( 😉 )
selten
@pibro-modelbouw
Je kan wel zeggen zet hem voor de ploeg maar ik ben zeker dat het niet werkt. Je moet zorgen dat je de tractor praktisch maximaal belast. Dus als je dalijk met een tractor van 60PK een 1 scharige ploeg gaat trekken loopt die erover zonder moeite. Idem dito met een tractor van 100PK en een 2 schaar. Je kan dan beter de tractor aan de vastetandcultivator zetten en dan tot de balk door de grond heen. Dan belast je de tractor meteen goed. Trek je hem goed los. (of zwaar aftakaswerk).
snowman
Ik denk dat je wat zwaarder hooi had dit jaar!:P

Die pk's komen wel weer
case inter kracht
@case 745 xl jij zegt dat je je pomp nog niet ge kontroleert heb mis is dat het wel want had ook alles vervangen/gereviezeert maar met het eerste rontje liep de pomp in elkaar liep eerst gewoon perfeckt maar ken ook zijn dat die nog in mot lopen of dat je pomp ge woon niet meer aan de opbrengst komt heb jij je filters wel vervangen na het revieceren,?
en de verstuivers op de goede manier der in gedaan werken het beste op maar een manier gemoteert zijn namelijk
case 745 xl
@case inter kracht verstuiver passen maar op 1 manier dus die zitten goed en de filters zijn ook vervangen.
de brandstofpomp heb ik niet gecontroleert maar die is er wel afgeweest maar die heb ik gemerkt zoals die zat en zo ook weer gemonteerd.
case inter kracht
@case 745 xl oke dan vin ik het raar als je zegt dat hij weer precies goed op tijt staat en je heb veder ook niks aan je pomp verstelt?
denk dat die in mot lopen daar heb ik geen ervaring mee want laat het altijt leker digt als het goed loopt en nog goed trekt maar als het mot gaat het open
case 745 xl
@case inter kracht balansas lagers waren er uitgelopen door dat de opvoerpomp van de diesel lek was.
dus er is een heel ander blok voorgekomen en die is geheel gereviceerd zie de foto in mijn profiel.
maar het is wel de oude brandstof pomp
Vendel
Het kan ook niet zijn dat de pomp 1 tand verkeerd op de distributie staat? Anders kan je het inspuitmoment laten controleren, een beetje mechanisatiebedrijf heeft een testlamp waarmee het inspuitmoment af te lezen is. Op die manier heb je zekerheid.
case 745 xl
@Vendel nee pomp staat goed heb er zoon hulp middel bij gehad van de dealer.
die zet je dan op de krukas en dan moet het merkteken op het tandwiel precies bij het hulpmiddel komen.
zo ook met de nokkenas en de ballans assen
case inter kracht
@case 745 xl oke na hoop voor je dat het gewoon in lopen is voor je

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
45
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
11